نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
ادامه داستان جنجالی ورزشکار متقلب ایرانی/  میراسماعیلی خودش مرا به تیم ملی بینایان دعوت کرد!
منبع: طرفداری
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

قهرمان جودو مسابقات نابینایان و کم‌بینایان جهان گفت: رئیس فدراسیون جودو مرا به تیم ملی دعوت کرد، دلم برایشان سوخت و در حق مسئولان این فدراسیون لطف کردم.

مسابقات قهرمانی جهان جودو نابینایان و کم‌بینایان روزهای ۱۷ و ۱۸ آبان سال جاری در پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار شد. فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان، تیمی پنج‌نفره از جودوکاران به باکو فرستاد و دشت سه مدال طلا و یک نقره توسط آنها، حکم قهرمانی ایران را امضا کرد.

وحید جدی در وزن ۷۳ کیلوگرم یکی از طلایی‌های ایران در این رقابت‌ها بود اما پنج روز بعد فدراسیون جودو با انتشار اطلاعیه‌ای، خبر از تقلب این جودوکار داد و اعلام کرد او مشکل بینایی ندارد. نکته مهم، حضور جدی در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی بود که مردادماه برگزار شد و هیچ‌کجا اعلام نشد او کم‌بینا است.

فدراسیون تحت امر آرش میراسماعیلی مدعی شد نامه‌ای خطاب به فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان نوشته ولی پاسخی دریافت نکرده است.

در ادامه هم جدی و هم رئیس انجمن جودوی نابینایان و کم‌بینایان به ادعای فدراسیون جودو واکنش نشان دادند. جودوکاری که متهم به تقلب شده، اعلام کرد چهار پزشک معتمد، مشکل بینایی او را تأیید کرده‌اند و رئیس انجمن جودوی نابینایان و کم‌بینایان هم خاطرنشان کرد انتقاد فدراسیون جودو به قصد تشویش اذهان صورت گرفته است.

حالا وحید جدی بار دیگر بر بی‌گناهی خود تأکید و تصریح کرده شخص رئیس فدراسیون جودو از او برای حضور در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی دعوت کرده است.

جدی درباره ادعای مطرح شده از سوی فدراسیون جودو مبنی بر اینکه او امسال در اردوها و ترکیب تیم ملی جودو در سه رویداد بین‌المللی از جمله بازی‌های کشورهای اسلامی شرکت کرده و کم‌بینایی‌اش زیر سوال است، گفت: از چهار سال قبل تاکنون در تیم نابینایان و کم‌بینایان فعالیت می‌کنم و نامه‌هایش نیز موجود است. من در یکی از اردوها در حال تمرین بودم که رئیس فدراسیون جودو آمد و از من خواهش کرد و گفت که اگر امکانش وجود دارد، به تیم‌شان کمک کنم. فکر می‌کنم این اتفاق مربوط به اواخر سال گذشته یا اوایل سال جاری بود. من رفتم و در حق‌شان محبت کردم. در واقع دلم برایشان سوخت، ولی نمی‌دانستم که می‌خواهند در حقم چنین کاری کنند.

وی درخصوص اینکه مسئولان فدراسیون جودو از حضورش در اردوهای تیم نابینایان اطلاع نداشتند، تصریح کرد: من در مسابقات قهرمانی نابینایان و کم‌بینایان کشور با وجود وزن کمی که داشتم، در وزن ۹۰ کیلوگرم قهرمان شدم که این قهرمانی برایم بسیار خوشحال‌کننده بود و حتی استوری کردم و پست گذاشتم. خودشان هم می‌دانند که مرا از اردوی تیم نابینایان و کم‌بینایان فراخواندند. در واقع خودشان داخل اردو آمدند و مرا بردند اما جواب خوبی‌های مرا این‌گونه دادند.

قهرمان جودوی کم‌بینایان جهان با بیان اینکه کلاس‌بندی B2 دارد و نمی‌خواهد خودش را درگیر حاشیه‌ها کند، عنوان کرد: از دکتر محمدی و دکتر نجفی کلاس‌بندی دارم و در مسابقات جهانی باکو هم دوباره توسط پزشکان بین‌المللی کلاس‌بندی شدم. داخل اردوی کم‌بینایان حضور داشتم، ولی به هیچ رویداد بین‌المللی اعزام نشده بودم. سه سال قهرمان کشور شدم و سه طلای کشور دارم. سرانجام امسال شرایط به شکلی شد که توانستم به مسابقات جهانی بروم.

وی در پاسخ به این سوال که با رقم خوردن اتفاقات اخیر، باز هم در تیم ملی جودو حضور خواهد داشت یا خیر؟  گفت: ارتباطم با این فدراسیون را به طور کامل قطع می‌کنم و دیگری کاری به آنها ندارم. در واقع با توجه به اینکه جواب خوبی‌های مرا به این شکل دادند، پشت دستم را داغ می‌کنم که اگر بخواهم فدراسیون جودو بروم.

جدی درباره انتقاد بابت غواصی و زدن عینک دودی در اردوی تیم ملی جودو گفت: مگر قرار است هرکسی کم‌بینا است، عینک دودی نزند؟ مگر کم‌بینایان و حتی نابینایان دل ندارند که بخواهند غواصی کنند و استخر بروند؟ همه نامه‌های مربوط به شرایط بینایی من وجود دارد و می‌توانند آن را ببینند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • ناشناس IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    میراسماعیلی مدیر فدراسیون جودو نیست مدیر حاشیه ها است.فقط به دنبال حاشیه سازی است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی