۰
ببینید| تیم ملی اروگوئه و جام‌جهانی چهاردهم؛ اولین قهرمان وارد می‌شود
طول ویدئو: 04:13

تیم ملی اروگوئه یکی از تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ است که هدایت آن را دیگو آلونسو برعهده دارد. 

تیم ملی اروگوئه یکی از تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ است که هدایت آن را دیگو آلونسو برعهده دارد. 

این مربی حدود یک سال است که با تیم ملی اروگوئه همکاری کرده و جایگزین اسکار تابارز شده است. 

با توجه به عملکرد ضعیف تابارز در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ فدراسیون فوتبال این تیم تابارز را اخراج کرد. 

اروگوئه در مسابقات مقدماتی جام جهانی قطر ۲۰۲۲ با شکست ۱-۰ پرو توانست به عنوان اولین قهرمان جام جهانی صعود خود را قطعی کند.

لیست بازیکنان تیم ملی اروگوئه برای جام جهانی ۲۰۲۲ شامل بازیکنان مطرحی مانند لوئیس سوارز / دیه گو فورلان و نیکولاس لودیه رو است. 

باتوجه به بازیکنان مطرح این تیم و تاریخچه همیشه درخشان اروگوئه در جام‌های جهانی / انتظار می رود این تیم بازی‌های خوبی از خود به نمایش گذاشته و امید صعود به مراحل بعدی را داشته باشد. 

در این جام جهانی حضور ادینسون کاوانی کنار لوئیز سوارز خط حمله اروگوئه را به یکی از زهردارترین خط‌های حمله تبدیل کرده است.

تاریخچه فوتبال ملی در پرتغال

تاریخچه تیم ملی اروگوئه به سال ۱۹۰۰ در آفریقای جنوبی برمی‌گردد. اولین بازی رسمی در تاریخچه تیم ملی اروگوئه سال ۱۹۰۲ مقابل تیم ملی آرژانتین برگزار شد.  اروگوئه این بازی را با نتیجه سنگین ۶-۰ به آرژانتین واگذار کرد. 

این تیم در سال ۱۹۲۳ توانست یکی از اعضای رسمی فدراسیون جهانی فوتبال یا همان فیفا شود. اروگوئه توانست میزبانی اولین مسابقات جام جهانی را در سال ۱۹۳۰ و در  رقابت میان کشورهای دیگری مانند اسپانیا /هلند / ایتالیا و مجارستان به دست آورد. 

تیم ملی اروگوئه از آغاز مسابقات جام جهانی تاکنون ۱۲ بار در این مسابقات جهانی شرکت کرده و توانسته است دو بار مقام قهرمانی را کسب کند. فوتبال این کشور براساس قدرت /تکنیک و سرعت استوار بوده و بازیکنان آن معمولا دارای قدرت بدنی بالایی هستند.

سرمربیان تیم ملی اروگوئه

همانطور که پیشتر گفته شد در حال حاضر دیگو آلونسو هدایت این تیم را بر عهده دارد.  

آلونسو پیش از تیم ملی اروگوئه هدایت تیم المپیک اروگوئه در سال ۲۰۱۴ / تیم پنارول در سال ۲۰۱۳ / مونتری در سال ۲۰۱۸ و پاچوکای مکزیک را در سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ برعهده داشته است.

طی تاریخ بیش از صد ساله تیم فوتبال اروگوئه تاکنون افراد مختلفی مانند خورخه فوساتی/ دانیل پاسارلا / عمر بوراش : روکه ماسپولی / هکتور نونز و… مربیگری این تیم را برعهده داشته اند. 

در این میان بهترین مربی تیم ملی اروگوئه را می‌توان اسکار تابارز دانست که رکود تاریخی ۲۰۰ بازی به‌عنوان سرمربی تیم ملی را دارد. 

وی دو دوره هدایت این تیم را برعهده داشته است. دوره اول سال‌های ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۰ و دوره دوم از سال ۲۰۰۶ تا سال ۲۰۲۲.

تابارز به‌عنوان یکی از تاثیرگذارترین مربیان تیم ملی اروگوئه توانسته افتخاراتی مانند قهرمانی در کوپا آمریکا ۲۰۱۱ آرژانتین / نایب قهرمانی در کوپا آمریکا برزیل در سال ۱۹۸۹ / مقام چهارمی در مسابقات جام کنفدراسیون‌های سال ۲۰۱۳ اشاره کرد. 

تابارز به‌عنوان یکی از بهترین مربیان تیم ملی اروگوئه در سه دوره جام جهانی شرکت کرده و در مسابقات جام جهانی سال ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی توانست مقام چهارم را به‌دست آورد.

افتخارات تیم ملی اروگوئه

از جمله افتخارات تیم ملی اروگوئه از ابتدای فعالیت حرفه‌ای تا کنون می‌توان به

• قهرمانی جام جهانی در سال ۱۹۳۰

• قهرمانی جام جهانی در سال ۱۹۵۰

• سه بار مقام چهارمی جام جهانی در سال های ۱۹۵۴، ۱۹۷۰ و ۲۰۱۰

• ۱۱ بار قهرمانی در جام ملت های آمریکای جنوبی

• ۴ نایب قهرمانی در مسابقات جام ملت های آمریکای جنوبی

• ۲ بار قهرمانی المپیک در سال های ۱۹۲۴ و ۱۹۲۸

اشاره کرد.

تیم ملی اروگوئه امیدوار است باوجود بازیکن‌های برتر و مربی سرشناسی که دارد در جام جهانی نتایج خوبی کسب کند که خیلی هم دور از انتظار نیست.


پیشنهاد می‌کنیم این مطالب را هم ببینید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی