۴ دلیل مهم عادل برای رد پیشنهاد گزارش در جام جهانی/ چرا باید زیردست میثاقی بروم؟
منبع: خبرآنلاین
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

دیروز در خبر ها داشتیم که عادل فردوسی پور به پیشنهاد گزارش بازی های جام جهانی پاسخ رد داده است.

عصر ایران در این خصوص نوشت: گزارش شده به عادل فردوسی پور پیشنهاد داده‌اند پس از چهار سال ممنوعیت، گزارش بازی‌های جام جهانی فوتبال در قطر را برعهده بگیرد و قبول نکرده و گفته: «در دورانی که ایران عزیز در ماتم و اندوه فرزندان خود نشسته، صدای مردم از هر صدایی شنیدنی‌تر است.»

هر چند قابل پیش بینی است که روابط عمومی صدا و سیما تکذیب کند یا بگوید به صورت رسمی نبوده اما چون قول او حسب سابقه معتبر است، در چرایی این «نه» و فراتر از واکنش خود او این نکات را می‌توان یادآور شد:

اول: اگر قرار بر دعوت بود پیش‌تر باید صورت می‌پذیرفت نه در دقیقۀ ۹۰ و حالا که از یک طرف دوست ندارند و صلاح نمی‌دانند او را در قاب شبکه‌ای فرامرزی ببینند و از سوی دیگر مجریان دیگر را رانده و تارانده اند و مشخص شده قصه محدود به او نبوده و ناشی از سیاستی است که تغییر نکرده است.

دوم: به فرض که می‌پذیرفت. چه تضمینی وجود دارد که تا سخنی خلاف میل مدیران بگوید، کیهان علیه او ننویسد و دوباره کنار گذاشته نشود؟ در این صورت هم چوب را خورده هم پیاز را!

سوم: یادداشت با شعری از شاملو شروع شد. به یاد می‌آورم شاعر در خوانش اشعار خود از خواندن این بیت پرهیز کرده بود: "سخن‌ها می‌توانم گفت/ غم نان اگر بگذارد". وقتی ناشر پرسید چرا؟ پاسخ داد: "چون وقتی این شعر را گفتم غم نان داشتم ولی حالا ندارم و حس من باید صادقانه باشد." این حکایت دربارۀ عادل هم صدق می‌کند. در این شرایط اگر هم بخواهد گزارش کند آن حس را ندارد که بگوید: "چقدر خوبیم ما یا اُ‌لَ‌له!" بنا براین پاسخ منفی او از سر باور به لزوم واقعی بودن حس حین گزارش است و نمایش بازی نکردن. به بیان دیگر اگر هم می‌خواست و می‌پذیرفت، نمی‌توانست و اصطلاحاً «درنمی‌آمد.»

چهارم: فرض کنیم بخواهد بپذیرد. برود زیر دست محمد حسین میثاقی؟ برای او اُفت ندارد؟! بهتر نیست بگذارد میثاقی با کت و شلوارهای تازه و همه مارک‌دار و آن ساعت گران قیمت که اصرار هم دارد توی چشم مخاطب کند، خوش باشد؟

پنجم: گزارش مسابقه از خود میدان مزه و حس دارد. خاصه اگر بازی ایران باشد. مضحک نیست جام جهانی در همسایگی ما برگزار شود و در تهران در استودیو گزارش کنند؟ اگر راست می‌گویند باید به قطر می‌فرستادند. نه این که بگویند از استودیو گزارش کن و لابد چهار تا بپا هم بگذارند!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۳
  • کیسه همیشه کیسه حقیر IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    چون میدونست چه سیاستی پشت این دعوته . بازی های جام جهانی هم فاقد اهمیت
  • Mp US ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    چرا مزخرف میگی. باعث تاسفه
  • کوروش کبیر IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    عادل جان به زور که نمیتونن از قلب دهها میلیون ایرانی بیرونت کنند
  • سید سعید IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    متن عالی.بذار تکذیب کنند مردم همه چیزو میدونن .
  • اومید IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    اون آخری .... واقغا باعث شرمساری نیست محمدحسین میثاقی بالادست فردوسی پور باشه
  • تاجی IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    این میثاقی به شدت گوش تلخ و نچسبه
  • هوادارفوتبال IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    گاهی بایدرفت تامحبوبیتت هزاران برابرشودبه زور ماندن تلخت میکند به کام مردم به زور نه میشود ماند نه میشود ماندنی شد کسی راکه باب میل میلی هاکارنمیکند را دوستداران میلی نمیخواهند ولی جایش درقلب ملیونها ملت ملی ایران کبیر است وخواهد بود
  • علی IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    عادل محبوب ملت ایرانه وبس
  • 6 IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    خودش اينو اورد پاي ديوار بدون صندلي!!! يا ميفرستادش تو اين شعر و اون شهر. حالا بره بگه چند منه!!!
  • فقط تیم ملی IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    فردوسی پور حدود ۲۰ سال در تلویزیون صاحب کرسی و میکروفون بود (همین تلویزیونی که به زنده یاد محمد رضا شجریان ۲۰ دقیقه هم فرصت حضور نداد ) کسی میدونه این آقا مظلومه پارتی هاش چه جناح و گروهی هستن که بعد از ۲۰ سال هنوزم میخوان هرجوری هست عادل رو به خورد مردم بدهند ؟
  • ط IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    عادل فدوسی پور اول باید بیاد واسه اینکه شد ستاد تبلیغتی حسن روحانی جواب پس بده.همان شیخ حسنی که ما رو بیچاره کرد.عادل و سایر سلبریتی ها با اشتباه باعث فریب مردم شدن تا یک فرد غرب گرایی چون روحانی بشه رییس جمهور وگرنه مردم شاید میتونستن یک فرد متعهد و خوب انتخاب کنن‌.الانم عادل با شنای در جهت براندازی داره ایران رو ناامن و سوریه سازی میکنه‌.کشور ما دموکراسیه یعنی نمایندگان مجلی و رییس جمهور و رهبر توسط مردم انتخاب میشن‌.اگه یک دولتی بد بوده نتیجه انتخاب اشتباه مردم بوده‌.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی