تیم ملی فوتبال انگلیس
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

ستاره‌های نام‌آشنای تیم ملی انگلیس قطعا کار را برای تیم ملی فوتبال ایران سخت می‌کنند؛ کی‌روش چه راهکاری برای مقابله با آنها دارد؟

در فاصله چند ساعت تا مسابقه حساس ایران و انگلیس، بسیاری از مردم کشورمان امیدوارند که حداقل با کسب تساوی بتوانیم یک امتیاز از حریف قدرتمند بگیریم تا طی کردن شرایط صعود به مرحله حذفی برایمان ساده‌تر باشد؛ اتفاقی که شاید دور از دسترس نباشد، به شرطی که بازیکنان ایران در مهار ستاره‌های انگلیس موفق باشند. اما ستاره‌هایی که بیشتر بازیکنان ایران اذیت می‌کنند، چه کسانی هستند؟

هری کین حتما برنده است!

نشریه «دیلی‌میل» انگلیس قبل از بازی با ایران به سراغ کارشناسان خود رفت و نظر آنها را درباره نتیجه این دیدار جویا شد. در این بین صحبت‌های «کریس ساتن» عجیب بود. او با پیش‌بینی پیروزی یک بر صفر انگلیس مقابل ایران گفت: «ساوت‌گیت با هر ترکیبی به مصاف ایران برود، چه دفاع سه نفره چه چهار نفره، سه‌شیرها بیش از اندازه برای شکست‌دادن ایران قوی هستند. من پیش‌بینی پیروزی نزدیک می‌کنم، اما یقینا انگلیس برنده بازی است و کین می‌درخشد.»

آنچه تمامی کارشناسان این روزنامه اعم از ساتن، برایان رابسون و … به آن اذعان داشتند، درخشش حتمی «هری کین» در بازی است. آنچه مهدی طارمی نیز در مصاحبه‌اش به آن اذعان کرده بود و بسیاری نوشته بودند که جدال طارمی و کین بسیار جذاب خواهد بود. کاپیتان انگلیس به‌طور قابل‌ توجهی نقش مهمی در دو بازی اخیر آنها در جام جهانی و یورو داشته است و کفش طلا را در آخرین اهدای جوایز فیفا در سال ۲۰۱۸ به دست آورد، جایی که ۵ گل از ۶ گل او در روسیه در مرحله گروهی به ثمر رسید.

این ترکیب انگلیس مقابل تیم ملی ایران چقدر برنده است؟/ یک لحظه سکوت؛ صدای قلب های تپنده ستاره های ساوت‌گیت را می شنوید؟

آقای فیل فودن!

هیچ‌کس شک ندارد که نقطه قوت تیم ملی انگلیس در رقابت‌های جام جهانی خط حمله این تیم خواهد بود. هری کین مهره تغییرناپذیر در حمله است و یکی از امیدهای آقای گلی مسابقات، اما چه افراد دیگری قرار است در خط حمله باشند؟ در تقابل با ایران احتمالا ساکا و فیل فودن از ابتدا در ترکیب اصلی قرار می‌گیرند. حضور استرلینگ مقابل تیم ملی ایران قطعی نیست و هنوز کسی نمی‌داند که آیا او در ترکیب ثابت قرار می‌گیرد یا نه. در صورتی که استرلینگ در ترکیب این تیم قرار بگیرد، یکی از خطرناک‌ترین مهره‌های انگلیس خواهد بود. ساوت‌گیت بارها نشان داده در خط حمله به استرلینگ برای بازی کنار کین اعتماد دارد و ستاره چلسی جواب قاطعی به این اعتقاد ساوت‌گیت با ۳ گل در یورو ۲۰۲۰ داد. حضور استرلینگ در صورتی که ساوت‌گیت ترکیب ۳-۴-۳ بچیند، محتمل است.

قلب تپنده انگلیس

بازیکنی که چندبار توانسته جایزه بهترین بازیکن سال وستهم را از آن خود کند، قلب تپنده انگلیس در جام جهانی خواهد بود. به این جمله بسیاری از کارشناسان فوتبال دنیا اذعان کرده‌اند و دقیقا نامی را به زبان آورده‌اند که کی‌روش باید فکری اساسی برای آن کند: «دکلان رایس». در حال حاضر، باشگاه‌های بسیاری در تلاشند این استعداد مطرح دنیا را به خدمت بگیرند و به نظر می‌رسد پس از جام جهانی او یکی از گران‌قیمت‌ترین بازیکنان تاریخ خواهد بود. این هافبک ۲۳ ساله و جوان با نمایش‌های درخشان خود در وستهم، توانست به ترکیب تیم ملی راه پیدا کند و از آن زمان از ارکان اصلی تیمش بوده است.

با وجود گزینه‌های متعددی که گرت ساوت‌گیت در خط میانی در اختیار دارد، رایس در تمام بازی‌های یورو ۲۰۲۰ در ترکیب تیمش حضور داشت. او تاکنون ۲۸ بازی ملی انجام داده و دو بار نیز برای کشورش گلزنی کرده است. احتمالا دکلان رایس به جز تقابل با ایران در کل تورنمنت یکی از بازیکنان کلیدی تیم ملی انگلیس خواهد بود و وظیفه سنگینی جلوی مدافعان این تیم به عنوان هافبک دفاعی بر عهده دارد.

این ترکیب انگلیس مقابل تیم ملی ایران چقدر برنده است؟/ یک لحظه سکوت؛ صدای قلب های تپنده ستاره های ساوت‌گیت را می شنوید؟

زوج استونز- وایت

نوشتن نامی مشخص برای حضور در دفاع انگلستان کار هر کسی نیست؛ یعنی هنوز هیچ کس نمی‌داند چه کسانی قرار است در قلب خط دفاع قرار بگیرند. با این حال، هر کدام از این ستاره‌ها که امروز در ترکیب تیم انگلیس قرار بگیرند، بسیار زهردار خواهند بود. هیچ اهمیتی ندارد که بسیاری اعتقاد دارند نمایش‌های ناامیدکننده هری مگوایر در ترکیب منچستر یونایتد، او را از ترکیب اصلی تیم ملی انگلیس دور کرده است. در حال حاضر، هواداران انگلیسی دوست دارند سه‌شیرها در تقابل با ایران با زوج استونز و بن وایت در قلب خط دفاعی حاضر شوند و نظر کارشناسان انگلیسی هم همین است که وایت و استونز ایستاده‌اند تا مهاجمان ایران را مهار کنند و به آنها اجازه حضور در نزدیکی دروازه‌شان را ندهد.

این ترکیب برنده است؟

چند نفری که از آنها نام بردیم، محتمل‌ترین گزینه‌هایی هستند که در ترکیب تیم ملی‌ انگلیس قرار خواهند گرفت. البته این تیم آنقدر ستاره دارد که حدس زدن ترکیبش در جام جهانی کار بسیار دشواری است، اما ترکیب اصلی مورد علاقه هواداران تیم ملی انگلیس در بازی اول مقابل ایران احتمالا همین ترکیب خواهد بود. در حال حاضر مهم‌ترین اتفاق این است که کی‌روش، سرمربی تیم ملی ایران به غیر از اعتماد به نفسی که در ذهن بازیکنانش ساخته، مسئولیت تک‌تک آنها را در قبال ستاره‌های انگلیس به آنها یادآوری کند و بازیکنان نیز از اشتباهات فردی دور بمانند.

منبع: شهروندآنلاین

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی