۰
ببینید| تیم ملی مکزیک و جام‌جهانی هفدهم؛ تا مرحله همیشگی؟
طول ویدئو: 02:16

تیم ملی مکزیک یکی از مهمان‌های همیشگی جام جهانی است که در چند دوره اخیر همیشه تا مرحله یک‌هشتم نهایی رسیده.

تیم ملی مکزیک یکی از مهمان‌های همیشگی جام جهانی است. مکزیک در ۱۷ جام جهانی پشت سرهم حضور داشته است. در مکزیک مهم ترین ورزش فوتبال است و مردم این کشور علاقه زیادی به فوتبال دارند.  این تیم زیر نظر کونکاکاف کار می‌کند و یکی از بهترین تیم‌های این کنفدراسیون است.

تاریخچه فوتبال ملی در مکزیک

فوتبال برای اولین بار توسط کارگران معدن انگلیسی به مکزیک آمد. اسپانیایی‌هایی که از جنگ کشورشان فرار کرده بودند در سروسامان دادن به‌فوتبال مکزیک کمک زیادی کردند. سال ۱۹۲۷ مکزیک به‌طور رسمی اولین نهاد فوتبال خود را افتتاح و در المپیک تابستانی ۱۹۲۸ شرکت کرد. تیم ملی مکزیک به‌طور کلی فراز و نشیب‌های زیادی داشت و در زمان حال یکی از بزرگان فوتبال است.

بهترین سرمربی تیم ملی مکزیک

تیم ملی مکزیک مربی‌های خوب و بد زیاد داشته است. از معجزه گر گرفته تا مربیانی که برای این تیم خوب نبودند. بورا میلوتینوویچ یکی از بزرگ‌ترین مربیان تیم ملی مکزیک است. این مربی صربستانی در دوران مربیگری خود چهار دفعه پشت سرهم با تیم ملی مکزیک به جام جهانی رفت. بهترین عملکرد مکزیک در جام جهانی زیر نظر همین مربی صرب رقم خورد. آن تیم به یک چهارم جام جهانی رسید و در یک چهارم به‌دست آلمان شرقی حذف شد. میلوتینوویچ ۵۰ درصد از بازی‌های خو را با تیم ملی مکزیک با برد به‌پایان رساند و بهترین مربی این کشور شده است.

بهترین گلزن تیم ملی مکزیک

خاویر هرناندز بهترین گلزن تاریخ تیم ملی مکزیک است. او به‌خوبی جای گیری می‌کرد و به عنوان آخرین فرد به توپ ضربه می‌زد. هرناندز در تیم‌های بزرگی مثل منچستر یونایتد، رئال مادرید و سویا بازی کرده و مهاجمی شناخته شده است. او با زدن ۵۷ گل برای تیم ملی مکزیک آمار بیشترین گل ملی در کشورش را دارد.

افتخارات تیم ملی مکزیک

افتخارات تیم ملی مکزیک شامل 

قهرمانی کونکاکاف سال ۱۹۶۵

• قهرمانی پان امریکن سال ۱۹۶۷

• قهرمانی کونکاکاف سال ۱۹۷۱

• قهرمانی پانامریکن سال ۱۹۷۵

• جام طلایی کونکاکاف سال ۱۹۹۳

• جام طلایی کونکاکاف سال ۱۹۹۶

• جام کنفدراسیون‌ها سال ۱۹۹۹

• قهرمانی پانامریکن سال ۱۹۹۹

• جام طلایی کونکاکاف سال ۲۰۰۳

می‌باشد.

اگر بخواهیم به‌طور کلی حساب کنیم تیم ملی مکزیک بیشترین قهرمانی خود را در جام طلایی کونکاکاف تجربه کرده. اگر به‌ آمار دقت کنید متوجه می‌شوید تیم ملی مکزیک از ۲۰۰۵ به‌بعد جامی به خانه نبرده و به‌دوران افت به سر می‌برد. اگر این آمار به همین شکل ادامه یابد مطمئنا مکزیک در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به مشکل می‌خورد.تیم ملی مکزیک در مقدماتی جام جهانی عمل کرد متوسطی داشت و زیاد خوب عمل نکرد. باید دید مکزیکی‌ها می‌تونند از گروه خود بالا بیاند و رکورد خود را بشکنند یا نه.


پیشنهاد می‌کنیم این مطالب را هم ببینید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی