نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
پیش‌بازی مکزیک - لهستان
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مکزیک و لهستان در همان گام اول باید در دیداری حساس از گروه C جام‌جهانی ۲۰۲۲ به مصاف هم بروند.

از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه ۹۷۴ دیداری حساس از گروه C جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر برگزار خواهد شد. در نبردی که به نظر می‌آید برای صعود سرنوشت‌ساز باشد، مکزیک و لهستان به مصاف هم خواهند رفت.

مکزیک؛ بهتر از همان همیشگی

می‌توان گفت عجیب‌ترین نتایج را در جام‌جهانی مکزیک گرفته که در ۷ دوره گذشته همیشه از مرحله گروهی صعود کرده و در مرحله یک‌هشتم نهایی شکست خورده تا با ۴ بازی کنار برود. ‌ال‌تری حالا امیدوار است با خراردو مارتینو نتایج متفاوتی بگیرد، اگرچه مثل همیشه صدرنشین کونکاکاف هم نبوده‌اند و حتی سال گذشته در فینال گلدکاپ هم به آمریکا باختند. شاید تغییر نسلی که در فوتبال مکزیک رخ داده دلیلی برای ناکامی‌های اخیرشان باشد. هرچه هست، مکزیک نسبت به دوره‌های قبلی تیم ضعیف‌تری است و چه بسا پس از ۴۴ سال در مرحله گروهی کنار برود. با این حال رؤیای حضور در یک‌چهارم را دارند.

لهستان؛ عقاب‌ها بالاتر پرواز می‌کنند؟

عقاب‌ها در پی نزدیک شدن به تیم رؤیایی دهه ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ هستند. لهستان ستاره‌های بزرگی را به فوتبال جهان معرفی کرده، ولی سال‌هاست تیمی منسجم نبوده. از ۳۶ سال اخیر فقط ۳ مرتبه به جام‌جهانی راه پیدا کرده‌اند و همیشه در مرحله گروهی کنار رفته‌اند. همین عملکرد ضعیف باعث شده برای مثال ستاره‌ای مثل لواندوفسکی همچنان در حسرت یک گل در جام‌جهانی باشد. با این حال شاید در قطر امید بیشتری برای صعود داشته باشند. بسیاری بر این باورند که عقاب‌ها در شرایط فعلی از مکزیک تیم بهتری هستند، ولی باید آن را در مستطیل سبز ورزشگاه ۹۷۴ نشان دهند.

آخرین جدال
نوامبر ۲۰۱۷ در دیداری دوستانه مکزیک مقابل لهستان با یک گل پیروز شد. خیمنس تنها گل مکزیک را در آن دیدار زد.

آمار بازی
۵) در ۵ مصاف قبلی بین لهستان و مکزیک همه‌چیز مساوی تقسیم شده است؛ یک برد برای هر تیم و ۳ تساوی.
۴۴) در جام‌جهانی ۱۹۷۸ یعنی ۴۴ سال پیش لهستان و مکزیک به مصاف هم رفتند که نخستین مصاف‌شان بود و عقاب‌ها آن بازی را در مرحله گروهی ۳-۱ بردند.
۱۷) مکزیک برای هفدهمین مرتبه در جام‌جهانی حاضر می‌شود. نکته جالب این که در ۷ دوره قبلی همیشه در مرحله یک‌هشتم نهایی حذف شده‌اند. بین سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۶۶ هم در ۵ دوره متوالی در مرحله گروهی کنار رفتند.
۹) این نهمین حضور لهستان در جام‌جهانی است. عقاب‌ها موفق شده‌اند ۲ مرتبه در سال‌های ۱۹۷۴ و ۱۹۸۲ در جایگاه سوم قرار بگیرند. در ۳ دوره اخیری که لهستان در جام‌جهانی حضور داشته از مرحله بالاتر نرفته.
۰) روبرت لواندوفسکی با ۷۶ گل زده بهترین گلزن تیم ملی لهستان است، اما او با وجود حضور در یک دوره جام‌جهانی هنوز یک گل هم در این رقابت‌ها نزده.

مصدومان و محرومان
تمامی بازیکنان مکزیک و لهستان که به قطر سفر کرده‌اند، در نخستین بازی‌شان در جام‌جهانی ۲۰۲۲ حاضر خواهند بود.

ترکیب احتمالی دو تیم
مکزیک: اوچوا، سانچس، آرائوخو، مونتس، گایاردو، رودریگس، آلوارس، گواردادو، لوسانو، وگا و مارتین
لهستان: شچنسنی، بدنارک، گلیک، کیویور، کش، زالوفسکی، شیمانسکی، بیلیک، زلینسکی، اسویدرسکی و لواندوفسکی

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی