نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
ماجرای پرالتهاب حضور علی کریمی در جام جهانی؛ چقدر سخت گذشت!
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

حضور علی کریمی در ترکیب اصلی ایران بعد از مدت‌ها با اتفاق تلخی همراه شد؛ شکست سنگین مقابل انگلیس.

شاید بتوان گفت سورپرایز کارلوس کی‌روش برای مسابقه روز گذشته مقابل انگلیس حضور علی کریمی در ترکیب اصلی تیم ملی بود. هافبک توانمند فوتبال ایران که بعد از بازگشت از مصدومیت در ترکیب کایسری اسپور ترکیه بازی های خوبی را انجام داده بود، به عنوان یکی از بازیکنان مورد علاقه کارلوس کی‌روش بار دیگر به تیم ملی فراخوانده شد و به جام جهانی رفت.

کریمی که قبل از جام جهانی ۲۰۱۸ با یک مصدومیت بدموقع این تورنمنت را از دست داد، با تلاش زیاد دوباره به این رویداد مهم رسید و رویای چند ساله‌ خود را محقق کرد. عملکرد کریمی در ترکیب کایسری اسپور طی ماه‌های گذشته کی‌روش را مجاب کرد که او را به تیم ملی دعوت کند و در لیست نهایی جام جهانی قرار بدهد. از طرف دیگر سبک بازی کریمی حتی در دوره قبلی سرمربیگری کی‌روش در ایران مورد علاقه این مربی بوده و دلیلی برای حضورش در جام جهانی است.

با این حال کمتر کسی انتظار داشت که این هافبک در ترکیب اصلی ایران مقابل انگلیس قرار بگیرد. کی‌روش اما با توجه به سبک بازی ای که برای انگلیس برگزیده بود، انتخابش را کرده و کریمی که تجربه بازی در تیم هایی مثل دینامو و لوکوموتیو زاگرب، سپاهان، استقلال، الدحیل قطر و کایسری اسپور را دارد، در ترکیب اصلی قرار داد تا به عنوان یکی از هافبک های مرکزی ایران جلوی خط دفاع بایستد و در تجمع بازیکنان در ساختار دفاعی اجازه خودنمایی از مهاجمان نامدار انگلیس را ندهد.

اتفاقاتی که در نیمه اول بازی ایران و انگلیس رخ داد اما اجازه نداد که کریمی آنطور که باید و انتظار داشتیم توانایی های فنی خود را نشان بدهد. حالا که بسیاری از کارشناسان به سیستم بازی کی‌روش در مقابل انگلیس انتقاد می‌کنند، علی کریمی نیز مورد نقد می‌گیرد. تیم ایران در نیمه اول ۳ گل دریافت کرد تا روند بازی به سود کی‌روش پیش نرود و در این بین مجبور به تغییرات زیاد در ترکیب شود. از قضا یکی از تعویض های کی‌روش بیرون آمدن کریمی از زمین مسابقه در بین دو نیمه بود.

به عبارت بهتر می‌توان گفت ۴۵ دقیقه پراتفاق و تلخ نیمه اول برای علی کریمی نیز مثل سایر ملی‌پوشان بسیار سخت گذشت. او بعد از خروج از زمین در نیمه دوم مات و مبهوت روی نیمکت تیم ملی نشست و مشخص بود که چقدر فشار و استرس زیادی را متحمل می‌شود و بابت اتفاقات بازی ناراحت و نگران است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • علی IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    هر گردی گردو نمیشه!!! شایعات در مورد دعوت شدن این بابا با این بازی که دیروز انجام داد رنگ واقعیت گرفت
  • اصغر IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    مافیای استقلال ابروی ۸۵ میلیون ایرانی رو برد استقلالی ها نمیخوان ایران پیشرفت کنه کینه انها به پرسپولیس باعث ضربه به تیم ملی شد ما تیم ملی استقلالی و ۶ تایی نمیخواییم
  • بنده خدا IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    اه ملت مظلوم گرفت تیم ملی تون رو
  • نازنین IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    نویسنده مطلب شدیدا در پی توجیه حضور یه بازیکنه استقلالی در اومده و اوج اراجیف اونجاست که گفته اتفاقات نیمه اول طوری شد که اون نتونست توانایی هاش رو نشون بده!!! لامصب اون اگه توانایی داشت که اون اتفاقات نمی افتاد ،، چی میگی واسه خودت نا نویسنده.‌‌..؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی