نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
اتفاقی عجیب و غیرقابل پیش بینی در تیم ملی/ ستاره‌ای که ناگهان گزینه پنجم کی‌روش شد!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

آنطور که مشخص است، شجاع خلیل‌زاده مدافع پنجم تیم ملی در جام جهانی به حساب می‌آید.

شجاع خلیل‌زاده در اوج دوران فوتبالش از تیم ملی دور ماند و کی‌روش او را به تیم ملی دعوت نمی‌کرد. آمدن اسکوچیچ اما همه چیز را برای این بازیکن عوض کرد. شجاع تبدیل به مهره بدون جانشین و فیکس اسکوچیچ شد. خلیل‌زاده در زمان اسکوچیچ جزو حامیان شماره یک سرمربی کروات بود و از هر فرصتی هم برای انتقاد از کی‌روش استفاده می‌کرد. شجاع امیدوار بود تا با ماندن اسکوچیچ بتواند اولین جام جهانی خود را تجربه کند.با این حال برکناری اسکوچیچ و بازگشت کی‌روش خیلی از معادلات را برهم زد.

پیش بینی‌ها با توجه روحیات خاص کی‌روش و خصوصیات اخلاقی او بر این بود که شجاع به تیم ملی دعوت نخواهد شد ولی وقتی لیست اولیه تیم ملی بعد از بازگشت کی‌روش اعلام شد، اهالی فوتبال در ایران آن روی کی‌روش را هم دیدند. در شرایطی که با توجه به اتفاقات گذشته و حضور طولانی مدت شجاع خلیل‌زاده در لیست سیاه کارلوس کی‌روش در دوره قبلی سرمربیگری‌اش در ایران، تصور می‌شد این بازیکن با بازگشت مربی پرتغالی بار دیگر از تیم ملی دور شود، اتفاقات دیگری برای این مدافع شمالی رقم خورد.

خلیل‌زاده که پیش از جام جهانی برزیل و در زمانی که سپاهان حضور داشت به واسطه اظهاراتش از لیست تیم ملی خط خورد و به صورت طولانی مدت نتوانست نظر کارلوس کی‌روش را برای بازگشت تغییر دهد، انتظار می‌رفت که مربی پرتغالی در بازگشت دوباره به نیمکت نیز این رویه را ادامه دهد.

اتفاقی که برخلاف همه پیش بینی‌ها رخ نداد و نام شجاع خلیل‌زاده نیز در لیست قرار گرفت. سرمربی پرتغالی تیم ملی برای بازی تدارکاتی مقابل اروگوئه نیز از این بازیکن در کنار حسین کنعانی‌زادگان در ترکیب اصلی و به عنوان زوج خط دفاعی استفاده کرد و شجاع در لیست نهایی تیم ملی برای جام جهانی قرار گرفت.

یکی از دلایل دعوت شجاع جدا از آمادگی بالا، هماهنگی فوق العاده او با کنعانی‌زادگان بود.این دو در پرسپولیس و تیم ملی همبازی بودند و این فصل هم در باشگاه الاهلی قطر کنار یکدیگر بازی می‌کردند. غیر از این دو مدافع ، کی‌روش مرتضی پورعلی گنجی ، مجید حسینی و روزبه چشمی‌را هم در لیست نهایی خود قرار داد و با خودش به قطر برد. تا قبل از دیدارهای دوستانه مقابل نیکاراگوئه و تونس خیلی‌ها فکر می‌کردند که شجاع خلیل‌زاده و محمد حسین کنعانی‌زادگان مدافعان اصلی و فیکس تیم ملی در بازی مقابل انگلیس خواهند بود.

این دو در چند سال اخیر عملکرد بسیار خوبی کنار هم داشتند و پیشبینی می‌شد که کی‌روش باز هم از زوج این دو نفر در اولین بازی تیم ملی استفاده کند ولی در دو دیدار آخر تدارکاتی تیم ملی خبری از شجاع نبود و مرتضی پورعلی گنجی جانشین او شد. وقتی ترکیب تیم ملی مقابل انگلیس اعلام شد، همه سورپرایز شدند. نه شجاع در ترکیب اصلی قرار داشت و نه کنعانی‌زادگان از ابتدا به میدان رفت.

کی‌روش تیمش را با ۳ مدافع میانی به نام‌های مجید حسینی ، مرتضی پورعلی گنجی و روزبه چشمی‌ارنج کرد و میلاد محمدی و صادق محرمی‌هم مدافعان کناری تیم ملی بودند. نمایش بسیار ضعیف بازیکنان تیم ملی و به خصوص خط دفاعی باعث شد تا کی‌روش خیلی زود به اشتباهش پی ببرد و دست به تغییر بزند. کنعانی‌زادگان به جای چشمی‌وارد زمین شد ولی خبری از شجاع نبود. موضوعی که نشان می‌دهد خلیل‌زاده در تفکرات کی‌روش اولویت پنجم است.

عملکرد ضعیف خط دفاعی تیم ملی هم در دیدار مقابل انگلیس باعث نشد تا کی‌روش ، شجاع را به بازی بفرستد و مدافع سابق پرسپولیس ۹۰ دقیقه روی نیمکت نشست. اینکه شجاع از فیکس بودن در تیم اسکوچیچ   به مدافع پنجم شدن در تیم کی‌روش تبدیل شود، اتفاق عجیبی بود که نمی‌شد آن را پیش بینی کرد. حتی خیلی از کارشناسان فوتبال ایران معتقد بودند که کی‌روش باید از زوج کنعانی‌زادگان و خلیل‌زاده مقابل انگلیس استفاده می‌کرد ولی خب نظر سرمربی تیم ملی چیز دیگری بود.

با توجه به نتیجه ضعیف تیم ملی امکان تغییر در پست های مختلف برای بازی مقابل ولز بسیار زیاد است و حتی این احتمال وجود دارد که برای دیدار جمعه شاهد حضور همزمان کنعانی‌زادگان و خلیل‌زاده و یا فیکس شدن یکی از آن ها باشیم و شجاع هم فرصت بازی در اولین جام جهانی خود را بدست بیاورد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • محمدعلی IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    جام جهانی جایی برا عقده گشایی کی روش نیست بهترست از خلیل زاده درترکیب ثابت استفاده کند.
  • حامد IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    مایلی کهن درست میگه مگه تیم ملی ارثیه پدرشه که بااین اخلاق گندش تیم ملی رونابودکرده.لجبازعقده ای.هی میگه تجربه ۴۰ ساله ام...
  • هوادار فوتبال IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    اخلاق کی‌روش عوض نشده حاضر شد تن به شکست سنگین بده ولی به بازیکن های مورد علاقه و وفادار خودش بازی بده نه بازیکنان آماده تر و احتمالا با همین لجبازی به شجاع بازی نخواد داد چون طرفدار سر سخت اسکوچیچ بود البته ظاهرا تیم رو طارمی و رفقا ارنج می کنن نه کی‌روش آنالیزور هم نیست این وسط
  • جواد IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    کیروش ی خائن هست والسلام
  • آبی رنگ عشقه IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    من حودم استقلالی هستم ولی حرف حق را باید زد در طول 3 سال مربیگری اسکوچیچ کنعانی زادگان و خلیل زاده مدافعان فیکس ایران و کاملا با هم و تیم هماهنگ بودند بودند و باید در بازی انگلستان از این دو نفر استفاده میشد . آرتین زهرابی که خودتو برای کی روش جر میدادی در کدام سوراخی خزیده ای حالا بیا جواب بده . علی کریمی و پور علی گنجی در این سال همیشه مصدوم بوده اند بعد مربی پر ادعا در برابر انگلیس اینها را فیکس میگذارد همچنین مهرداد که محمدی که در حال حاضر در بین 100 بازیکن خوب ایران جا ندارد فیکس بازی میکند و نور افکن خط میخورد. سامان قدوس قلی زاده سردار بیرون مینشینند و 8 تا دفاع نا آماده بازی میکنند . ترس و بزدلی هم که از سر و روی بازیکنان و مربی میبارد درود به شرف بازیکنان عربستان و استرالیا که یکی برد یکی مردانه باخت
  • پوارو IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    پیرمرد لجباز
  • میثم پردل IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    خداکنه شجاع وکنعانی این دوبازی فیکس باشن هیچ کدوم ازاین دفاها حق شون نبود جلوی انگلیس بازی کنن
  • کاکو FR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    تا اینجا ضعیف ترین تیم جام بودیم و عربستان و ژاپن آبروداری کردن!
  • قرمز رنگ عشقه IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    آره مثلا منم پرسپولیسیم ولی هیچ پرسپولیسی نباید دعوت میشد!!! مسخره ها خجالت بکشید با این دروغاتون من استقلالیم ولی...این بازیو کردید بهونه ای برای عقده گشایی بعد به کیروش طعنه میزنید!
  • علی اکبر یا بابک عبدی IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    جمعه جبران میکنیم.6 بار به صد بار.
  • شاه شاهان IR ۰۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    من استقلالیم اما اینجا تیم ملیه و کاری ب رنگ ندارم. همه میدونن که کنعانی بازیکن سرزن و فیزیک خوبی داره برای بازی با انگلیسی ک از دو جناح سانتر میکنه جواب میده بعد آقایون احمق چرا باید رو نیمکت باشه! چرا نباید محبی رو میبردن ک از بازیکنای موفق لیگ بود و یک نفرهم جا داشتن تا لیست کامل بشه؟چرا نباید جلالی و رضاییان که تا دقیقه نود مثل ۵دقیقه اول سرعتی و سرحال میرن و میان بازی کنن؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی