پیش‌بازی سوئیس – کامرون
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

در حالی که شاید بازی سوئیس و کامرون در روز اول گروه G به جذابی دیگر دیدار نباشد، اما اهمیت زیادی در مسیر دو تیم خواهد داشت.

امروز از ساعت ۱۳:۳۰ در ورزشگاه الجنوب تیم‌های ملی سوئیس و کامرون در نخستین دیدار گروه G جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر به مصاف هم خواهند رفت.

سوئیس؛ یک مرحله بالاتر

سوئیس از قدیمی‌های جام‌جهانی است که از دومین دوره در مسابقات حاضر بوده، ولی هیچ‌وقت بالاتر از یک‌چهارم نهایی نرفته‌اند؛ حتی در دوره‌ای که سال ۱۹۵۴ میزبان بوده‌اند. شاید این آرزوی هواداران سوئیس باشد که حداقل این دوره بین ۸ تیم قرار بگیرند، چرا که همان سال ۱۹۵۴ برای آخرین مرتبه این اتفاق رخ داده. سوئیسی‌ها کار سختی در گروه‌شان خواهند داشت، ولی برای صعود کم‌شانس نیستند.

کامرون؛ شیرها مثل ۱۹۹۰

نام و آوازه کامرون در فوتبال دنیا پیچیده و ستاره‌های بزرگی داشته‌اند، اما یادآوری این نکته که فقط یک مرتبه در سال ۱۹۹۰ و وقتی که رژه میلا می‌درخشید از مرحله گروهی صعود کرده‌اند، تلخ است. شیرهای رام‌نشدنی حالا می‌خواهند به حسرت ۳۲ ساله پایان دهند. باز هم کار سختی خواهد بود، چرا که گروه‌شان آسان نیست. از طرفی در ۶ بازی آخرشان فقط یک برد داشته‌اند و آخرین برد مهم‌شان به مارس و در انتخابی جام‌جهانی مقابل الجزایر برمی‌گردد.

آخرین جدال
کامرون و سوئیس تابه‌حال در هیچ مسابقه‌ای اعم از دوستانه و رسمی به مصاف هم نرفته‌اند.

آمار بازی
۱) این اولین بازی بین تیم‌های ملی کامرون و سوئیس است که با توجه به برگزاری در جام‌جهانی ماندگار خواهد شد.
۷) در ۷ حضور کامرون در جام‌جهانی، شیرهای رام‌نشدنی فقط یک مرتبه در سال ۱۹۹۰ از مرحله گروهی صعود کردند و تا یک‌چهارم نهایی هم بالا رفتند.
۱۱) سوئیس در ۱۱ دوره جام‌جهانی حضور پیدا کرده و فقط ۴ مرتبه از مرحله گروهی بالاتر نرفته. در ۲ دوره قبلی سوئیس در مرحله یک‌هشتم نهایی حذف شده.
۱) ریگوبرت سانگ و مورات یاکین سرمربیان کامرون و سوئیس برای نخستین مرتبه به‌عنوان مربی در جام‌جهانی حاضر خواهند شد.

مصدومان و محرومان
هردو تیم بدون مصدوم راهی مسابقه نخست‌شان در جام‌جهانی ۲۰۲۲ خواهند شد.

ترکیب احتمالی دو تیم
سوئیس:
سومر، ویدمر، شار، آکانجی، رودریگس، فرویلر، ژاکا، شکیری، سو، وارگاس و امبولو
کامرون: اونانا، فای، کاستلتو، انکونکو، ابوسه، هونگلا، امبئومو، انتچام، آنگیسا، توکو اکامبی و چوپوموتینگ


 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی