نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
بازتاب پیروزی دراماتیک ایران در رسانه‌های عربی/ تیترهای جذاب با «معجزه ایرانی»
منبع: ایسنا
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

پیروزی ایران در این بازی حساس در رسانه‌های عربی بازتاب داشت.

تیم ملی فوتبال ایران در دیدار دوم خود در جام جهانی ۲۰۲۲ به مصاف ولز رفت. ایران که در بازی برابر انگلیس نمایش ناامیدکننده‌ای داشت، برابر ولز بازی بسیار خوبی را به نمایش گذاشت و در نهایت توانست با نتیجه ۲ بر صفر به پیروزی دست پیدا کند تا امیدش برای صعود به دور بعد بسیار پر رنگ شود.

پیروزی ایران در این بازی حساس در رسانه‌های عربی بازتاب داشت که به آن می‌پردازیم:

بی ان اسپورت: پیروزی شایسته ایران برابر ولز

این شبکه قطری بعد از بازی نوشت: تیم ملی فوتبال ایران در ورزشگاه احمد بن علی در الریان به مصاف ولز رفت و در بازی که کاملا تیم سرتر و برتر بود توانست به پیروزی دست پیدا کند. ایران با این پیروزی نخستین پیروزی خود در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را کسب کرد. ایران زیباترین بازی خود در تاریخ جام جهانی را به نمایش گذاشت و با شایستگی توانست سه امتیاز را کسب کند. شاگردان کی‌روش با این سه امتیاز و بازی زیبا امیدوار به صعود به دور بعد شدند.

کورا: ایران در وقت‌های اضافی ولز را در هم کوبید

این سایت عربی هم در واکنش به پیروزی ایران برابر ولز نوشت: ایران با دو گلی که روزبه چشمی و رامین رضاییان به ثمر رساندند برابر ولز به پیروزی دست پیدا کرد. این نخستین پیروزی ایران در جام جهانی قطر است. ایران در این بازی در کارهای هجومی بسیار بهتر از حریف خود بود و توانست در نیمه نخست به گل هم برسد که داور آن را مردود اعلام کرد. ایران سه بار هم تیر دروازه حریف را به لرزه درآورد و در نهایت مزد بازی خوب خود را در ثانیه‌های پایانی گرفت تا با شایستگی یک پیروزی ارزشمند را کسب کند و امیدوار به صعود به دور بعد شود.

الریاضیه: دو گل در دقایق پایانی امیدهای ایران را زنده کرد

این روزنامه عربستانی در واکنش به پیروزی ایران برابر ولز نوشت: تیم ملی فوتبال ایران در دیدار برابر ولز دو گل در وقت‌های اضافه نیمه دوم به ثمر رساند تا امیدهای خود را برای صعود به دور بعد زنده کند. ایران پیروزی ارزشمندی را برابر ولز به دست آورد تا در رده دوم جدول رده بندی این گروه قرار گیرد. به نظر می‌رسید که ولز با وجود ۱۰ نفره شدن می تواند برابر ایران مقاومت کند اما شوت بازیکن تعویضی ایران پایانی بر مقاومت این تیم اروپایی بود و بعد از آن هم رامین رضاییان این پیروزی را قاطعانه‌تر کرد.

الریاضیه در پایان نوشت: ایران در نیمه دوم برای کسب پیروزی جنگید و ظرف چند ثانیه دو بار تیر دروازه را به لرزه درآورد.

UAE: تیم‌های آسیایی به درخشش خود ادامه می‌دهند

این سایت اماراتی هم پیروزی ارزشمند ایران برابر ولز را بازتاب داد و نوشت: ایران با شایستگی در این بازی توانست به پیروزی دست پیدا کند. ایران در دقایق پایانی دو گل برابر ولز به ثمر رساند تا با این پیروزی ارزشمند شانس خود را برای صعود به دور بعد افزایش دهد. ایران در بازی پایانی به مصاف آمریکا خواهد رفت.

فرانس ۲۴ عربی: ایران پیروزی هیجان انگیز را به دست آورد

این سایت عربی هم در واکنش به پیروزی ایران نوشت: ایران در دقایق پایانی دیدار برابر ولز دو گل به ثمر رساند تا پیروزی هیجان‌انگیز را به دست آورد. تیم ملی در حالی پای به این بازی گذاشت که در دیدار نخست خود برابر انگلیس با نتیجه ۶ بر ۲ شکست خورده بود اما در این بازی موفق شد با دو گل روزبه چشمی و رامین رضاییان سه امتیاز ارزشمند را کسب کند.

بطولات: کی‌روش ایران را به پیروزی هیجان‌انگیز رساند

این روزنامه مصری به خاطر حضور کارلوس کی‌روش در تیم ملی فوتبال ایران کشور در تیتر از اسم این سرمربی پرتغالی استفاده کرد و نوشت: ایران در حالی در این بازی به پیروزی دست پیدا کرد که از ابتدا تا انتهای بازی تیم برتر بود و فوتبال هجومی را در دستور کار خود قرار داد. در نیمه نخست شاگردان کی‌روش تیم برتر میدان بودند و به گل هم رسیدند که داور مردود اعلام کرد. در نیمه دوم هم تیم ایران توپ و میدان را در اختیار داشت اما ضربات بازیکنان تیم به تیر دروازه می خورد و وارد دروازه نمی شد. ایران بعد از اخراج سنگربان ولز به حملات خود ادامه داد تا اینکه فرج حاصل شد و شلیک روزبه چشمی وارد دروازه ولز شد و در ادامه رامین رضاییان هم گل دوم را وارد دروازه ولز کرد تا ایران نخستین پیروزی خود را کسب کند.

الامد: ایران دست به معجزه زد

این روزنامه فلسطینی هم زدن دو گل توسط ایران در وقت‌های تلف شده را به معجزه تشبیه کرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • حسن پرسپوليسی IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
    اول یه عذر خواهی کنم از بازیکنا که قبل بازی وترکیب اولیه گفتم فاتحه مون خوندست ولی بعد ش که بازی شروع شد فهمیدم اشتباه کردم به نظرم باید یه تشکر ویژه از طارمی کنیم که هم باعث اخراج دروازبان ولز شد البته به خیر گذشت میتونست یه دماغ دیگه بده دستمون 🤩وگل دوم ساخت
  • سیدرضا IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
    تشکر ویژه باید از کیروش کنی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی