پیش‌بازی لهستان – عربستان‌سعودی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

تیم ملی لهستان که در بازی نخست متوقف شد در بازی دومش به مصاف شگفتی‌ساز جام‌جهانی یعنی عربستان خواهد رفت.

امروز از ساعت ۱۶:۳۰ در ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی، تیم‌های ملی لهستان و عربستان در دومین دیدارشان در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر به مصاف هم خواهند رفت.

لهستان؛ روشن کردن موتور لــوا

پیش‌بینی می‌شد بازی مقابل مکزیک برای  لهستان دشوار باشد، اما تصور نمی‌کردیم کسی که فرصت‌سوزی کند لواندوفسکی باشد. فوق‌ستاره لهستان فرصت خیلی خوبی را برای راحت کردن خیال مردم‌شان از دست داد و حالا لهستان ۲ دیدار دشوار مقابل تیم‌های باانگیزه و زخم‌خورده گروه در پیش دارد. عقاب‌ها می‌دانند که عربستان برای پیاده کردن تاکتیک مشابه با بازی مقابل آرژانتین می‌آید و ضربه زدن به این تیم با دفاعی منسجم دشوار خواهد بود. از طرفی بازی آخر مقابل آرژانتین سخت‌ترین بازی لهستان خواهد بود. اگر لهستان صعود می‌خواهد باید همین امروز دستکم ۳ امتیاز را از عربستان بگیرد، در غیر این صورت روز آخر کارشان به اما و اگر خواهد کشید.

عربستان‌سعودی؛ صعود سعودی‌ها

هنوز هم عربستانی‌ها از برد مقابل آرژانتین حرف می‌زنند و حالا حالاها همین ماجرا خواهد بود. عربستان قرار نیست تا مراحل بالای جام‌جهانی برسد و مشخصاً برد تاریخی مقابل آرژانتین کم از یک جام بزرگ برای‌شان ندارد. تیمی که جسورانه در عرض چند دقیقه خودی نشان داد و برای مکزیک و لهستان هم خط و نشان کشید. در واقع مزد نترسیدن را عربستان گرفت و حالا شگفتی در دسترس است. نکته مهم این که حتی با ۲ تساوی مقابل لهستان و مکزیک هم صعود به مرحله بعدی برای تیم رنار در دسترس است. آیا این شگفتی امروز به واقعیت نزدیک می‌شود؟

آخرین جدال
مارس ۲۰۰۶ در تنها دیدار بین لهستان و عربستان که دیداری دوستانه بود عقاب‌ها ۲-۱ پیروز شدند. سوسین گل‌های لهستان را در آن دیدار زد و توکار برای سعودی‌ها گلزنی کرد.

آمار بازی
۱) این اولین بازی در یک تورنمنت بین لهستان و عربستان است. این دو تیم فقط یک مرتبه در دیداری دوستانه به مصاف هم رفته‌اند.
۳) لهستان در ۷ حضور قبلی‌اش در جام‌جهانی ۳ مرتبه از مرحله گروهی صعود کرده. نکته جالب این که ۲ مرتبه تا نیمه‌نهایی هم پیش رفته و سوم شده. آخرین حضور عقاب‌ها در مرحله حذفی به سال ۱۹۸۶ برمی‌گردد.
۱) عربستان‌سعودی که ۵ مرتبه در جام‌جهانی حاضر بوده، در اولین حضورش در سال ۱۹۹۴ به مرحله حذفی رسید.
۰) روبرت لواندفسکی برترین گلزن تاریخ تیم ملی لهستان با ۷۶ گل هنوز گلی در جام‌جهانی نزده است. او بهترین فرصت را در بازی قبلی مقابل مکزیک از روی نقطه‌پنالتی از دست داد.

مصدومان و محرومان
ضربه سختی که به یاسر الشهرانی خورد و جمجمه‌اش آسیب دید، باعث شد تا این بازیکن ارزشمند عربستان ادامه تورنمنت را از دست بدهد. سلمان الفرج کاپیتان سعودی‌ها هم مصدوم شد، ولی شاید به این بازی برسد. لهستان مصدوم یا محرومی ندارد.

ترکیب احتمالی دو تیم
لهستان: شچنسنی، کش، گلیک، کیویور، برشینسکی، کریچوویاک، کامینسکی، زیلینسکی، شیمانسکی، زالوفسکی و لواندوفسکی
عربستان‌سعودی: العویس، عبدالحمید، التمبکتی، البلیهی، بوریک، المالکی، بریکان، عبید، کانو، الدوسری و الشهری

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی