نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟
یورگن کلینزمن
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

یورگن کلینزمن ستاره سابق تیم ملی آلمان پس از پایان دیدار ایران و ولز اظهارات عجیب و غریبی داشت و به تیم ملی و فرهنگ کشورمان توهین کرد.

مهاجم سابق تیم ملی آلمان برد ایران برابر ولز را به ‌شدت زیر سوال برد. سرمربی سابق آمریکا گفت: "نتیجه مسابقه با داوری دیگر می‌توانست متفاوت باشد. بازیکنان ایران پنج نفری دور داور بودند و این به سود ولز نبود!"

این اظهارات یورگن کلینزمن در شبکه تلویزیونی بی بی سی بود که ادامه هم داشت. مجری برنامه از سرمربی سابق تیم ملی آلمان پرسید: تو قبل از بازی پیش‌بینی کردی که ایران این بازی را طوری پیش‌ می‌برد که تفکر خودش را نشان بدهد و می‌خواهد به مسیر خودش برگردد و دقیقا هم این کار را کردند. به لحاظ داوری هم شانس با آنها یار بود. اتفاقاتی که در بازی قبل رخ نمی‌داد؟

یورگن کلینزمن هم جواب داد: بله. این فرهنگ و روش کار آنهاست‌ و برای همین کارلوس کی‌روش را دارند. او برای تیم ملی ایران مناسب است؛ او در آمریکای جنوبی نتوانست کاری کند، با کلمبیا نتوانست صعود کند و مصر را هم به جام جهانی نرساند و دقیقا قبل از جام جهانی به ایران برگشت و کشوری را هدایت کرد که مدت زیادی مربی آن بوده است. این تصادفی نیست و از روی عمد است. این بخشی از فرهنگ و بازی آنهاست؛ می‌دیدید داور را فریب می‌دادند و نیمکت آنها مدام شلوغ می‌کرد و کنار زمین به خط نگهدار یا داور چهارم شکایت می‌کردند.

کلینزمن و یواخیم لو

مجری برنامه که ظاهرا از پیروزی بزرگ ایران چندان خوشحال نبود دوباره پرسید: مدام آنجا بودند؟ دوباره کلینزمن گفت: بله مدام آنجا بودند و با صورت و احساسات‌شان داور را فریب می‌دادند. داور چهارم بعد از این بازی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. برخوردهای کوچکی با آنها داشت که ما حتی نمی‌دیدیم. این بخشی از فرهنگ آنهاست. کاری می‌کنند که تمرکزت را از دست بدهی و ندانی چه چیزی برایت مهم است. اگر یک داور دیگر بود بله؛ خیلی فرق می‌کرد. این داور گواتمالایی بود که برای آمریکا ۶ سال کار کرده بود و خب با تیم‌هایی مثل کاستاریکا کار کرده و این رفتارها هم به فرهنگ آنها می‌خورد. با آدم‌های اطراف خود می‌جنگند، جنجال می‌کنند.

هرچند کارلوس کی روش و فدراسیون فوتبال ایران جواب دندان شکنی به توهین ستاره سابق تیم ملی آلمان دادند اما به راستی چرا؟ چرا یورگن کلینزمن این حرف‌ها را زد؛ پشت پرده این ماجرا چیست؟

منابع موثق خبرمی دهند دلیل اصلی این صحبت‌ها بازی ایران و آمریکاست. یورگن کلینزمن سرمربی سابق تیم ملی آمریکا و حقوق بگیر فعلی فدراسیون فوتبال این کشور است. او قصد داشت با این صحبت‌ها نه تنها جنگ روانی علیه تیم ایران راه بیندازد بلکه کمیته داوران فیفا را نیز درآستانه بازی حساس با آمریکا تحت تأثیر قرار دهد. هرچند با شناختی که از کارلوس کی روش داریم شکی نداریم این مربی با تجربه وارد این بازی نشده و اجازه هم نخواهد داد جنگ روانی کلینزمن تأثیر منفی رو تیمش بگذارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۴
  • m IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    پدر کشتگی این قالتاق منش با ایران از بازی ایران آلمان 98 مشخص شد ، در واقع طوری تور دروازه رو لرزوند انگار که ننه اش تو ایران کاباره پول در میاورده ، در صورتی که بنظر عقده ها دلیلی دارن و این کینه ها نشانه حقارت درونیست و این جمله های جدید کاملا با اون شخصیت میخونه
  • ابوالفضل IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    ایران اصالت داره کسی هم نمیتونه با حرفاش خرابش کنه
  • فرهنگ IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    این تحلیل و خوش خدمتی آمریکا هم ممکنه، اما اصل مطلب اینه که کلینزمن نسبت به ایران عقده داره، و عقده اش را بر سر تور دروازه ایران در سال ۹۸ هم نشون داد. کلینزمن یک یهودی الاصله، و یک یهودی نسبتا خوب که به دین مشغول باشه هم نبست، بلکه صهیونیسته.
  • محمد US ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    کلینزمن کاملا حرفاش درست هست
  • گربه نَره و روباه مکار IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    در .واقع اصل ماجرا همین جملات آخر شماست میخواهند داوران را تحت الشاع قرار بدهند از اون بالاتر مساوی با انگلیس هم در همین راستا بود در حالیکه انگلیس اگر بازی معمول خودش رو میکرد حداقل با دوگل آمریکا رو برده بود بچه ها و کیروش باید خیلی مراقب باشن یه وقت خطای بیخود یا اخراج بیخود نداشته باشیم کدخدا و روباه دِه برای بازی نقشه هایی کشیدن که باید با تمرکز و آرامش در زمانی که فکرش رو نمیکنن ضربه ای مهلک رو بهشون بزنیم
  • علی IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    Mr. Klinsman, unfortunately, we humans are forgetful because in the last few years there was a global test where the pretentious westerners were rejected in such a way that they stole masks from each other and each other's shipments of masks, but in other parts of the world this was the opposite.
  • پری IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    خوشحالم که یک ایرانی هستم💖، به ایرانی بودن خودم و به غیرت جوانان ایرانی می بالم، ایران و ایرانی چقدر مهمه که ذهن اینها رو برای چند وقتی درگیر میکنه، ما چقدر بزرگیم ❤😂
  • علی IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    اتفاقا همین نظراتی هم که مردم همه دادند زیر این پست و پست های مشابه دقیقا تایید کننده حرف کلینزمن هست.همه احساساتی و شلوغ کن! راست میگه خب بنده خدا.کل بازی همه بازیکنها رو داور بودند.با هر صحنه ای که میشد چند نفر میریختن سر داور مثل لیگ ایران.خیلی کم این صحنه ها رو تو فوتبال دنیا می بینیم.
    • پیام IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
      کاملا درست گفتین
  • مهدی IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    معلوم نیست ایران چه خاری و در کجای آلمانی های نژادپرست فرو کرده که سال هاست از درد آن ناله می کنند!
  • پدر فوتبالی IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    خط هافبک طلایی آلمان باعث شد این آقا گلزنی کنه در مربیگریش هم به هیچ جایی نخواهد رسید آدم عجول عصبی هست
  • رضا IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    من هم با کلینزمن موافق هستم یه نگاهی به افراد مشهور در ایران کنید یک روز همه بر علیه آنها شعار می دهند و یک روز دیگر قهرمان ملی می شوند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی