نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
پیش‌بازی برزیل – سوئیس
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

برزیل و سوئیس هرکدام در نبرد امشب از گروه G جام‌جهانی ۲۰۲۲ پیروز شود، می‌تواند جواز صعود را بگیرد.

امشب از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه ۹۷۴ تیم‌های ملی برزیل و سوئیس در دیداری از گروه G جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر به مصاف هم خواهند رفت. قضاوت این دیدار برعهده علیرضا فغانی داور ایرانی خواهد بود.

برزیل؛ بدون نیمار به پیش!

از همین حالا برزیل مدعی قهرمانی است؟ شاید! سلسائو دوره‌های دیگری را هم این‌قدر خوب شروع کرده بود ولی در ادامه به مشکل خورد. حالا با توجه به این که ۲۰ سال پیش در آسیا قهرمان جام‌جهانی شده‌اند به آینده این تورنمنت امیدوارند. با این حال نباید بدشانسی برزیل در دیدار مقابل صربستان را فراموش کرد. نیمار و دانیلو دو ستاره مهم تیته مصدوم شدند و فعلاً در ۲ بازی آینده مقابل سوئیس و کامرون غایب خواهند بود. اگرچه برزیل ستاره‌های پرتعدادی دارد و جای این بازیکن‌ها پر خواهد شد، ولی همین اتفاقات کوچک می‌تواند آن‌ها را وارد دردسر کند.

سوئیس؛ یک امتیاز هم کافی‌ست

برخلاف برزیل و عطشی که به بردن دارد، سوئیس هوشمندانه پیش می‌رود و چندان احساساتی نمی‌شود. انتظار از سوئیس صعود از مرحله گروهی است و ۲ بازی سخت‌تر از بازی اول در پیش خواهند داشت. مقابل کامرون خوب کار کردند و یک تساوی مقابل برزیل می‌تواند آن‌ها در آستانه صعود قرار بدهد. با این حال فراموش نکرده‌ایم که نبردشان با صربستان با توجه به بازیکنانی مهاجری مثل ژاکا و شکیری می‌توان آن‌ها را وارد حاشیه کند. به هر حال پیروز شدن در بازی اول برای هر تیمی اهمیت زیادی دارد. شاگردان یاکین هم با آن برد روحیه خوبی برای امتیاز گرفتن مثل ۴ سال پیش مقابل برزیل دارند.

آخرین جدال
ژوئن ۲۰۱۸ در جام‌جهانی گذشته برزیل و سوئیس به تساوی ۱-۱ رسیدند. برای برزیل کوتینیو گل زد و زوبر تنها گل سوئیس را به ثمر رساند.

آمار بازی
۴) در ۴ دیدار قبلی بین برزیل و سوئیس همه‌چیز مساوی تقسیم شده است؛ هر تیم یک برد داشته، ۲ بازی مساوی شده و هر تیم هم ۵ گل زده.
۲) برزیل ۲ مرتبه در جام‌های جهانی ۱۹۵۰ و ۲۰۱۸ مقابل سوئیس بازی کرده که هردو بازی مساوی شده است.
۲) برزیل فقط ۲ مرتبه در مرحله گروهی جام‌جهانی کنار رفته؛ یکی سال ۱۹۳۰ و دیگری ۱۹۶۶. در واقع سلسائو ۵۶ سال است از گروهش فراتر رفته.
۶۸) آخرین مرتبه‌ای که سوئیس در بین ۸ تیم برتر جام‌جهانی بوده به سال ۱۹۵۴ یعنی ۶۸ سال قبل برمی‌گردد که میزبان بود. سوئیس آخرین مرتبه سال ۲۰۱۰ از مرحله گروهی صعود نکرد.
۱۶) شکست‌ناپذیری برزیل در دیدار مقابل صربستان به ۱۶ بازی رسید. سلسائو بعد از شکست مقابل آرژانتین در فینال کوپا آمریکا ۲۰۲۱ دیگر نباخت.

مصدومان و محرومان
برزیل در بازی نخست برد شیرینی کسب کرد، اما بدشانس بود که نیمار و دانیلو را به‌دلیل مصدومیت از دست داد. با این حال این دو بازیکن در صورت صعود سلسائو به مرحله حذفی می‌رسند. رناتو استفن تنها مصدوم سوئیس است که شاید به این دیدار برسد.

ترکیب احتمالی دو تیم
برزیل:
آلیسون، آلوس، مارکینیوس، سیلوا، ساندرو، فرد، کاسمیرو، رافینیا، آتونی، وینیسیوس و ریچارلیسون
سوئیس: سومر، ویدمر، آکانجی، الودی، رودریگس، فرویلر، ژاکا، شکیری، سو، وارگاس و امبولو

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی