نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
دلیل اصلی نیمکت‌نشینی‌های غیرمنتظره ۲ پرسپولیسی در تیم ملی؛ کی‌روش تفکرات متفاوتی دارد/ مدافعانی که اعتماد سرمربی تیم ملی را جلب کردند
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

آنطور که مشخص است، کنعانی زادگان و خلیل زاده جایی در تفکرات کی‌روش ندارند.

برخلاف پیش بینی‌ها کارلوس کی‌روش در بازی مقابل انگلیس محمد حسین کنعانی زادگان و شجاع خلیل زاده را نیمکت نشین کرد و مرتضی پورعلی گنجی و مجید حسینی را در ترکیب اصلی قرار داد. این دو بازیکن در کنار روزبه چشمی یک خط دفاع ۳ نفره را تشکیل دادند و عملکرد بسیار ضعیفی هم داشتند.

کی‌روش درحالی این نفرات را در ترکیب ابتدایی تیم ملی قرار داد که با توجه به هماهنگی بالای کنعانی زادگان و خلیل زاده، خیلی‌ها فکر می کردند سرمربی تیم ملی از این بازیکنان استفاده کند. کنعانی زادگان بدون شک یکی از بهترین مدافعان ما طی چند سال اخیر بوده و در کنار شجاع در همه بازی‌های مقدماتی جام جهانی هم به میدان رفته بود.

اسکوچیچ آنقدر به کنعانی زادگان علاقه داشت و مدل بازی اش را می‌پسندید که با وجود انواع و اقسام مخالفت‌ها برای دعوت کردن کنعانی زادگان به اردوی  تیم ملی، او کار خودش را کرد و بازیکن مورد علاقه اش را با وجود حاشیه‌هایی که  داشت، به تیم ملی دعوت کرد. کنعانی زادگان که برای اولین بار توسط کی‌روش به تیم ملی دعوت شد، فکر می کرد با توجه به شناخت خوبی که سرمربی پرتغالی از او دارد، می تواند در جام جهانی هم به میدان برود ولی وقتی بازی‌ها شروع شد، فهمید تفکر کی‌روش چیز دیگری است.

با وجود عملکرد ضعیف چشمی، پورعلی گنجی و مجید حسینی در بازی اول، کی‌روش در بازی مقابل ولز دوباره از زوج مجید حسینی و مرتضی پورعلی گنجی استفاده کرد و خبری از محمد حسین و شجاع نبود. برای بازی حساس مقابل آمریکا هم بعید است کی‌روش دست به ترکیب خط دفاعی خودش بزند و بخواهد به خلیل زاده و کنعانی زادگان بازی بدهد. شنیده‌ها در مورد دلیل نیمکت نشینی‌های کنعانی زادگان و خلیل زاده، به کم تجربه بودن این دو بازیکن در بازی‌های بزرگی مثل جام جهانی برمی گردد.

پورعلی گنجی و مجید حسینی در جام جهانی قبلی هم در تیم ملی بودند و در کنار هم بازی می کردند. همین موضوع به یکی از اصلی ترین دلایل نیمکت نشینی دو مدافع سابق پرسپولیس برمی گردد. ضمن اینکه پورعلی گنجی و مجید حسینی در دیدار دوم تیم ملی مقابل ولز انصافا خوب کار کردند و روز بدون اشتباهی را پشت سر گذاشتند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • 4444 همیشه آبی IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    کیروش تعصبات خاصی داره مثلا لیگ ایران رو دوزار قبول نداره! اگه بازیکنی در خط دفاع سرعت پایینی داشته باشه کیروش اونو نمیخواد(کنعانی) یا اگه قدش از متوسط پایینتر باشه(1,82) کیروش اونو نمیخواد ولی حسینی با 1متر و 83 سانت! و پورعلی با 1متر و 84 سانت از نظر کیروش خوبن چون پرشهای خوبی دارن البته اینا نتایج دستگاههایی که به بدن بازیکنا وصله درسته اگه شجاع و حسینی و پورعلی با قامت تقریبا یکسان 50 دفعه بپرن آنالیز دستگاهها نشون میده پرشها و چرخش گردن حسینی و پورعلی از شجاع بهتره و قدرت بازیسازی این دو نفر هم خیلی بهتر از شجاع خلیلزاده هستش در واقع حق با کیروشه حسین کنعانی مدافعی تنومنده که برای بازی مقابل تیمهای عربی آسیا در کنار بازیخونی شجاع گزینه بسیار ایده‌آلی بودند ولی برای جام جهانی همون دو نفر بهترین هستند مشکل بازی انگلیس قرارگیری چشمی در میان این دو نفر بود و نداشتن قدرت تخریبی مناسب در خط میانی(وجود دو هافبک دفاعی یعنی نوراللهی و کریمی که دومی برای این بازی اصلا گزینه خوبی نبود) خلاصه اینکه بازی آمریکا مثل بازی انگلیس خیلی سخته فقط خوبیش اینه که سطح فنی خط حمله اونا در حد انگلیس نیست
  • خوزستان IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    مربی تاریخ مصرف گذشته اینم نتیجه شجاع و کنعانی به این خوبی رو ی نیمکت نشوند چه فایده پولارو پارو کرد هرچی بگیم هیچی درس از چهارسال پیش می‌گرفتیم الان یک هشتم بودیم امیری خدایی چش بود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی