اسلحه پنهان کی‌روش رونمایی می‌شود/ ذخیره طلایی آماده مصاف بزرگ؟
منبع: همشهری
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

یکی از نکات سؤال‌برانگیز ترکیب ایران در ۲ بازی ابتدایی تیم ملی، نیمکت‌نشینی سامان قدوس بوده است.

سامان قدوس فانتزی‌ترین هافبک تیم ملی ایران به شمار می‌رود؛ بازیکنی که با توجه به حضورش در لیگ انگلیس، به‌نظر می‌رسید از انتخاب‌های اصلی کی‌روش برای بازی با انگلیس و ولز باشد، اما این اتفاق رخ نداد و قدوس یک دقیقه هم به بازی گرفته نشد. او البته این اواخر در برنتفورد بیشتر نیمکت‌نشین بوده است، اما علاوه بر بازی در پست خودش یعنی هافبک نفوذی، در برخی مسابقات به‌عنوان وینگ‌بک راست به میدان رفت که ‌توانست نظر کادرفنی تیم ملی را هم برای استفاده از این بازیکن در مناطق مختلف زمین جلب کند. با این حال هنوز چنین اتفاقی رخ نداده و قدوس نتوانسته بازی در جام‌جهانی ۲۰۲۲ را تجربه کند.

هیچ‌کس در مغز کی‌روش نیست و نمی‌داند که آیا در بازی سوم در برابر آمریکا بالاخره نوبت به سامان خواهد رسید یا نه، اما به‌طور کلی قدوس در تیم ملی چندان خوش‌شانس نبوده است. او در دوره کی‌روش زیاد به بازی گرفته نمی‌شد و از تغییرات کادرفنی حمایت کرد. این بازیکن با انتقاد از رویکرد مربی پرتغالی مبنی بر عدم‌اعتماد به او، ابراز امیدواری کرد با حضور سرمربی جدید شرایط برایش تغییر کند. با این حال در دوران اسکوچیچ هم وضعیت فرقی نکرد. قدوس در ترکیب اصلی اسکو نبود، مگر اینکه غیبت بازیکنان اصلی منجر به حضور او شود. یک مورد اعتراض ضمنی از قدوس به تعویض هم در بازی با لبنان دیده شد. دراگان رفت و از قضا سامان از بازگشت کی‌روش به تیم ملی هم استقبال کرد، اما هنوز شرایط برای این بازیکن تغییر نکرده است. البته که جام‌جهانی هنوز تمام نشده و چه بسا قدوس در ادامه نقش ذخیره طلایی را برای تیم ملی ایران ایفا کند. آنچه مسلم است اینکه او توانایی‌های فنی قابل‌قبولی دارد و با تجارب بین‌المللی‌اش، درصورت اعتماد احتمالا قادر خواهد بود بازدهی مثبتی داشته باشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • فرهنگ IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    سامان بازیکنی تکنیکی و تاثیرگذاره. تاثیرشو در بازی برابر بحرین میزبان مقدماتی جام جهانی نشون داد که در حالی که بازی در نیمه دوم بدون گل پیش می رفت، با ورودش سه گل زدیم که روی هر سه گل موثر بود و پاس گل داد، و در هر سه مورد با حرکات تکنیکی بسرعت تیم را از فاز دفاعی به هجومی منتقل کرد. البته ذخیره های طلایی دیگه ای مثل امیری و ابوالفضل جلالی و چند بازیکن دیگه هم داریم که انشاالله امشب یا پس از پیروزی در بازی امشب، در مراحل حذفی به میدون میرن و می درخشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی