ترس کارشناس آمریکایی از کی‌روش/ آرزوی یانکی‌ها به باد می‌رود؟
منبع: مهر
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

«برد فریدل» دروازه‌بان سابق تیم ملی آمریکا طی یادداشتی در روزنامه انگلیسی «دیلی میل»، با اشاره به نمایش قابل‌قبول شاگران برهالتر در بازی گذشته برابر انگلیس، نوشته سرنوشت «یانکی‌ها» برای صعود در دستان خودشان است.

تیم‌های ملی فوتبال ایران و آمریکا از ساعت ۲۲:۳۰ امروز سه شنبه در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ به مصاف هم خواهند رفت. این بازی برای هر دو تیم سرنوشت ساز است. ایران در صورت پیروزی و به احتمال زیاد تساوی از گروه خود صعود می‌کند ولی آمریکا برای صعود به مرحله حذفی نیاز به پیروزی دارد.

«براد فریدل» دروازه‌بان سابق تیم ملی فوتبال آمریکا که سابقه بازی در لیگ برتر انگلیس و حضور در تیم‌هایی چون لیورپول، بلکبرن و تاتنهام را هم دارد، در آستانه این مسابقه به بیان نکات فنی پرداخت و به آمریکا بابت برنامه‌هایی که کارلوس کی‌روش سرمربی ایران در نظر دارد، هشدار داد

فریدل گفت: من در مورد بازی ایران همان احساسی را دارم که قبل از مسابقات داشتم؛ عصبی. این بازی با انگلیس فرق دارد. حالا از ما انتظار می‌رود که پیروز شویم، موقعیت ایجاد کنیم، مالکیت توپ را در اختیار داشته باشیم و بازی را برنده شویم.

وی افزود: از نظر تاریخی، ما در آن -بازی با ایران- خوب نبوده‌ایم. من نمی گویم که این کار را انجام نمی‌دهیم، اما من را عصبی‌تر می‌کند. این یک جام جهانی شگفتی ساز بوده است.

فریدل خاطرنشان کرد: زمانی که کی‌روش دستیار سر الکس فرگوسن در منچستریونایتد بود و من در بلکبرن بودم، در منچستر دور از او زندگی نمی‌کردم. آن موقع بیشتر از آمریکا با او آشنا شدم. کارلوس خارج از زمین به عنوان یک شخص، جنتلمن است. او یک انضباط سازماندهی دارد.

وی به تمجید از کی‌روش ادامه داد و افزود: او مرد بسیار باهوشی است. ایران او را در سپتامبر انتخاب کرد، تنها دو ماه قبل از جام جهانی و باید فردی مثل کارلوس باشد. او می‌تواند این کار را انجام دهد. کی‌روش بسیار مصمم است و فشار روزانه را احساس نمی‌کند.

دروازه‌بان سابق تیم ملی فوتبال آمریکا همچنین برنامه‌های کی‌روش در بازی امروز را برشمرد و گفت: من برد ۲-۰ ایران مقابل ولز و اینکه چطور بازیکنان بعد از سوت پایان با او جشن گرفتند را تماشا کردم. کارلوس برنامه خود را حول محور توقف سلاح‌های تهاجمی که در اختیار داریم قرار خواهد داد و سعی خواهد کرد تا انرژی و سرعت بازی را تا جایی که می‌تواند از «مک کنی» و «یونس موسی» محدود کند. اما فکر می‌کنم که او عمدتاً روی متوقف کردن «پولیشیچ» تمرکز خواهد کرد.

فریدل اظهار کرد: نمی‌دانم کی‌روش روی شماره ۹ خاصی در تیم آمریکا تمرکز خواهد کرد یا نه. ما سه بازیکن در این پست داریم، او برای هرکدام برنامه‌ای خواهد داشت. همچنین او سعی خواهد کرد انرژی را در مرکز خط میانی که ما در اختیار داریم، محدود و از اضافه شدن مدافعان کناری یعنی «سرجینو دست» و «آنتونی رابینسون» جلوگیری کند.

وی در خصوص شانس گلزنی ایران مقابل آمریکا هم گفت: آنها سه بازیکن نسبتاً خوب در خط حمله به نام‌های علیرضا جهانبخش، سردار آزمون و مهدی طارمی در اختیار دارند (جهانبخش در این بازی محروم است). آنها می‌توانند شانس‌هایی داشته باشند. فکر می‌کنم این مسابقه فیزیکی و تهاجمی خواهد بود.

دروازه‌بان سابق تیم ملی فوتبال آمریکا تاکید کرد: من کارلوس کی‌روش سرمربی ایران را به خوبی می‌شناسم. فدراسیون آمریکا در سال ۱۹۹۴ با او مشورت کرد تا سندی در مورد چگونگی کمک به تیم ایالات متحده برای تبدیل شدن به یک تیم قدرتمند در جام جهانی ۲۰۱۰ گردآوری کند. او در آن زمان مربی نیویورک / ‏‬ نیوجرسی مترواستارز بود. همچنین در یک مقطعی به نظرم او در مورد تصدی تیم ملی هم مذاکره داشت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی