کارلوس کی‌روش
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بی‌تعارف باید به مهدی تاج برای انتخاب کارلوس کی‌روش برای هدایت تیم ملی ایران نمره قبولی و حتی عالی داد.

مهدی یکتا؛ بر همه کس مبرهن و واضح است چه قصد این را دارید که یک سرمربی خوب برای تیم ملی یا باشگاهی انتخاب کنید دانستن ویژگی‌های یک سرمربی خوب به شما در تصمیم‌گیری و روند پیشرفت تان در هر زمینه ورزشی که علاقه دارید، کمک زیادی خواهد کرد. همچنین مشخص است که یک سرمربی خوب علاوه بر تسلط داشتن بر علم ورزشی که در آن مربیگری می‌ کند، باید یک روانشناس و مشاور خبره هم باشد و بداند که علاوه بر تقویت مهارت‌های ورزشی و پرورش جسم شاگردان خود، چگونه روح و ذهن آنان را رشد دهد و مسیر پیشرفت و یا قهرمانی آنان را برایشان سهولت بخشد.

شاید بهترین فرد برای چنین خصوصیاتی در تیم ملی ایران، کارلوس کی‌روش باشد. شاید خوشبین ترین هواداران تیم کشورمان هم فکرش را نمی‌کردند که تیم ایران بعد از شکست ۶ بر۲ مقابل انگلیس جمع و جور شود. کمتر کسی تصور می‌کرد ما بتوانیم بعد از این شکست تلخ و سنگین دوباره برگردیم و ولز را شکست دهیم آن هم با اختلاف ۲ گل!

این مطلب در فاصله چند ساعت مانده به دیدار حساس ایران و آمریکا به رشته تحریر درآمده است. فارغ از هر نتیجه ای که در این دیدار حاصل شود باید به کارلوس کی‌روش تبریک گفت. او پس از شکست سنگین ایران مقابل ولز کاری کرد کارستان و نه تنها تیمش را جمع و جور کرد بلکه وحدت و همدلی را نیز به تیم تزریق کرد تا شاگردانش برای ولز آماده و مهیا شوند.

کافی است برای درک بیشتر موضوع به صحنه تشکیل حلقه اتحاد پس از ملی پوشان ایرانی پش از شکست مقابل انگلیس اشاره کنیم؛ در حالی که همه ایرانی‌ها مغموم و غمگین بودیم و ملی پوشان ایرانی هم شرایط بهتری نداشتند ناگهان کارلوس کی‌روش شاگردانش را وسط زمین جمع کرد. او حلقه اتحادی تشکیل داده و نزدیک به یک دقیقه برای شاگردانش به صحبت پرداخت تا آنها غم شکست را فراموش یا حداقل لحظاتی کنار بگذارند.

شاید هر سرمربی دیگری به جای کی‌روش بود اصلا نزدیک شاگردانش هم نمی‌شد یا به رختکن نمی‌رفت. اگر هم به رختکن می‌رفت با داد و فریاد از خجالت بازیکنان تیم ملی در می‌آمد اما ...

کارلوس کی‌روش نشان داد که شبیه هیچ کس نیست و فقط کارلوس کی‌روش است که شبیه کارلوس کی‌روش است!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • محمد IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    دو ماه پیش کی فکرش رو می کرد مردمی که یک سال فریاد می کشیدن کیروش بیاد بشن مخالفش، شماهایی که طرفدار سرسخت مربی پکیجی بودین بشین مدافع سرسختش. دنیا چه بازی هایی داره ؟؟!!
    • عادل IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
      واقعآ درست گفتی !!! الان واقعآ متوجه نمی شم که چرا طرفدارهای قبلی کيروش الان مخالفش شدند ؟؟ مگه نمی خواستيم که تيم را متحد کنه و برای اولين بار تيم رابه مرحله حذفی برسونه ؟؟ الان واقعآ آقايان مزدک و تقوی چه انتظاری از يک مربی خارجی حرفه دارند ؟؟؟؟
    • عادل IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
      واقعآ درست گفتی !!! الان واقعآ متوجه نمی شم که چرا طرفدارهای قبلی کيروش الان مخالفش شدند ؟؟ مگه نمی خواستيم که تيم را متحد کنه و برای اولين بار تيم رابه مرحله حذفی برسونه ؟؟ الان واقعآ آقايان مزدک و تقوی چه انتظاری از يک مربی خارجی حرفه دارند ؟؟؟؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی