نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
پیش‌بازی لهستان – آرژانتین
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

در دیدار حساس لهستان و آرژانتین از گروه C جام‌جهانی ۲۰۲۲ نگاه‌ها به ساق‌های روبرت لواندوفسکی و لیونل مسی است.

نبردی که از ابتدای جام منتظرش بودیم امشب از ساعت ۲۳:۳۰ در ورزشگاه ۹۷۴ برگزار خواهد شد. لهستان و آرژانتین با روبرت لواندوفسکی و لیونل مسی امشب در دیداری حساس از گروه C جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر به مصاف هم خواهند رفت.

لهستان؛ صدر را هدیه نده

سال‌هاست که لهستان در جام‌جهانی تیمی نبوده که در حد راهیابی به مراحل حذفی باشد. عقاب‌ها با این که سالیان اخیر پرستاره‌تر هم شده‌اند به خواسته‌شان نرسیدند. حالا طبق فرمول و چیزی که روی کاغذ تصور می‌شد یک امتیاز از مکزیک و ۳ امتیاز از عربستان گرفته‌اند. اتفاق خوب برای‌شان شکست آرژانتین بود و باعث شد حالا صدرنشین باشند و شانس خوبی برای حفظ این جایگاه داشته باشند. لهستان اگر مثل بازی با عربستان باشد شانس شکست دادن آرژانتین را هم خواهد داشت. در واقع با همان تصورات قبل از جام‌جهانی دستکم باید ۵ امتیاز از این گروه بگیرند که حکم صعودشان را امضا خواهد کرد. آیا امشب شب خنده‌های روبرت لواندوفسکی مقابل لیونل مسی خواهد بود؟

آرژانتین؛ لئو و دوستان برمی‌گردند

باخت مقابل عربستان شوکی به فوتبال آرژانتین بود؛ شوکی که خیلی زود از آن بیرون آمدند و مقابل مکزیک همان تیم همیشگی شدند. قهرمان کوپا آمریکای سال گذشته حتی مقابل عربستان هم یک نیمه خیلی خوب داشت و به آینده امیدوار است. لیونل مسی آخرین جام‌جهانی‌اش را پشت سر می‌گذارد و نمی‌خواهد خیلی زود از این مسابقات کنار برود. آرژانتینی‌ها با صبر و حوصله مقابل مکزیک به ۳ امتیاز رسیدند و مسی هم مثل همیشه سرحال بود. در سالگرد درگذشت مارادونا هم انگیزه متفاوتی گرفتند. در تاریخ مسابقات پیش آمده تیمی نخستین بازی‌اش را ببازد و در نهایت قهرمان شود، در نتیجه این که آلبی‌سلسته تا  فینال هم برود عجیب نخواهد بود.

آخرین جدال
ژوئن ۲۰۱۱ در دیداری دوستانه لهستان موفق شد با نتیجه ۲-۱ آرژانتین را شکست دهد. میرزیوفسکی و بروژک برای لهستان و روبن برای آرژانتین گل زدند.

آمار بازی
۳) لهستان و آرژانتین ۳ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که ۲ بازی در جام‌های جهانی ۱۹۷۴ و ۱۹۷۸ بوده. ۲ مرتبه لهستان پیروز شده و یک برد هم سهم آرژانتین بوده است. در جام‌جهانی هم هرکدام یک مرتبه برنده شده‌اند.
۳۶) از حضور لهستان در مرحله حذفی جام‌جهانی ۳۶ سال می‌گذرد. لهستان که در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ سال‌های درخشانی داشت، ۲ مرتبه در جام‌جهانی سوم شده و آخرین مرتبه سال ۱۹۸۶ تا مرحله یک‌هشتم نهایی بالا رفت.
۳۶) عدد ۳۶ برای آرژانتین هم خاص و مهم است. آلبی‌سلسته آخرین مرتبه ۳۶ سال قبل قهرمان جام‌جهانی شد و در رؤیای تکرار آن است. قهرمانی‌ای که آخرین مرتبه سال ۱۹۸۶ با مارادونا به‌دست آمد.
۸) لیونل مسی با گلزنی مقابل مکزیک به رکورد گل‌های دیگو مارادونا در جام‌جهانی رسید. لئوی ۸ گله با بهترین گلزن آلبی‌سلسته یعنی گابریل باتیستوتا ۲ گل فاصله دارد.
۲۱) مسی علاوه بر این که به رکورد گلزنی مارادونا رسید، با ۲۱ بازی باسابقه‌ترین بازیکن آرژانتین در جام‌جهانی شد و مقابل لهستان از رکورد مارادونا گذر می‌کند.
۱) گل روبرت لواندوفسکی برای ستاره لهستانی اهمیت زیادی داشت، چرا که اولین گل او در جام‌جهانی بود. لواندوفسکی با ۷۷ گل بهترین گلزن تیم ملی لهستان هم هست.

مصدومان و محرومان
لهستان و آرژانتین هردو بدون مصدوم یا محروم به آخرین و حساس‌ترین دیدارشان در مرحله گروهی جام‌جهانی ۲۰۲۲ رسیده‌اند.

ترکیب احتمالی دو تیم
لهستان: شچنسنی، کش، گلیک، کیویور، برشینسکی، بیلیک، کریچوویاک، زیلینسکی، فرانکوفسکی، میلیک و لواندوفسکی
آرژانتین: مارتینس، مونتیل، اوتامندی، لیساندرو، آکونیا، مک‌آلیستر، فرناندس، دی‌پائول، دی‌ماریا، مسی و لائوتارو


 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی