روبرت لواندوفسکی - لیونل مسی
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

واکنش سرد لیونل مسی در مقابل روبرت لواندوفسکی در جریان بازی آرژانتین و لهستان در دور گروهی جام‌جهانی قطر، گویای همه چیز در مورد رابطه بین این دو نفر است.

آرژانتین در بازی آخر مرحله گروهی جام‌جهانی ۲۰۲۲ بسیار قدرتمندتر از لهستان ظاهر شد و الکسیس مک‌آلیستر و خولیان آلوارس دو گل بازی را برای آرژانتین به ثمر رساندند.

اما در دقایق پایانی مسی ناراحت به نظر می‌رسید. لواندوفسکی که در تابستان با پیوستن به بارسلونا از بایرن‌مونیخ جانشین مسی شده بود، در دقایق انتهایی بازی به سمت مسی رفت تا توپ را از چنگ او دربیاورد ولی مرتکب خطا شد. بازی متوقف شد و ستاره لهستانی سعی کرد از مسی عذرخواهی کند و دستش را به سمت او دراز کرد اما مسی اصلا به او محل نگذاشت و جز اخم واکنشی نشان نداد.

چرا رفتار مسی با لواندوفسکی پرخاشگرانه بود؟/ از دلخوری بابت توپ‌طلا تا خطا در جام‌جهانی!

با وجود اینکه آرژانتین به مرحله یک‌هشتم نهایی رسید اما مسی نشان داد که راضی نیست. و البته ناراحتی چهره او می‌تواند از پنالتی از دست رفته‌اش در این مسابقه هم ناشی شود.

در نیمه اول دروازه‌بان لهستان «وویچخ شچسنی» ضربه‌ای به صورت مسی زد و داور پنالتی گرفت. مسی با فشاری که از سوی یک ملت بر شانه‌هایش احساس می‌کرد برای زدن ضربه پنالتی حاضر شد اما دروازه‌بان ضربه او را مهار کرد و مسی ناکام ماند. در طول بازی هم بازیکنان لهستانی به شدت مسی را تحت کنترل داشتند و این موضوع خشم و عصبانیت مسی را بیشتر کرده بود.

در نهایت اما شب با خوشحالی برای هردو تیم به اتمام رسید. با گل دیرهنگامی که عربستان سعودی به مکزیک زد، صعود لهستان به دور بعد قطعی شد و لواندوفسکی و هم‌تیمی‌هایش بعد از شکست از آرژانتین خوشحال بودند.

بعد از سوت پایان بازی بود که مسی و لواندوفسکی در حال درگوشی حرف زدن دیده شدند و نشان دادند مشکلی با هم ندارند و حال هر دو نفر خوب است.

چرا رفتار مسی با لواندوفسکی پرخاشگرانه بود؟/ از دلخوری بابت توپ‌طلا تا خطا در جام‌جهانی!

چرا رفتار مسی با لواندوفسکی پرخاشگرانه بود؟/ از دلخوری بابت توپ‌طلا تا خطا در جام‌جهانی!

ماجرای توپ طلا و شروع دلخوری مسی و لوا

روبرت لواندوفسکی در ژانویه سال گذشته به عنوان بهترین بازیکن مرد سال فیفا انتخاب شد ولی لیونل مسی او را در کسب توپ طلا ناکام گذاشت و برای هفتمین بار این جایزه را از آن خود کرد.

این تصمیم بحث‌برانگیز توسط اسطوره‌های زیادی در فوتبال مورد انتقاد قرار گرفت و لواندوفسکی احساس می‌کرد در حقش بی‌انصافی شده زیرا مراسم توپ طلای ۲۰۲۰ که او به حق شایسته برنده شدن بود به دلیل همه‌گیری کرونا لغو شده بود و آن سال به کسی جایزه داده نشد.

در این مقطع بود که رقابت و دلخوری بین این دو ستاره شکل گرفت. در واقع، لواندوفسکی ادعا کرد که ارزش جایزه او از جایزه مسی بیشتر است و به یک مجله لهستانی گفت: «اخیراً خیلی به این موضوع فکر کردم و به این نتیجه رسیدم که جایزه فیفا مهم‌تر است. فقط روزنامه‌نگاران به توپ طلا رای می‌دهند و هیچ تایید واضحی وجود ندارد. در عوض، فوتبال حرفه‌ای و مطبوعات به جایزه فیفا رای می‌دهند. کاپیتان‌ها و مربیان هر تیم ملی می‌توانند عملکرد ما را به شکل واقعی‌تر و عینی‌تر ارزیابی کنند. زیرا آنها می‌دانند که هر مسابقه، هر رکورد، هر مصدومیت چقدر معنی دارد. شاید پرستیژ توپ طلا بیشتر باشد اما از اینکه بهترین شدم به خودم افتخار می‌کنم برای اینکه به خوبی می‌دانم که چقدر در تمام این سالها تلاش کرده‌ام.»

چرا رفتار مسی با لواندوفسکی پرخاشگرانه بود؟/ از دلخوری بابت توپ‌طلا تا خطا در جام‌جهانی!

بعد از جایزه توپ طلا، نشریه آلمانی «بیلد» با نوشتن جمله «شرم بر تو مسی» اعلام کرد که مسی نام لواندوفسکی را در بین سه نفر برتر ننوشته و نام کیلیان امباپه و نیمار و بنزما را نوشته بود. لواندوفسکی که به مسی یک رای داده بود گفت که مسی قبل از مراسم ادعا می‌کرد که به او رای خواهد داد اما این کار را نکرد.

مسی بعدها به این گفته‌ها پاسخ داد و گفت: «به این حرفها اهمیتی نمی‌دهم. او می‌تواند هرچه دلش می‌خواهد بگوید. حرف‌هایی که آن لحظه گفتم از ته دلم بود و معتقد بودم برای سال ۲۰۲۰ واقعاً شایسته گرفتن توپ طلا بود اما سالی که من توپ را بردم نه اینطور نبود.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی