پیش‌بازی کامرون – برزیل
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

تیم ملی برزیل که با ۲ کلین‌شیت و پیروزی حضورش در مرحله بعد را قطعی کرده، در آخرین بازی مرحله گروهی جام‌جهانی ۲۰۲۲ مقابل کامرون قرار می‌گیرد.

امشب از ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه لوسیل تیم‌های ملی برزیل و کامرون در آخرین دیدار گروه G جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر و آخرین دیدار مرحله گروهی  به مصاف هم خواهند رفت.

کامرون؛ تکمیل کامبک؟

نیمه اول بازی با صربستان که تمام شد هیچ‌کس فکر نمی‌کرد شیرهای رام‌نشدنی به تورنمنت برگردند؛ البته فقط روی کاغذ! در هر صورت یک امتیاز هم شاید به کار کامرون نیاید، چرا که بازی‌شان از رقبای دیگرشان در این گروه دشوارتر است و عطش برزیل برای پیروز شدن نمی‌خوابد. در ضمن برای صعود کامرون باید پیروز شود و این به منزله شروع یک عملیات غیرممکن خواهد بود. طلسم ۳۲ ساله پابرجا می‌ماند؟

برزیل؛ آهسته آهسته به سوی قهرمانی

۲ برد و ۲ کلین‌شیت شرایط ایده‌آلی برای برزیل پیش آورده. با این وجود که تیم تیته مثل برزیل‌هایی که همیشه دیده بودیم کوبنده ظاهر نمی‌شود و زیاد گل نمی‌زند، اما خونسرد است و با حوصله بازی می‌کند. شاید در تورنمنت بزرگی مثل جام‌جهانی هم همین خونسردی یک مزیت باشد. در هر صورت کار اصلی برزیل از مرحله بعد شروع می‌شود و تیته هم این را می‌داند.

آخرین جدال
نوامبر ۲۰۱۸ در دیداری دوستانه تیم ملی برزیل موفق شد کامرون را با یک گل شکست دهد. ریچارلیسون تنها گلزن آن دیدار بود.

آمار بازی
۶) در ۶ مصاف بین کامرون و برزیل، شیرهای رام‌نشدنی فقط یک بازی را از حریف بزرگ‌شان برده‌اند و ۵ بازی را باخته‌اند. تنها برد کامرون به سال ۲۰۰۳ در جام کنفدراسیون‌ها برمی‌گردد.
۱) کامرون سابقه خوبی در جام‌جهانی نداشته. این تیم در ۷ حضور قبلی فقط یک مرتبه در جام‌جهانی ۱۹۹۰ به مرحله حذفی رسید.
۲۲) برزیل تنها تیمی است که در تمامی ۲۲ دوره جام‌جهانی حضور داشته. سلسائو ۵ قهرمانی در جام‌جهانی دارد که آخرین‌شان سال ۲۰۰۲ در آسیا به‌دست آمد.
۶) نیمار در جام‌جهانی معمولاً بدشانس بوده. او ۶ گل در این تورنمنت زده و فاصله زیادی با رونالدوی ۱۵ گله دارد.

مصدومان و محرومان
آندره اونانا سنگربان کامرون به دلایل انضباطی به خانه فرستاده شد. نیمار و دانیلو مصدومان برزیل هستند که در این بازی هم غایب خواهند بود.

ترکیب احتمالی دو تیم
کامرون:
اپاسی، فای، کاستلتو، انکولو، تولو، آنگیسا، کونده، هونگلا، امبئومو، توکو اکامبی و چوپوموتینگ
برزیل: ادرسون، آلوس، مارکینیوس، برمر، تلس، گیمارش، کاسمیرو، رافینیا، آنتونی، مارتینلی و ژسوس

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی