خداحافظی پیرمردهای ایران با جام/ لجبازی کی‌روش و ضربه بزرگ به تیم ملی
منبع: مهر
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

تیم ملی فوتبال ایران در حالی از جام جهانی کنار رفت که بر خلاف بسیاری از تیم ها با بالاترین میانگین سنی و بی توجهی به انتخاب و گزینش بازیکنان جوان شاغل در لیگ راهی این مسابقات شد.

در ابتدای رقابت های این دوره جام جهانی اعلام شد که ایران با میانگین سنی نزدیک به ۲۹ سال در بین ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی پیرترین تیم این دوره از مسابقات به شمار می رود.

کارلوس کی‌روش که در فاصله اندکی به آغاز مسابقات جام جهانی راهی تهران شد از شناخت کافی نسبت به بازیکنان شاغل در لیگ برخوردار نبود و البته به رسم و سنت همیشگی خودش اقبالی هم به استفاده از بازیکنان جوان و ستاره های لیگ برتر فوتبال ایران نشان نمی داد.

عدم انتخاب نفراتی مثل امید نورافکن، سامان فلاح، محمد محبی یا حتی دانیال اسماعیلی فر که از آماده ترین بازیکنان شاغل در لیگ هستند به خوبی نشان می داد که کی‌روش ترجیح می دهد به همان ترکیب سنتی جام ۲۰۱۸ اعتماد کند حتی اگر مثل سعید عزت اللهی، علی کریمی یا احسان حاج صفی از دوران اوج خودشان فاصله گرفته باشند.

این تصمیم کی‌روش البته ریشه در حمایت گروه بازیکنان محبوبش و نقش آفرینی کاپیتان های باسابقه تیم در بازگشت او به ایران داشت. طبیعتا کی‌روش نمی توانست بازیکنانی را که پیش از این با انتشار استوری علیه اسکوچیچ زمینه ساز برکناری مربی کروات و ورود مربی پرتغالی شده بودند از فهرست کنار بگذارد و به بازیکنان مستعد و جوان لیگ اعتماد کند!

همین تصمیم غیر فنی یکی از پاشنه های آشیل تیم ملی در جام ۲۰۲۲ شد. پایین آمدن مشهود کیفیت بازیکنان پا به سن گذاشته در مقابل جنگندگی و دوندگی بازیکنان جوان دو تیم انگلستان و آمریکا یکی از عوامل دو شکست تلخ تیم ملی در این رقابت ها بود.

در سوی دیگر به طور مثال هروه رنار تمامی ۲۶ بازیکن مورد نظر خودش را از لیگ داخلی انتخاب کرد یا کشورهایی مثل کامرون و سنگال با میانگین سنی ۲۵ سال از جمله جوان ترین تیم های حاضر در جام نمایشی کاملا متفاوت و البته موفق از خود نشان دادند.

صعود از مرحله گروهی جام جهانی تاکنون برای فوتبال ایران اتفاق نیافتاده و این بار هم اتفاق عجیب و بی سابقه ای به شمار نمی رود اما موضوع نگران کننده برای فوتبال ایران استمرار این تفکر خصوصا با توجه به سوابق کارلوس کی‌روش و از دست رفتن فرصت برای بازیکنان جوان شاغل در لیگ خواهد بود که تجربه نشان داده در جام ملت ها نیز همچون دو دوره گذشته سرانجام و دستاوردی به همراه نخواهد داشت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۵
  • علی IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    هنوز هم دیر نشده، اول باید فکر کسب جام در جام ملت هارو کلا بزاریم کنار، با تغییرنسل تیم ملی بریم برای کسب تجربه و بازی دادن به جوانها و باتجربه کردنشون برای جام جهانی امریکا. در ضمن سیستم دفاعی رو باید بزاریم کنار. همچنین کیروش رو بخاطر ترسو بودنش در برابر تیمهایی بزرگ. مگر اینکه ایشون تغییر رویه بدهد کلا. ولی چه بخوای نخوای با بودن کیروش بازیکنا دفاعی بازی میکنن.
  • مدیر ایرانی ورزش IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    پیرمردها و بازیکنانی که باید از تیم ملی خداحافظی کنند و یا با خداحافظی اجباری باعث شادی مردم شوند حاج صفی سید حسن حسینی مجید حسینی میلاد محمدی صادق محرمی رامین رضاییان روزبه چشمی سعید عزت اللهی احمد نور اللهی وحید امیری علی قلی زاده مهدی ترابی علی جهان بخش علی کریمی (فیک) سردار آزمون کریم انصاری فرد حتی بیرانوند شجاع خلیل زاده سامان قدوس و کادر فنی و رئیس فدراسیون و معاونان ایشان یعنی یک خانه تکانی اساسی در فوتبال ایران کاش سکان هدایت فدراسیون را به دست دادکان بدهند و گرشاسبی و آذری هم‌ معاونان او بشوند که بتوانند با توان مدیریتی در کنار هم فدراسیون را از این وضعیت اسفناک نجات دهند
  • ولی IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    به قول اسکوچیچ بهترین ها ماندند تا وفادارها بروند...
    • مینا IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
      برعکس گفتید که...625
  • خبرناهار نباشیم IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    تا قبل از رفتن بچه ها به جام جهانی هیچوقت از محبی حمایت نکردید و همینطور از نورافکن و تمام نیروی خودتون رو گذاشته بودین برای اعزام بازیکنان پرسپولیسی مثل سرلک یا اسماعیلی فر و عجبا که الان بعد از شکست از عدم همراهی اینها میگوئید
  • حامد IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    چرادیگه خبری ازتاج نیست؟رییس فدراسیون برای دومین بارپیاپی تیم ملی رونابودکرد.همه جاازاین مدل مدیران نالایق داریم آخه تاکی؟؟؟
  • آرش IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    کیروش و قبل از آن تاج باید جوابگوی این فاجعه باشند مخصوصا جناب تاج که تیم اماده و سرحال قبل از کیروش را بدست این پیرمرد موزامبیکی داد تا با حسادت و کینه به کیسه توپ انگلیسی ها تبدیل کرد
  • پیمان SE ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    2 ماه مونده به مسابقات ذارتی مربی جدید میارید و ازش انتظار هم دارید که معجزه کنه ! بازیکنان ایران نه انگیزه دارن نه غرور . همه چیرو هم نمیشه گردن مربی انداخت . فدراسیون فوتبال ایران از بیخ خرابه.
  • ناشناس IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    درباره‌سن‌خلیل‌زاده‌هیچ‌نگفتید‌که‌با‌سن‌بیشتر‌به‌نسبت‌مجید‌حسینی‌‌نیمکت‌تشین‌شد‌انصاف‌داشته‌باشید
  • مرتضی مقدم IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    بنظرم شرف داشت حاج صفی و انصاریفرد رو نمبرد امید و محبی و رو بزاره ،کریمی رو ببره سرلک رو بزاره این مردک یا مشکل داره یا مشاورش دشمنه ،الان روزبه یهگل زده همه افتضاح بازی اولشو فراموش کردن ،جلو ولز مشخص بود قدرت ما بیشتره امریکا حریف ما بود اونا که جام‌ اولشون بود و خودشونم ادعایی نداشتن ولی کیروش بجز ادمایی که برد و نبرد به همون ستاره هایی که داشت هم بازی نداد ،فقط یه خوش خدمتی برا اقایون کرد حالا همشون شدن مدافع این،منم مدافعش بودم ولی الان معتقدم کوپنش تموم شد با این همه حماقت
  • علی IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    طارمی هم باید حذف شود ، خیانت طارمی و رفقا علیه اسکوچیچ و فوتبال ایران هیچوقت فراموش نخواهد شد، از بس گفتن بازیکن خوبیه باورش شد و دچار خودبزرگ‌بینی شد و شروع به منم بازی کرد و علیه مربی توطئه کرد تا کی روش بدردنخور بیاد و فوتبال ایران نابود بشه، چوبش هم خلیل زاده کنعانی زادگان و نورافکن خوردند که ناحق مورد ظلم کی روش قرار گرفتند
    • مجید IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
      ما پرسپولیسی هاهیچ وقت خیانت طارمی به پرسپولیس رو فراموش نمیکنیم قبل از فینال باشگاه‌های آسیا گذاشت رفت و باعث‌ شد پنجره پرسپولیس بسته شود حالم بد میشه بهش بگم آقا طارمی قهرمانی پرسپولیس مهم تر بود یا سحر قریشی طارمی اگه تو پرسپولیس بازی نمیکردی الان پیش داداشت دسته دو بوشهر بازی میکردی آخه... سحر قریشی که ترکیه رو آباد کرده فکر میکنی میومد تو خونه برات آشپزی کنه یا بچه بیاره
  • فوادپرسپولیسی IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    امیدنورافکن ومحبی وسرلک روبایدمیبردوشجاع کنعانی هم حقشان بود بازی کنن
  • رهی IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    عدم انتخاب بازیکنان با کیفیت ماموریت تکمیلی پروژه تعویض رئیس فدراسیون، تیم سرمربی و در نهایت افتضاح نتایج در رقابت‌ها.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی