نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
جمعه ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸
۹ |
۰
به بهانه صعود ژاپن؛ مزد آن تیم گرفت که کار کرد
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

ژاپن، آلمان و اسپانیا را برد و به مرحله حذفی مسابقات جام جهانی صعود کرد. این یک شگفتی نبود. حاصل سال‌ها تلاش ژاپن برای نزدیک شدن به فوتبال روز دنیا بود. دستاورد سال‌ها تمرین برای در اختیار گرفتن مالکیت توپ و گردش آن در بازی با تیم‌های بزرگ دنیا بود.

صعود ژاپن به دور دوم  مسابقات جام جهانی در حضور تیم‌های آلمان و اسپانیا یک نقشه بود. نقشه‌ای که با تدوین وتولید کارتون فوتبالیست‌ها شروع شد و رویا را تقویت و در نهایت به باور رساند. پشت این صعود مغزهای متفکر پنهان است. سال‌ها ایده پردازی، تلاش و هزینه. تدبر و تفکر و تمرین. همفکری ده‌ها باشگاه و مربی با سرمربی تیم ملی.

ژاپن، آلمان و اسپانیا را برد و صعود کرد. استرالیا بعد از شکست در بازی اول، بازی دوم و سوم را برد و صعود کرد. عربستان، آرژانتین را شکست داد. نه در یک بازی تدافعی. بلکه در یک مسابقه پا یا پای.

ما ایرانی‌ها یک ضرب المثل خوب داریم. مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد. ژاپن اگر به این جایگاه رسیده کار کرده. بله، کار کرده آنهم به معنای واقعی. نه فقط در کلام.

دانش آموزی که در کنکور رتبه یک می‌آورد قبولی اش تنها مرهون مطالعه در سال  منتهی به کنکور نبوده. او ۱۲ سال درست و به طور جدی درس خوانده تا در کنکور رتبه یک گرفت. برای بهترین شدن باید سخت کار کرد. باید سال‌ها نتیجه را نادیده گرفت و فقط کار کرد و کار کرد. همه با هم. باشگاه‌ها، تیم  ملی و فدراسیون فوتبال. در غیر اینصورت درخشش تنها یک جرقه است. چنین درخششی هویت ندارد. الان می‌توان پیشرفت را در فوتبال ژاپن تعریف کرد.  

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۵
  • حقیقت تلخه IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    از کنکور مثال زدین! در حالیکه سیستم آموزشیمون یکی از بدترین سنجش‌های دنیا رو داره و اتفاقا رتبه های کنکور نه دوازده سال و نه یکسال منتهی به کنکور، که بعضیشون در شیش ماه منتهی به کنکور نتیجه گرفتن چون اساسا نوع سنجش در ایران روش بسیار غلطی داره. اما علت موفقیت فوتبال ژاپن دقیقاً عمل کردن هست در حالیکه در فوتبال ما همه حرفهای قشنگ زیادی بلدن بزنن اما در عمل بسیار ابتدایی ،ضعیف و ناکارآمد ، چون اصلا آدم مناسب برای اجرای این کارها انتخاب نشده
  • ناشناس IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    پشت صعود نکردن از مرحله ی گروهی جام جهانی تیم ملی ما هم مغزهای متفکری نهفته است چند بازیکن تیم ملی چون سرمربی قبلی نرفته بود سر حواله ی ماشین خارجی براشون بجنگد چون تمرکزش رو کار سرمربیگری بود و همچنین بالا دستی ها که اونا رو ابزار کردن برای برگرداندن رئیس فدراسیون قبلی و کمیته فنی هم همه چی در اون بررسی می شه غیر مسائل فنی و گرنه سه ماه مانده به جام جهانی سرمربی موفق رو برکنار نمی کردن چقدر غصه بخوریم دق کردیم
  • آشنا روشنا IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    اونا افراد درست رو انتخاب میکنند،نتیجه اش رو هم میگیرند. ما نالایقها رو انتخاب میکنیم و نتیجه اش رو هم جشن میگیریم و حواله شاسی بلند به اون باریکن میدیم که با مصدومیت به دوحه رفت تا بدون یک ثانیه بازی مفتخر هم بشه. همش ساخت و پاخته. زد و بند برای اشخاص. اهداف ملی مهم نیست.
  • مهدی IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    فقط حسرت و تاسف برای حال روز فوتبال این مملکت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی