نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
ببرهای آسیا در آخرین لحظه پرتغال را شکار کردند/ حذف اروگوئه و غنا در کنار هم!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

در گروه H جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، کره‌جنوبی با شکست پرتغال راهی مرحله بعد شد و اروگوئه با وجود شکست غنا نتوانست به مرحله بعد برسد.

در آخرین شب از رقابت‌های گروه H جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر تیم‌های ملی پرتغال و کره‌جنوبی راهی مرحله بعد شدند.

در ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی، پرتغال صدرنشین گروه که به مصاف کره‌جنوبی رفته بود که با نتیجه ۲-۱ شکست خورد تا ببرهای آسیا هم راهی مرحله بعد شوند.

خیلی زود ریکاردو هورتا پرتغال را پیش انداخت. این بازیکن پاس دیوگو دالو را در دقیقه ۵ به قعر دروازه کره فرستاد. اما کره که به جز برد با هیچ نتیجه‌ای راهی مرحله بعد نمی‌شد تهاجمی به کار ادامه داد تا این که دقیقه ۲۷ توسط یونگ گوون کیم به گل تساوی رسید. در حالی که بازی متعادل شده بود و عطش کره برای گلزنی هم فروکش کرد، سرانجام در دقیقه ۱+۹۰ در ضدحمله‌ای سریع هئونگ مین سون ساخت و هی چان هوانگ گل برتری ببرهای آسیا را زد.

ببرهای آسیا در آخرین لحظه پرتغال را شکار کردند/ حذف اروگوئه و غنا در کنار هم!

ورزشگاه الجنوب میزبان نبرد حساس غنا و اروگوئه بود که لاسلسته این دیدار را با نتیجه ۲-۰ برد اما حذف شد.

این بازی برای غنایی‌ها جنبه انتقامی برای باخت سال ۲۰۱۰ را داشت، ولی اروگوئه بدون در نظر گرفتن حساسیت‌ها ۲ مرتبه در نیمه نخست به گل رسید. هردو گل را در دقیاق ۲۶ و ۳۲ جورجین دِآراسکائتا به ثمر رساند. لوئیس سوارس که هنوز هم از سوی غنایی‌ها برای ماجرای سال ۲۰۱۰ متهم است، روی گل نخست تأثیرگذار بود. پیش از به ثمر رسیدن این دو گل، آندره آیو در دقیقه ۲۱ ضربه‌ پنالتی‌اش را هدر داد و سرخیو روچت این ضربه را مهار کرد. به نظر می‌رسید همان داستان ۱۲ سال قبل در حال تکرار است و لاسلسته باعث حذف غنا خواهد شد. روند بازی هم نشان داد ستاره‌های سیاه توانایی جبران شکست را ندارند.

ببرهای آسیا در آخرین لحظه پرتغال را شکار کردند/ حذف اروگوئه و غنا در کنار هم!

در جدول گروه H پرتغال با ۶ امتیاز صدرنشین شد، کره‌جنوبی با ۴ امتیاز و با توجه به گل زده بیشتر نسبت به اروگوئه که این تیم هم ۴ امتیاز دارد در رده سوم ایستاد. غنا هم با ۳ امتیاز قعرنشین گروه شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • اشکان IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    همون کره ای که اسکوچیچ با تیم نصفه نیمه ایران در سئول ازش دو هیچ باخت و این مربی رو در ایران سلاخی کردن در حالیکه این رو بالاتر از کره بعنوان تیم اول به جام جهانی رسوند، حالا همون تیم کره چند ماه بعد دو بر یک قهرمان اروپا، پرتغال رو شکست داد ! این قدرت کره فعلی رو نشون میده. فوتبال ایران بشدت نیاز به یه خانه تکانی اساسی در هیئت فوتبالها، فدراسیون و مربیان در سطح ملی داره تا به نتیجه برسه وگرنه با این روند تا یکی دو سال دیگه از عهده بردن عراق و بحرین هم برنمیاید، تیمهای آسیایی شرقی ، عربستان و استرالیا پیشکش
    • میلاد IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
      در بازی ایران و کره که در تهران انجام شد ، 2 بار تیر دروازه بداد کره رسید ولی کیروش پرستا دنبال باخت ابرومندانه بودن
  • عماد US ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    ایران ضعیف ترین تیم آسیایی در این دوره از جام جهانی بعد از قطر.
  • مهدی IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    الان یک عده میان میگن با سرمربی داخلی چکار می کردیم فلان می کردیم اما توجه کنید چرا کشور های ژاپن کره در زمینه های مختلف قوی هستند چون فرهنگشو دارند اما ایران عربستان چی کاری به لیگ قهرمانان آسیا ندارم هنوز فرهنگ شو یاد نگرفتیم وگرنه با علی پروین تونستیم قهرمان جام آسیا بشیم و جلال طالبی هم آمریکا بردیم که از الان هم قوی تر بود چون اون موقع رسانه مثل الان نبود ونه فضای مجازی الآنم اگه یک سرمربی داخلی بیاد اگه یک بازیکن بیشتر از یک تیم دعوت کنه میگن طرفدارشه وگرنه امثال مجیدی گل‌محمدی و قلعه نویی خیلی خوبن
  • ناشناس IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    واقعا متاسفم برای تیم ملی ایران وسرمربیش:/
  • مهدی IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    این نتیجه برنامه ریزی و دوراندیشی و وجود افراد متخصص در پستها و ارکان ورزش کشور کره جنوبی هستش.ببینید کار فوتبال شرق آسیا بجایی رسیده که تیم های بزرگ فوتبال روز دنیا رو به زانو درمیارن.اون موقع ما میایم تیم ولز ۱۰ نفره رو دقیقه ۹۸ می بریم بعدش از شادی توی پوست خودمون نمی گنجیم.
  • ماردین IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    کی‌روش لجباز با یه بازیکن کمتر رفت یعنی تو ایران یه مهاجم وجود ندارد
  • رستم US ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    حرفی ندارم!
  • Diplomat IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    هموطنان . فوتبالی ها درد فوتبال ما رو همه مون میدونیم ! لطفا حاشیه نرید درد تیم ما یه درد کهنه س که چندین دهه است به جان فوتبال مون افتاده اونم ورود افراد فرمایشی و سفارشی غیر اینکاره به فوتبال است ! این افراد دید و ذهنیتی غیر فوتبالی و بعضا سیاسی . حزبی . سازمانی به موضوع دارند و چون لابی قوی دارند به راحتی هر کاری بخوان میکنند و با دلسوزی و غصه خوردن و نصیحت فوتبالی ها هیچ تغییری رخ نخواهد داد ! یادتونه یکی از بهترین تیم های ایران قطب سوم سنتی تیم پاس رو چه بلایی سرش اوردن ؟ میدونید چرا ؟ این تیم باید از تهران میرفت تا زمین پاس که در بهترین نقطه منطقه نازی اباد بود تبدیل به برج تجاری و پاساژ بشه اون زمین تنها محل تمرین تیم پاس نبود یه مجموعه بازیکن سازی بود که با نقشه و توطئه امسال آجرلو و ادمهای مشابه اون که خیمه روی فوتبال زدن نابود شد رفت ! پربیننده ترین و بهترین برنامه ورزشی تی وی برنامه ۹۰ و مجری متخصص و توانمندش که سالها منتخب مردم بود توسط یه ادم سرطان تازه به دوران رسیده با لابی بدون توجه به خواست میلیونها مخاطب تخته شد رفت! تا اینها و امثال اینا باشن فوتبال همینه و تمام !

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی