نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
اول ژاپن و کره جنوبی را در جام جهانی ببینید بعد قرارداد کی‌روش را تمدید کنید/ دلم برای شجاع و محبی سوخت!
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

مهدی پاشازاده معتقد است تیم ملی به یک سرمربی جوان و باانگیزه‌تر از کی‌روش نیاز دارد. او ادامه می‌دهد که چند بازیکن هم درحد تیم ملی نیستند و نمی‌دانم چگونه در تیم کشورمان بازی می‌کنند!

تیم ملی ایران با کسب یک پیروزی و ۲ شکست به کار خودش در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر پایان داد. این درحالی بود که به نظر می‌رسید بهترین شرایط برای تیم ملی کشورمان فراهم شده بود تا برای اولین بار طلسم‌شکنی کرده و به مرحله حذفی جام جهانی راه پیدا کند.

دراین میان کارلوس کی‌روش هم به ایران برگشت در شرایطی که برخی‌ها موافق تمدید قراردادش هستند و برخی دیگر مخالف!

یکی از این مخالفان مهدی پاشازاده است. مدافع سابق تیم ملی ایران که فوتبال‌دوستان کشورمان هنوز بازی‌های درخشان او در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه را فراموش نکرده‌اند و... بر همین اساس از شما دعوت می‌کنیم با ما و مهدی پاشازاده باشید تا انتهای یک مصاحبه بی‌تعارف و جدی!

آقای پاشازاده ابتدا می‌خواهیم نظرخودتان را درخصوص عملکرد کارلوس کی‌روش و تیم ملی ایران در جام جهانی بفرمایید.

همین اول باید بگویم هر صحبتی که مطرح می‌کنم به خاطر تیم ملی ایران است. من نمی‌توانم در خصوص پیراهنی که با افتخار در گذشته پوشیده‌ام با شخصی یا کسی تعارف کنم و باید حقایق را بگویم. بنابراین اگر اسمی می‌آورم بحث خصومت شخصی نیست و نظر من است که شاید هم اشتباه باشد.

بفرمایید؟ جواب پرسش ما را ندادید؟

من نمی‌دانم معنا و مفهوم موفقیت چیست! این روزها می‌شنویم که خیلی‌ها از کارلوس کی‌روش چنان تعریف و تمجید می‌کنند که انگار فاتح جام جهانی شده است! بحث تمدید قراردادش هم که داغ شده و به تهران برگشته تا آن را نهایی کند.

شما موافق تمدید قرارداد کی‌روش هستید یا مخالف آن؟

موافقت یا مخالفت مهدی پاشازاده اهمیتی ندارد چون اگر قرار بر تمدید باشد همین اتفاق خواهد افتاد. خواهش من از مسئولان این است که اول نتایج ژاپن و کره جنوبی در جام جهانی را دوباره ببینند و بعد با کی‌روش تمدید کنند. من معتقدم دوران کارلوس کی‌روش در تیم ملی ایران به پایان رسیده است. ۳ جام جهانی و ۲ جام ملت‌های آسیا را به کارلوس کی‌روش دادیم و به اندازه کافی فرصت در اختیار این مربی گذاشتیم. نتیجه‌اش چه شد؟ ما در ۳ جام جهانی نتوانستیم به مرحله حذفی صعود کنیم یا یکی از غول‌های دنیا را شکست دهیم. در جام ملت‌های آسیا هم که با این مربی به جایی نرسیدیم. حالا چرا باید با او تمدید کنیم؟

شاید به این خاطر که شناخت زیادی نسبت به فوتبال ایران و بازیکنان ما دارد!

شناخت از کدام بازیکنان؟ کسانی که مصاحبه کرده و خواهان تمدید قراردادش می‌شوند؟ من با کسی مشکلی ندارم و وکیل مدافع بازیکنی هم نیستم اما دلم برای شجاع خلیل‌زاده و محمد محبی سوخت! شجاع بهترین مدافع وسط ایران است و محمد محبی هم بهترین و سرحال‌ترین وینگر کشورمان که اگر در جام جهانی بازی می‌کرد می‌توانست به لیگ‌های معتبر اروپایی ترانسفر شود. چرا کی‌روش با سرنوشت این دو بازی کرد؟ پرسش من اینجاست که چرا مرتضی پورعلی‌گنجی باید در تیم ملی فیکس باشد یا این‌که علی کریمی که یک سال بازی نکرده به همراه تیم ملی به جام جهانی برود و بازی کند؟ نقش مارکار آقاجانیان در تیم ملی دقیقا چیست؟

به هر حال هر سرمربی دوست دارد دستیاران خودش را داشته باشد؟

بله اما مارکار آقاجانیان این همه سال کنار کی‌روش بوده است. چرا یک تیم دسته اولی در ایران هم به او پیشنهاد کاری نمی‌دهد؟ مگر در ایران مربی دیگری وجود ندارد؟ من با مارکار هم مشکلی ندارم اما دستاورد حضور او در همه این سال‌ها کنار کی‌روش چه بوده است؟

بی‌تعارف شما موافق حضور سرمربی خارجی روی نیمکت تیم ملی هستید یا ترجیح می‌دهید یک ایرانی سرمربی کشورمان باشد؟

بستگی دارد که شما چه برنامه‌ای داشته باشید. می‌بینید ژاپنی‌ها با هاجیمه موری یاسو در قطر غول‌کشی کرده و توانسته‌اند آلمان و اسپانیا را شکست دهند. شوخی نیست که شما آلمان پرمهره را حذف کنید! ژاپنی‌ها چند سالی می‌شود به مربیان بومی خود اهمیت می‌دهند و با سرمایه‌گذاری روی مربیان بومی و آنالیزورهای فوق‌العاده به نتیجه رسیده‌اند. از طرفی کره‌ای‌ها هم با پائولو بنتو پرتغالی نتایج فوق‌العاده‌ای گرفته‌اند که سرمربی خارجی اما با سن و سال مناسب است. ما هنوز نمی‌دانیم چه برنامه‌ای داریم! با سرمربی ۷۰ ساله دنبال چه چیزی می‌گردیم؟ الان میانگین سنی مربیان مطرح دنیا به شدت پایین آمده است.

نظر شما چیست؟

من باشم یک مربی جوان و باانگیزه‌تر از کی‌روش انتخاب می‌کنم. این‌که چهار بازیکن مصاحبه کنند یا با مسئولان برای انتخاب سرمربی تیم ملی جلسه بگذارند جالب نیست. به نظر من تمدید قرارداد کارلوس کی‌روش یک بازگشت به عقب بزرگ است.

پیشنهاد شما در حال حاضر چیست؟

تغییر نسل و سرمربی در تیم ملی ایران! چند بازیکن درحد تیم ملی نیستند و من نمی‌دانم چگونه در تیم کشورمان بازی می‌کنند! این بازیکنان باید بروند و جای خود را به بازیکنان شایسته‌تر بدهند. از طرفی برای تغییر نسل باید تغییر سرمربی و تغییر تفکر هم صورت پذیرد وگرنه عاقبت خوبی برای تیم ایران در جام ملت‌های آسیا نمی‌توان متصور شد. ما با یک برد مقابل ولز که یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های اروپایی است نباید از خود بی‌خود شویم. این برد نباید ما را گول بزند و اگر می‌خواهیم تصمیم درستی بگیریم باید بازی‌های ژاپن و کره جنوبی را در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مرور کنیم. تیم ایران هم می‌تواند غول‌کش باشد و بزرگان فوتبال جهان را از پای درآورد اما اسیر یک‌سری مسائل شده است. من واقعا تعجب کردم که چرا نتوانستیم از آمریکا یک امتیاز بگیریم.

این آمریکا با آن آمریکا که شما و ملی‌پوشان ۱۹۹۸ در فرانسه تیمش را شکست دادید چه تفاوتی داشت؟

بدون اغراق آن تیم آمریکا قوی‌تر بود اما ما انگیزه داشتیم. می‌خواستیم این تیم را شکست دهیم و به هدف هم رسیدیم. این آمریکا را باید می‌بردیم اما گفتم که برنامه، تاکتیک و استراتژی درستی نداشتیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • کیوان ارجمند US ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    وقتی در اندازه کارلوس شدی شما نظر بدهید شما برو به تیمهای سقوط کردت برس بالای 20 تیم را نابود کردی و در مورد کارلوس تو نظر نده
  • Amie IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    شما خودت چه پستی داری تو این فوتبال هیچ کدومتون نمیتونید یه تیمو بگردونید هر تیمی بهتون دادن گند زدین توش و رفتین تو خونه نشستین همین شماها باعث میشید پیشرفت نکنه فوتبال با حسودی و انتقاد. اول به خودت نگاه کن همین شماها از ولزم میباختید. ما کیروش رو به امثال شماها ترجیح میدیم
  • Amie IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    شما خودت چه پستی داری تو این فوتبال هیچ کدومتون نمیتونید یه تیمو بگردونید هر تیمی بهتون دادن گند زدین توش و رفتین تو خونه نشستین همین شماها باعث میشید پیشرفت نکنه فوتبال با حسودی و انتقاد. اول به خودت نگاه کن همین شماها از ولزم میباختید. ما کیروش رو به امثال شماها ترجیح میدیم
  • ایران IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    خیلی از دوستان و مربیان ایرانی مشکل رو آقای کی‌روش می دونن، ایشون یه مربی حرفه ایه و هر کسی پول بیشتری بهش بده استقبال می کنه،مشکل اصلی آن مافیاییه که این آدم و میاره و این چرخه دایما ادامه داره و کسی هم نیست با این فاسدها برخورد کنه.
  • دانیال IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    راس میگه کره جنوبی رو ببینید که در زمان کی‌روش نمیتونس یه توپ سمت چارچوب ما بزنه
  • محمد IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    کاش کیروش نتیجه میگرفت زیرا اقتدارش بود ومیتونست نسل بعدی فوتبال ما را مدرن بسازه.اونم سوخت و رفت.
  • سیدسوسن s. o. n IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    دراگان اسکوچیچ درسته تجربه فنی کمتری داشت اما با تیم خوب نتیجه گرفته بود. هشت سال کی روش بود این دوره رو هم ب دراگان میدادن بهتر نتیجه میگرفت.
  • حمید IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    به عنوان یه پرسپولیسی خود آقای پاشازاده بهترین مدافع بود و دوستش دارم ،راست میگه حرف حساب

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی