نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
پیش‌بازی انگلیس – سنگال
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

انگلیسی‌ها می‌خواهند بعد از ۵۶ سال قهرمان جام‌جهانی شوند و در مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ باید به مصاف سنگال بروند. ساوتگیت می‌گوید در پی این هستند که مردم را در حالت جشن قرار دهند.

از ساعت ۲۲:۳۰ امشب در ورزشگاه البیت، انگلیس در دیداری از مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر به مصاف سنگال خواهد رفت.

انگلیس؛ هنوز راضی نیستیم؟

راضی کردن هواداران انگلیس یکی از دشوارترین کارهای ممکن است؛ نه برای نسل جدیدشان جامی می‌گیرند و نه آنطور که باید نمایش‌های جذابی ارائه می‌کنند. اما صبر کنید! واقعاً سه‌شیرهای ۲۰۲۲ جذاب نیستند؟ فقط مرور این آمار که انگلیس در مرحله گروهی ۹ گل زده و به غیر از آن‌ها و اسپانیا هیچ تیمی بیش از ۶ گل به ثمر نرسانده، نشان می‌دهد چندان هم تیم گرت ساوتگیت دوست‌نداشتنی نیست! حالا بازی تازه شروع و این قدرت تهاجمی را باید در دیدارهای بزرگ‌تر نشان دهند. سه‌شیرها به مصاف یکی از سمج‌ترین رقبای ممکن خواهند رفت و اصلاً از پیش برنده نیستند. مسیر انگلیس تا نیمه‌نهایی و فینال احتمالی خیلی سخت‌تر از حد تصور است؛ اگر صعود کنند شاید رقبای بعدی فرانسه و اسپانیا باشند. در هر صورت نباید خوش‌خیال باشیم و تصور کنیم انگلیس می‌تواند رقبایی دشوارتر از آمریکا، ولز و ایران را راحت شکست دهد.

سنگال؛ شیرها بیدار شده‌اند

شیرهای ترانگا مختصر و مفید شکار می‌کنند! بعد از بازی نخست مقابل هلند و با وجود ارائه یک نمایش نسبتاً خوب شکست خوردند و ناامیدی به سراغ مردم این کشور در غرب آفریقا و سواحل اقیانوس آتلانتیک آمد. زمانی که تصور می‌شد شاید نبرد صعود را به اکوادور ببازند به بازی‌ها برگشتند و با ۲ برد پیش‌بینی‌ها را محقق کردند. از ابتدا فکر می‌کردیم که از گروه A هلند و سنگال صعود کنند. حالا چالش اصلی شروع شده؛ دومین صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی. سال ۲۰۰۲ هم در اولین حضورشان و وقتی که آلیو سیسه خودش در مرکز میانی سنگال با بازوبند کاپیتانی حضور داشت، تاریخ‌ساز شدند و با شکست سوئد به یک‌چهارم رسیدند که آنجا باخت مقابل ترکیه رؤیای‌شان برای راهیابی به نیمه‌نهایی را پایان داد. با اتفاقات قطر ۲۰۲۲ صعود سنگال به مرحله بعد غیرممکن نیست. شما چه فکر می‌کنید؟

آخرین جدال
پیش از این انگلیس و سنگال به مصاف هم نرفته‌اند و اولین بازی‌شان در جام‌جهانی ۲۰۲۲ خواهد بود.

آمار بازی
۱) نخستین نبرد تاریخ انگلیس و سنگال یکی از مهم‌ترین بازی‌های تاریخ دو تیم خواهد بود. در مرحله یک‌هشتم نهایی قطر ۲۰۲۲ سه‌شیرها و شیرهای ترانگا به مصاف هم می‌روند.
۱۵) ۵۶ سال است که انگلیسی‌ها در حسرت تکرار قهرمانی جام‌جهانی ۱۹۶۶ هستند. سه‌شیرها در کل ۱۵ دوره حضورشان فقط ۳ مرتبه در نیمه‌نهایی حاضر بوده‌اند و همان یک مرتبه هم راهی فینال شده‌اند.
۱۳) انگلیس برای سیزدهمین مرتبه به مرحله حذفی جام‌جهانی می‌رسد. این تیم ۹ مرتبه به مرحله یک‌چهارم نهایی یا بالاتر رسیده.
۲) با وجود سابقه کم و حضور در تنها ۳ دوره جام‌جهانی، سنگال عملکرد خوبی در این تورنمنت داشته و برای دومین مرتبه به مرحله حذفی رسیده است.
۵) شیرهای ترانگا تقریباً نیمی از بازی‌های‌شان در جام‌جهانی (۵ بازی از ۱۱ بازی) را برده‌اند که عملکرد قابل تحسینی است.
۰) انگلیس تابه‌حال مقابل تیمی آفریقایی در جام‌جهانی شکست نخورده. ۴ برد و ۳ تساوی مقابل تیم‌های قاره سیاه برای سه‌شیرها به ثبت رسیده.
۶) هری کین شانس خوبی برای رسیدن به رکورد گلزنی گری لینکر در جام‌جهانی که ۱۰ گله است دارد، ولی فعلاً آقای‌گل جام‌جهانی ۲۰۱۸ فرصت‌سوزی کرده و به ۶ گلش هیچ گلی اضافه نکرده است.
۹) انگلیس با ۹ گل زده در مرحله گروهی جام‌جهانی بهترین خط حمله را در اختیار داشته است. اسپانیا شریک آن‌ها در این آمار است.
۳) مارکوس رشفورد در حالی با ۳ گل زده بین برترین گلزنان جام قرار گرفته که هری کین هنوز یک گل هم به ثمر نرسانده.

مصدومان و محرومان
بن وایت مدافع تیم ملی انگلیس به دلایلی که گفته شده شخصی است اردوی سه‌شیرها را ترک کرده. ادریسا گِیه تنها محروم این بازی است چرا که هافبک سنگال ۲ کارت زرد در مرحله گروهی گرفته. چیکو کویاته هم مصدومیت دارد، ولی شاید به این بازی برسد.

ترکیب احتمالی دو تیم
انگلیس:
پیکفورد، واکر، استونز، مگوایر، شاو، فیلیپس، رایس، بلینگام، ساکا، رشفورد و کین
سنگال: مندی، سابالی، کولیبالی، دیالو، جاکوبز، سیس، پاپه گیه، اندیایه، لوم، سار و دیا

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی