واکنش رسمی و معنادار فیفا به اشتباه بزرگ فغانی/ محرومیت از قضاوت در جام جهانی و ترک قطر
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

فغانی که در هفته سوم مرحله گروهی قضاوتی نگرفته بود، با حذف اروگوئه، بیشتر و بیشتر مورد حمله رسانه‌ای هواداران و مسئولان اروگوئه قرار گرفت.

داور ۴۴ ساله ایرانی که در دومین جام جهانی خود، شروع درخشانی با قضاوت بازی صربستان - برزیل داشت، با انتقاداتی در خصوص پنالتی بازی پرتغال - اروگوئه مواجه شد که او را در میان جنجالی ناخواسته قرار داد.

فغانی که در هفته سوم مرحله گروهی قضاوتی نگرفته بود، با حذف اروگوئه، بیشتر و بیشتر مورد حمله رسانه‌ای هواداران و مسئولان اروگوئه قرار گرفت و حتی شایعه خروجش از دوحه و پایان کارش در جام جهانی نیز مطرح شد که البته در حد یک شایعه باقی ماند.

با این حال و در حالی که هواداران ایرانی انتظار داشتند در مرحله یک هشتم نهایی او داوری بگیرد اما این اتفاق رخ نداد و با اعلام اسامی داوران دو بازی سوییس - پرتغال و مراکش - اسپانیا، مشخص شد که فغانی در یک هشتم قضاوت نخواهد داشت.

فرناندو راپالینی داور آرژانتینی بازی اسپانیا را سوت خواهد زد و سزار راموس مکزیکی هم برای پرتغال قضاوت خواهد کرد.

این در حالی است که باتوجه به تقابل دو تیم اروپایی و یک تیم اروپایی با نماینده آفریقا، فغانی از نظر جغرافیایی شانس خوبی برای قضاوت داشت.

حالا باید دید آیا او برای داوری بازی هلند - آرژانتین یا فرانسه - انگلیس و البته دو بازی دیگر یک چهارم نهایی انتخاب می‌شود یا خیر؟ در غیر این صورت او از قضاوت در ادامه جام جهانی به نوعی محروم شده و باید قطر را ترک کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • اعتدال IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    ما از حکمت خدا بی خبریم. خداوند حکیم، با عظمتی که داره، بهترین کار را در بهترین جا و بهترین زمان به انجام می رسونه. یعنی همه حرکات از چرخش پروتون اتم ها گرفته تا حرکات کهکشان ها و کل کائنات با حکمت و تدبیر خدا و به خیر و مصلحته. کسی چه می دونه، شاید این شکست به مصلحت و بسود فغانی باشه. او که همیشه صورتش را سه تیغ می کرد، چه در سر داشت که علی رغم عشق به داشتن ظاهر زیبا و جلب توجه کردن، ریش گذاشت و ظاهر به اصطلاح غمگین گرفت!؟ او که علی رغم همه تلاش ها و موفقیت هاش مثل همه انسان ها نقاط ضعفی هم داره و یکی از ضعف هاش غرور کاذب و خودشیفتگی و خودشیرینیه اخیرا کارهایی کرد که اگر از یک جوان سر بزنه قابل گذشت و حتی اگر افراط و زیاده روی نکنه قابل تقدیره، اما اگر از کسی با سن و تجربه جناب فغانی سر بزنه شائبه و شک و تردید خودنمایی و خودشیرینی بدون توجه به منافع و امنیت ملی ایحاد می کنه. این غرور و خودشیفتگی و خودنمایی سمی خطرناکه که هرچی غلظتش بیشتر بشه، خطر و کشندگی اش بیشتر میشه. به یقین اگر فغانی به فینال می رسید دچار غرور کاذب بیشتری می شد، و سم خودنمایی غلیظ تری برایش فراهم میشد که بنوشه.
  • جمشید IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    اون پنالتی شو حتی یه داور آماتور هم نمیگرفت
  • علیرضا IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    برادرداستان حسین کرد تعریف میکنی چه غروری داشت بیچاره همین اندازه توبرو معروف شو مردحسابی طرف زحمت کشیده به اینجا رسیده داورهای بزرگترازاون اشتباه کردن
  • مجید IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    داداش داورهای از اون بزرگتر اشتباه کردند درست ولی ایشون به اندازه‌ی خودشون خیلی بزرگه هر کی اشتباه کنه کاش تو اتاق خواب خونشه فیفا دیگه مثل فدراسیون ایران نیست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی