پیامد حضور با پیرترین تیم جام جهانی ۲۰۲۲/ سهم ایران از بازار صفر شد!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

همیشه یکی از بزرگ ترین آمال و آرزوهای فوتبال ایران صعود به جام جهانی بود. صعودی که نه تنها باعث رویارویی تیم ملی با تیم های صاحب نام جهان می‌شد، بلکه موجب می‌شد، بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران سر از تیم های اروپایی دربیاورند.

این اتفاق بزرگ در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه ملموس بود. بعد از حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه بازیکنان متعددی از تیم ملی به عضویت تیم‌های اروپایی در آمدند. شاید به این دلیل که تیم ملی بعد از ۲۰ سال به جام جهانی صعود می‌کرد.

اما حضور تیم ملی فوتبال  ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ دوحه هیچ آورده ای برای تیم ملی نداشت. جز برد دو بر صفر در برابر ولز. شکست ۶- ۲ در برابر انگلیس موجب ثبت تلخ ترین و سنگین ترین شکست در کارنامه تیم ملی در جام جهانی شد و پیروزی دو بر یک در برابر آمریکا در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه هم در این دوره پاک شد!

ایران با میانگین سنی ۲۸.۹ به دوحه رفت و پیرترین تیم جام جهانی لقب گرفت.

کارنامه تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۲ موجب نشد تا بازیکنان تیم‌های لیگ برتری مورد توجه تیم‌های اروپایی قرار بگیرند! به این خاطر که کارلوس کی روش در ترکیب تیم ملی بیشتر به لژیونرها بازی داد و از سویی بازیکنان داخلی که در ترکیب تیم ملی قرار می‌گرفتند با میانگین سنی بالا بود و طبیعی است تیم‌های اروپایی روی بازیکنان ۳۰ سال و بالا ۳۰ سال حسابی باز نکنند. خیلی از ستاره‌های لیگ برتر همانند محمد محبی در ترکیب تیم ملی قرار نگرفتند و ابوالفضل جلالی هم به عنوان جوان ترین بازیکن تیم ملی خیلی در ترکیب تیم ملی جز دقایق پایانی دیدار با آمریکا به بازی گرفته نشد.

تیم ملی در مرحله گروهی یکی از دونده ترین تیم‌های جام جهانی بود اما در کسب نتیجه، میزان مالکیت و تعداد پاس‌ها موفق نبود!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ارتش سرخ IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    با جوان ترین ها هم اگر رفته بودیم ، کسی بازیکن ایرانی جذب نمی کرد ، باتوجه به اینکه سیاست در ورزش هر روز پر رنگ تر میشود ، می توان حدس زد کشورهای اروپایی تحت تاثیر جو سیاسی موجود ، از به خدمت گرفتن بازیکن ایرانی سر نظر کنند ، ناراحت نباشید ، هیچ شانسی نداشتیم ، البته کشورهای حاشیه خلیج فارس مثل همیشه آماده خرید بازیکن ارزان قیمت و به صرفه از لیگ آماتور ایران هستند .
  • شاهکار IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    اگه بجای پیر و پاتالایی مثل وحید امیری چنتا بازیکن جوون میبرد و بهشون میدون میداد قطعا برای جام ملتها هم بنفعمون بود،جلالی بیست دقیقه بازی آخر بازی کرد و عالی بود، کیروش هشت سال فوتبالمونو ساخت ولی اینبار بدجور گند زد
  • شاهکار IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    اگه بجای پیر و پاتالایی مثل وحید امیری چنتا بازیکن جوون میبرد و بهشون میدون میداد قطعا برای جام ملتها هم بنفعمون بود،جلالی بیست دقیقه بازی آخر بازی کرد و عالی بود، کیروش هشت سال فوتبالمونو ساخت ولی اینبار بدجور گند زد
  • آشنا روشنا IR ۰۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    یکی بگه علت حضور وحید امیری در دوحه چی بود؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی