کارلوس کی‌روش
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

کارلوس کی‌روش قصد داشت یک بازیکن جوان را همراه خود به جام جهانی ببرد، اما برای این که لیست اولیه را دراگان اسکوچیچ نتوانست این کار را انجام بدهد.

برای این دوره از جام جهانی فیفا به تیم‌ها اجازه داد به جای ۲۳ نفر، از ۲۶ بازیکن استفاده کنند و در اسامی آن‌ها را در لیست نهایی خود قرار دهند. تقریبا اکثر تیم‌های جام جهانی ۲۶ بازیکن را با خود به قطر بردند ولی در این بین تیم ملی فوتبال کشورمان با ۲۵ بازیکن راهی جام جهانی شد.

اتفاقی که باعث انتقاد خیلی‌ها شد و بسیاری از کارشناسان معتقد بودند کی‌روش می‌بایست یک بازیکن دیگر را هم با خود به قطر می‌برد. این موضوع درکنار قرار دادن نام ۴ گلر در لیست نهایی تیم ملی باعث شد تا انتقادات نسبت به کی‌روش و تصمیم عجیبش زیاد شود. این انتقادات بعد از نتایج ضعیف تیم ملی و حذف ما از مرحله گروهی جام جهانی به مراتب بیشتر شد و به اوج خودش رسید.

خیلی از پیشکسوتان فوتبال این عقیده را داشتند که کی‌روش می‌توانست یک یا دو بازیکن جوان را با خود به قطر ببرد تا آن‌ها با فضای جام جهانی آشنا شوند و برای آینده تجربه اندوزی کنند. بعضی از پیشکسوتان هم معتقد بودند کی‌روش می‌بایست به جای گلر چهارم و آن یک سهمیه باقی مانده، ۲ بازیکن آماده و مطرح را با خودش به جام جهانی می‌برد تا بتواند در مواقعی که کار گره می‌خورد، از آن‌ها استفاده کند.

کارشناسان درحالی معتقد بودند که جای نفراتی مثل قایدی، محبی، سرلک، اسماعیلی فر، نورافکن و چند بازیکن دیگر در تیم ملی خالی است که کی‌روش اعتقادی به نظر آن‌ها نداشت و معتقد بود که این بازیکنان در حد جام جهانی نیستند. با این حال کی‌روش قصد داشت دو بازیکن از تیم ملی امید را با خود به قطر ببرد ولی این اتفاق رخ نداد. در آخرین اردوی تیم ملی قبل از سفر به قطر، کی‌روش چند بازیکن از تیم ملی امید را به اردو فراخواند تا آن‌ها در کنار بزرگسالان تمرین کنند و کی‌روش هم برای آینده آن‌ها را زیر نظر بگیرد.

بازیکنانی مثل سامان فلاح (پیکان)، محمد قربانی (سپاهان)، امیرعلی صادقی (استقلال)، محمدحسین اسلامی‌ (ذوب‌آهن)، محمدامین حزباوی (فولاد)، سامان تورانیان (مس کرمان)، آریا برزگر (نفت مسجدسلیمان)، سینا عبداللهی (نفت مسجدسلیمان)، احمد شریعت‌زاده (صنعت نفت آبادان)، محمدمهدی احمدی (پرسپولیس)، علیرضا باویه (فولاد) و مهدی‌هاشم‌نژاد (تراکتور) نفراتی بودند که چند روز در کنار بزرگسالان تمرین کردند و حتی کی‌روش از بعضی از آن‌ها در دیدار دوستانه مقابل نیکاراگوئه استفاده کرد.

سرمربی پرتغالی قصد داشت یک یا دو نفر را از بین این بازیکنان با خود به جام جهانی ببرد تا آن‌ها تجربه حضور در بزرگترین فستیوال فوتبالی دنیا را بدست بیاورند. با این حال این اتفاق نیفتاد. پیگیری‌های ما نشان می‌دهد دلیل اینکه کی‌روش نتوانست از بازیکنان تیم ملی امید در جام جهانی استفاده کند، این بود که نام این بازیکنان در لیست ۵۰ نفره اولیه تیم ملی به فیفا ارسال نشده بود و این نفرات تحت هیچ شرایطی شانس حضور در جام جهانی را نداشتند.

لیست ۵۰ نفره چند ماه قبل و در زمان حضور اسکوچیچ برای فیفا ارسال شده بود و سرمربی قبلی تیم ملی نام نفرات مدنظر خودش را برای جام جهانی ارسال کرده بود که خبری از ملی پوشان امید در آن لیست نبود. لازم به ذکر است در بین بازیکنان تیم ملی امید سامان فلاح، سامان تورانیان و به خصوص مهدی‌هاشمی‌نژاد نفراتی بودند که در تمرینات حسابی مورد توجه کی‌روش قرار گرفتند و کارلوس سبک بازی آن‌ها را می‌پسندید. در واقع این ۳ بازیکن شانس خوبی برای حضور در جام جهانی داشتند ولی به دلیل عدم حضور نام آن‌ها در لیست اولیه، امکان اینکه این بازیکنان مسافر جام جهانی شوند، وجود نداشت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۶
  • اشکان IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    بجای انداختن توپ اشتباهات کی روش در زمین اسکوچیچ ، اسامی لیست اولیه ۵۰ نفره رو منتشر کنین . امکان نداره لیست بگونه ای بوده باشه که کی روش مجبور بشه چهار دوازده بان با خودش ببره و یک نفر هم از کل لیست کمتر باشه!!!! دست از سر اسکوچیچ بدبخت بردارین که همون نتایج نسبتا خوب کی روش در بازی دوستانه با سنگال اروگوئه و ولز به خاطر استفاده از ترکیب و تاکتیک رو به جلو اسکوچیچ بود. همه دیدن جناب کی روش در بازی با تونس ، انگلیس و آمریکا چه دسته گلی به آب داد و با تاکتیک مخصوص و منسوخ خودش آبرو ایرانو برد. ژاپن برنامه ریزی کرد هر چی تیم بزرگ تو دنیاست جلوش زانو بزنه، جناب تاج گفتن: ما کی روش میاریم کمتر گل بخوریم !!! هیچ جوره نمیشه ماله کشی کرد
    • امیر IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
      سلام آقای اشکان تو در بک جمله همه چیز را مفید گفتی آفرین این حرف دل ما ایرانی‌هاست
  • طاهر IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    یعنی کل مشکل ازاسکوچیچ بودخخخخ
  • اسلام US ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    کی‌روش آمده بود فقط ایران را نابود کند بازی تدارکاتی بر ای هماهنگی بازیکنان اصلی بود در حالی کسانی بازی کردن که به جام هم نرفتن یادر جام بازی نکردن
  • علیرضا IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    روزنامه محترم خبر ورزشی بهتر نیست الان یه جسارتی از خودتون نشون بدین و به اشتباهتون در رابطه با این حمایت همه جانبه ای که کی روش داشتین و با بی انصافی باعث کنار گذاشتن اسکوچیچ شدین اعتراف کنین؟
  • احمدرضا IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    اینم بندازید گردن اسکوچیچ،ترکیب و استراتژی اشتباه مقابل انگلیس،امریکا تقصیر کی بود؟؟
  • حامی IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    خب از بین همون 50 نفر انتخاب میکرد مگه کیروش کبیر نمیخواست تجربه اندوزی کنن جوونامون حالا چه فرقی داشت ایکس باشه یا ایگریگ بهونه های بنی اسرائیلیتون تموم نمیشه نه؟
  • آدرین DE ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    قلعه‌نویی بهترین گزینه‌س
  • اعتدال IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    یعنی در قضاوت و داوری هامون دقت کنیم، نه فقط برای این که در باره دیگران با بی انصافی رای ندیم، بلکه برای آینده فوتبال ملی و کشورمون. قضاوت ها و نظرات ما اثرگذاره. رو هوا و برای گرایش های پوچ و بی ارزش حرف نزنیم. از ژاپنی ها میهن دوستی و تفکر درست و عاقلانه را بیاموزیم و درک کنیم که پشتیبانی و میهن دوستی و حرف مفت نزدن ژاپنی ها ناثیر قابل توجه ای بر موفقیت تیم ملیشون داره.
  • احمد IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    اگه میخواسته جوون ببره چرا دو تا جوون از لیست 50 نفره نبرده ؟؟؟؟؟
  • کارلوس بزرگ IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    خدا عالمه یحتمل دلالان پکیجی که بازیکن به شرط حضور در تیم ملی برای تیم خاص جذب میکردن نام اون بازیکنان رو رد کرده بودن نه این جوانها رو
  • بابک خرم دین US ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    دوستان رد گم نکنید!! ایشان به خاطر اینکه یک کمک مربی هموطن خودش، اضافه ببرد قطر، لیست 25 بازیکن را داد!! همه می دانند ولی دوستان سرشان را کرده اند زیر برف و تقصیر را جای دیگر می اندازند!!! کیروش و تاج یک تیم مافیایی هستند که مردم را گول زدنند.
  • علی IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    کاش همون ترکیب اسکوچیچ رو می چید الان حداقل صعود کرده بودیم
  • ناشناس IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    مرام و اخلاق رو زیر پا گذاشتیم و باختیم برکناری اسکوچیچ نشان از بی مرامی و بی اخلاقی بود الان دارن شکست کی روش رو توجیه می کنن اونموقع داشتن صعود مقتدرانه اسکوچیچ به عنوان تیم اول آسیا به جام جهانی بی اثر می کردن و می گفتن این صعود به خلاقیت بازیکنان برمی گرده ، برعلیه اون سرمربی جنتلمن و با شخصیت چه کارها که نکردن چطور نادیده اش گرفتن یه تیم در حال حذف رو زنده کرده بود ، مشکل از خودمون هست یه جورایی نظر می دادن که ایشون در سطح جام جهانی نیست چرا ما مردم نباید تا آن اندازه به اخلاق پایبند باشیم که با برکناری ایشون همراه نمی شدیم ، جهنمی ساختن برای یه سرمربی درستکار که تمرکزش رو کارش بود و همین هم عامل موفقیت و پشت سر گذاشتن مشکلات بود اما یه سری دوست نداشتن این افتخارات به پای ایشون نوشته بشه غافل از اینکه خدایی هست تا ابد افتخار صعود به جام جهانی بدون دق دادن مردم مقتدرانه به جام جهانی به اسکوچیچ تعلق داره و در یادها خواهد ماند و برباد دادن دسترنج ایشان در جام جهانی به تاج و کی روش و تعدادی از بازیکنان برمی گرده که مسبب اصلیش بودن ، خدا کنه منبعد مردم بر اساس عملکرد فعلی افراد نظربدن
  • علی IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    کیروش بازم بمونه برای جوانگرایی بجای قایدی ، خدابنده لو ، یاسین سلمانی ، محبی ، نورافکن ،حسین زاده ، عارف غلامی ، عارف آغاسی ، محمد کریمی ، حسین پور حمیدی و ... که همشون امتحان خودشون را از قبل به بهترین شکل گذروندن بجای اینا میره سراغ همین جوون های که خودش وارد تیم ملی کرد مثل تورانیان ، برزگر و باویه و حزباوی و... که معلوم نیست آینده شون خوب باشه یا نه . در واقع هنوز آب دیده نشدن تو تیم های خوب و اصلا تو تیم هایی که فعلا هستند درست حسابی بازی بهشون نمیدن. که این نوع جوانگرایی بیشتر ببخشید حماقت هست
  • سینا IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    خب نورافکن و قائدی و محبی که اسمشون تو لیست بوده اگه واقعا می‌خواسته کمک کنه چرا اینایی که بهترین بازیکن جوان لیگ بودن رو نبرده ؟؟؟
  • علی IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    الان یعنی رضاییان و چشمی یعنی تو لیست ۵۰ نفره بودن؟
  • یزدان IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    استقلالی ها لطفا شما سکوت کنید‌. یعنی شما چقدر رو دارید که میگید باید تیم ملی یه مملکت رو بدن دست نکونام یا مجیدی. بس نیست این گندی که به بار اوردین با حمایت از کیروش و اخراج اسکوچیچ. تیم ملی یه مربی خوب و کاربلد خارجی میخواد...
  • ۳ IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    چرا چرت میگی؟ رامین،روزبه و مرتضی هم جز اون لیست نبودن پس چرا رفتن؟
  • رضا IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    خوب اگه اسم این بازیکنان تو لیست ۵۰ نفره نبوده،پس چرا برای بازی با نیکاراگویه ،اینا رو برده،پس کیروش حتی در حد اطلاع به لیست ۵۰ نفره اسکو ماه هم نکرده.
  • منصور ربیعی IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    سلام اسم امید نورافکن هم نبود که هر چی گل خوردیم از اون سمت بود؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی