کریستیانو رونالدو (جام‌جهانی ۲۰۲۲)
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

کریستیانو رونالدو حالا که بازیکن آزاد شده از سرتاسر دنیا پیشنهاد دارد؛ از عربستان و قطر گرفته تا آمریکا و حتی پرتغال، انگلیس و فرانسه!

دومین دوره کریستیانو رونالدو در منچستریونایتد به پایان رسیده و این یک مسئله واضح است. پایان فوق‌ستاره پرتغالی در اولدترافورد وقتی تلخ شد که تصمیم گرفت در مصاحبه‌ای جنجالی علیه مدیران و سرمربی شیاطین‌سرخ حرف بزند و برایش هم مهم نبود این اتفاق در آستانه شروع جام‌جهانی ۲۰۲۲ می‌افتد.

حالا وقتی که رونالدو همراه پرتغال در قطر حضور دارد، شایعه‌ها پیرامون تیم آینده او یکی پس از دیگری منتشر می‌شوند و داغ‌ترین خبر فوتبال باشگاهی به شمار می‌آید.

ستاره پیشین رئال‌مادرید، منچستریونایتد، یوونتوس و اسپورتینگ لیسبون که فوریه ۳۸ ساله خواهد شد تیم‌های رنگارنگی را پیش‌رو دارد، اما آیا این نام‌ها با جاه‌طلبی‌اش همخوانی دارند؟ از خاورمیانه و کشورهای عربستان و قطر گرفته تا آمریکا خارج از اروپا او را می‌خواهند، ولی بر کسی پوشیده نیست که رونالدو هنوز هم دوست دارد در لیگ قهرمانان اروپا بازی کند.

در اوایل ماه دسامبر باشگاه‌ها یا کشورهایی که شاید یکی از آن‌ها مقصد رونالدو باشند را مرور خواهیم کرد.

النصر عربستان؛ سمج‌ترین خواهان

ابتدا یکی از خبرنگاران CBS مدعی شد که النصری‌ها پیشنهاد رسمی به رونالدو ارائه کرده‌اند و سپس نشریه مارکا خبر داد که پیشنهادی با حقوق سالیانه ۲۰۰ میلیون یورو برای قراردادی دو و نیم ساله که ۵۰۰ میلیون یورو به او سود می‌رساند آماده شده و طرفین هم به توافق رسیده‌اند. این قرارداد با عربستانی‌ها رونالدو را به پردرآمدترین بازیکن تاریخ فوتبال تبدیل می‌کند. النصر با ۹ قهرمانی یکی از پرافتخارترین باشگاه‌های عربستان‌سعودی است و آخرین قهرمانی این تیم زردپوش به فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸ برمی‌گردد.

اما نام الهلال هم در کنار النصر آمده؛ باشگاهی که رقیب سرسخت النصر به شمار می‌آید و مثل آن‌ها تیمی از شهر ریاض است. الهلال پرافتخارترین تیم لیگ قهرمانان آسیا است و اعتبار بیشتری هم از النصر دارد. با این حال نام النصر بیشتر به نام رونالدو گره خورده. حداقل این که در شرایط فعلی اینچنین است.

شایعه دیگری از آسیا هم منتشر شده مبنی بر این که قطری‌ها می‌خواهند رونالدو بعد از جام‌جهانی هم در کشورشان باشد. مثل این که باشگاه الریان قطر هم نیم‌نگاهی به جذب فوق‌ستاره پرتغالی دارد.

آخرین اخبار نقل‌وانتقالات کریستیانو رونالدو/ CR7 در سرتاسر دنیا؛ خیلی دور خیلی نزدیک!

چلسی؛ برنامه تاد بولی در سال ۲۰۲۳

چلسی قبل از شروع فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ مشتری جدی رونالدو بود و حتی گفته می‌شد در آستانه منتقل شدن به استمفوردبریج است. با این حال چنین انتقالی قطعی نشد و به مرحله جدی شدن نرسید. مالک جدید چلسی تاد بولی ۲۷۱ میلیون پوند در پنجره نقل‌وانتقالات تابستان هزینه کرد و رکورد زد، ولی در این بین خبری از رونالدو نبود. در همین راستا شایعه شد که توماس توخل با انتقال رونالدو مخالف است. حالا باید دید آیا گراهام پاتر نظر دیگری دارد یا خیر. رسانه‌های انگلیسی که می‌گویند رونالدو نه در برنامه او جای دارد و نه در برنامه تاد بولی برای سال ۲۰۲۳.

بایرن‌مونیخ؛ در بوندس‌لیگا؟

غول آلمانی می‌تواند یک مقصد ایده‌آل برای کریستیانو باشد، جایی که مطمئناً برگ برنده را هم در اختیار خواهد داشت. نشریه «میل» مدعی شده بود که ایجنت رونالدو با مدیران این باشگاه صحبت هم کرده، چرا که آن‌ها نگران آمادگی سادیو مانه هستند که در آستانه جام‌جهانی ۲۰۲۲ مصدوم شد. پس از بازی در انگلیس، اسپانیا و ایتالیا، بازی کردن در آلمان برای رونالدو جذاب خواهد بود. با این حال هر وقت چنین شایعه‌ای مطرح شد یک مدیر بایرنی آن را تکذیب کرد که آخری هم اولیور کان بوده. به نظر می‌آید مونیخی‌ها با سن و سال فوق‌ستاره پرتغالی مشکل دارند.

اسپورتینگ‌لیسبون؛ همه‌چیز از اینجا شروع شد

اسپورتینگ تیم محبوب خانواده رونالدو است و این را همه می‌دانند. از طرفی در همین باشگاه لیسبونی از سال ۱۹۹۷ عضویت داشت و همانجا مطرح شد که سرالکس فرگوسن او را به منچستریونایتد آورد. رونالدو در اسپورتینگ حس نوستالژیک دارد و حتی خبر رسیده که ماشین‌هایش را هم از منچستر به لیسبون منتقل کرده. با این حال وقتی تابستان گذشته خبر رسید که شاید رونالدو به اسپورتینگ بازگردد روبن آموریم سرمربی تیم علیه این شایعه موضع گرفت و گفت بدون اطلاع او نباید بازیکنی جذب شود. به نظر می‌آید اسپورتینگ حداقل تا وقتی آموریم در این تیم حضور داشته باشد، گزینه رونالدو نباشد. از طرفی حتی ۴۰ سالگی هم رونالدو می‌تواند به اسپورتینگ برگردد! نکته دیگر این که اگر بخواهد در اروپا بماند، اسپورتینگ تیمی نیست که در لیگ قهرمانان حضور داشته باشد.

آخرین اخبار نقل‌وانتقالات کریستیانو رونالدو/ CR7 در سرتاسر دنیا؛ خیلی دور خیلی نزدیک!

پاری‌سن‌ژرمن؛ در کنار مسی؟

شهرت پی‌اس‌جی درباره افزودن ستاره‌های گرانقیمت همه‌جا پخش شده. حتی فصل گذشته قرار بود کریستیانو جانشین کیلیان امباپه شود، ولی در نهایت تمدید قرارداد با ستاره تیم ملی فرانسه باعث شد قید این انتقال را بزنند. دستکم ۱۵ سالی می‌شود که رونالدو و مسی در رقابتی تنگاتنگ هستند و حالا خیلی‌ها دوست دارند آن‌ها را در یک تیم ببینند. اخیراً هم در یک تبلیغ مشترک حضور داشته‌اند که باعث شده شایعه‌هایی در این باره منتشر شود. رونالدو گزینه‌ای وسوسه‌انگیز برای ناصر الخلیفی است، ولی هنوز به طور جدی وارد رقابت بر سر جذب او نشده. اگر کریستوف گالتیه را راضی کنند، بعید نیست رونالدو را در ادامه رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا کنار مسی ببینیم.

آمریکا؛ مقصد قابل باور اما ...

سه باشگاه از لیگ MLS آمریکا در حال حاضر خواهان رونالدو هستند؛ اینترمیامی، لس‌آنجلس گلکسی و لس‌آنجلس اف‌سی. حضور در آمریکا برای کریستیانو وسوسه‌انگیز است و او دوست دارد برای مدتی هم که شده در این کشور زندگی و بازی کند. به راحتی هم می‌تواند تا ۴۰ سالگی آنجا به فوتبالش ادامه دهد. با این وجود محدودیت‌های مالی باعث شده که انتقالش به آمریکا در هاله‌ای از ابهام باشد. دیوید بکام در تلاش است کاری کند تا حداقل برای مدتی بازیکنی که مثل خودش شماره ۷ منچستریونایتد را برتن کرده، در تیم آمریکایی‌اش داشته باشد. اگر تکلیف رونالدو زود مشخص نشود، بعید نیست با توجه به این که فصل بعد لیگ MLS اواخر فوریه شروع می‌شود او به آمریکا برود.
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی