نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
ایران صعود می‌کرد فوتبال دنیا زیرسوال می‌رفت/ هر کسی که کی‌روش را آورد می‌دانست به کسی جواب نمی‌دهد/ ولزی را بردیم که لقمه لذیذ همه بود
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

بازیکن اسبق تیم ملی گفت: با مشکلاتی که فوتبال ایران در راه رسیدن به جام جهانی داشت اگر تیم ملی ما به دور دوم صعود می کرد قاعده و قانون فوتبال در دنیا به هم می ریخت.

علی موسوی بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره شرایط این روزهای فوتبال ملی و خروج کی‌روش از ایران بدون پاسخ به سوالات اصحاب رسانه اظهاراتی را مطرح کرد.

انتظار داشتید کارلوس کی‌روش بدون برگزاری نشست خبری و توضیح در رابطه با دلایل عدم صعود تیم ملی، ایران را ترک کند؟

همانطور که سرمربی تیم ملی قبل از سفر به قطر در یک کنفرانس با حضور رئیس فدراسیون پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد و خداحافظی کرد باید بعد از بازگشت و پیش از ترک ایران هم به همان شکل درباره مشکلاتی که وجود داشت با اهالی فوتبال حرف میزد و بعد خداحافظی می‌کرد. او باید می‌گفت چه مشکلاتی در تیم ملی ایران وجود داشته تا نفر بعدی که میخواهد به جای او بیاید نقاط ضعف و دلایل عدم صعود را بشناسد.

به نظر شما چرا چنین اتفاقی نیفتاد؟

چون کسی را مجبور نکرد.

منظورتان از «کسی» فدراسیون فوتبال است؟

فدراسیون یا هر کسی که او را آورد، صددرصد می‌دانست که کارلوس کی‌روش یک انسان خودمختار است جواب کسی را نمی‌دهد. او از قبل هم که مربی تیم ملی بود عادت به پاسخگویی نداشت.

ایران صعود می‌کرد فوتبال دنیا زیرسئوال می رفت/ هر کسی که کی‌روش را آورد می‌دانست به کسی جواب نمی‌دهد/ ولزی را بردیم که لقمه لذیذ همه بود

وقتی فدراسیون فوتبال زمینه برگزاری چنین نشستی را فراهم نکرده، آیا می‌توان برداشت کرد که از نتایج و دستاورد کی‌روش راضی بوده است؟

قطعاً نتیجه تیم ما در این دوره از مسابقات ضعیف بود. در بازی اول با یک شکست مفتضحانه حیثیت فوتبالمان زیر سوال رفت در حالی که می‌توانستیم با یک فوتبال روان، خودمان را به انگلیس نشان بدهیم. ولز هم که خیلی از کشورها مشتاق بودند این تیم در گروه شان قرار بگیرد چون در واقع لقمه جذابی بود که بعنوان تیم آخر به جام جهانی راه پیدا کرد. ایران هم به اندازه کافی انگیزه داشت و آنها را شکست داد. آمریکا هم آمد یک گل به ما زد و بقیه بازی را مدیریت کرد. در واقع ما در این جام هیچ کار خاصی انجام ندادیم و حذف شدیم.

پس از پایان بازی ژاپن و کرواسی سرمربی تیم آسیایی با تعظیم مقابل ژاپنی‌ها عذرخواهی کرد. چه تفاوتی بین رفتار کادرفنی تیم ژاپن و رفتار کادر فنی تیم ایران با هواداران فوتبال می‌بینید؟

کسی که به او اطمینان شده و تیم ملی را به او دادند قطعاً خودش را باید مسئول بداند. این افراد، مثل مربی ژاپن که می‌آید به آن شکل عذرخواهی می‌کند، قطعاً توانسته صددر درصد خواسته فدراسیون فوتبالش را برآورده کند اما فرهنگ بالای او وادارش می‌کند تا عذرخواهی کند اما متاسفانه سرمربی تیم ملی ما با حالت طلبکارانه می‌آید پولش را هم میگیرد، به مسائل فرهنگی و تماشاگران ایرانی هم توهین میکند و بعد می‌رود. این به خاطر ایراد بزرگی است که در ساختار فوتبال ما وجود دارد.

با این تفاسیر فکر می‌کنید چه تیپ مربی به درد فوتبال ایران می‌خورد؟

در این آشفته بازاری که ما در تیم ملی مان داریم، هر سرمربی واردش بشود، غرق خواهد شد. اگر به اتفاقات دوماه قبل از جام جهانی برگردیم می‌بینیم که هیچ چیزی سر جایش نبود.

ایران صعود می‌کرد فوتبال دنیا زیرسئوال می رفت/ هر کسی که کی‌روش را آورد می‌دانست به کسی جواب نمی‌دهد/ ولزی را بردیم که لقمه لذیذ همه بود

بیشتر در این باره توضیح می‌دهید؟

بازیکنان تیم با هم دعوا داشتند، تعدادی با سرمربی مشکل پیدا کرده بودند، افکار اسکوچیچ را به هم ریخته بودند و نمی‌دانست سرمربی هست یا نیست، مجموعه تیم ملی دچار بلبشو شده بود و اصلاً مشخص نبود در راه رسیدن به ویترین مسابقات جهان که همه آن جا خیره به فوتبال ما نگاه می‌کنند قرار است چه بلایی سر ما بیاید! شک نداشته باشید که همین تیم‌های آسیایی برای جام ملت‌ها ۵۰ درصد ترکیب شان را تغییر می‌دهند و با آینده نگری، با جوانان خودشان به استقبال جام جهانی بعد میروند.

به نظر شما با کی‌روش به جام جهانی بعد برویم یا موافق حضورش نیستید؟

فوتبال ما در سراشیبی سقوط است و مشکلش از نبودن مربی مطلوب نیست. برنامه‌ریزی‌های فوتبال ایراد دارد. شما صبر کنید، هر تیمی‌قهرمان جام جهانی شد مربی آن را بیاورید، مطمئن هستم که همین بلا سر او هم می‌آید. چون هیچ چیزی سر جایش نیست. ما دو ماه قبل از جام جهانی فدراسیون مان رئیس نداشت!

به نظر شما در بحث عدم صعود که همه انتقادات متوجه کی‌روش شده، هستند افرادی که پشت این ماجرا پنهان شده باشند؟

به طور کلی عدم صعود تیم ملی مقصر مشخصی ندارد. اتفاقاً به نظر من اگر ما با این همه مشکل صعود می‌کردیم فوتبال دنیا زیر سوال می‌رفت. ما فکر می‌کردیم چون لژیبونر زیاد داریم وضعیتمان خوب است در حالی که همان‌ها هم در چهار لیگ‌های معتبر اروپا نیستند. با این شرایط قبل از انتخاب سرمربی برای تیم ملی باید به فکر ساختار فوتبال مان باشیم و آن را اصلاح کنیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • می IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    خداوکیل‌این‌بازیکنا‌پتانسیل‌بازی‌کردن‌توتیم‌ملی‌ندارن‌چرا‌میخایین‌بزور‌بگین‌ک‌ازگروه‌صعودکنین‌....به‌پیر‌به‌پیغمبر‌نمیتونن‌‌.....۴تا‌ادم‌تکنیکی‌وسرعتی‌‌تیم‌ملی‌میخاد‌...تمام‌این‌بازیکنا‌باید‌انداخت‌بیرون‌......جزقلی‌زاده‌ک‌سرعت‌وتکنیک‌عالی‌داره‌وصلام
  • آشنا روشنا IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    فدراسیون مربی نمیخواست. یه حاضر جواب میخواست. فدراسیون به فکر فوتبال نیست.فوتبال در سرازیری سقوط حرکت میکنه. یه مدیر دلسوز میخواد.
  • ع ق QA ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    بازیکنای ما در حد و نزدیک به فوتبال دنیا هستند اقا فقط سرمربی و رئیس فدراسیون و ۴ بازیکن شما نیستند
  • محمد IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    ایراد فوتبال ما ریشه ای و پایه ای است
  • اال IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    توجه به ساختار پایه اردوی بلند مدت و جوانگرایی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی