نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
لوئیس انریکه
منبع: Marca
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

لوئیس انریکه به هرکدام از بازیکنانش دستور داده بود که ۱۰۰۰ پنالتی بزنند، ولی آنها در ضربات پنالتی از مراکش شکست خوردند.

شاگردان انریکه پس از ناکامی در ضربات پنالتی، در مرحله یک‌هشتم نهایی با جام‌جهانی خداحافظی کردند. بازی با برتری اسپانیا در مالکیت توپ با نتیجه ۰-۰ به پایان رسید، و مراکش با برتری ۳-۰ در ضربات پنالتی کلاس خود را نشان داد.

پابلو سارابیا، کارلوس سولر و سرخیو بوسکتس همگی پنالتی از دست دادند، با وجود اینکه انریکه به تیمش گفته بود قبل از سوار شدن به هواپیما و رفتن به قطر حداقل ۱۰۰۰ پنالتی تمرین کنند. انریکه می‌خواست هرطور که هست از تکرار شکست اسپانیا در ضربات پنالتی مقابل ایتالیا در نیمه نهایی یورو ۲۰۲۰ جلوگیری کند.

سرمربی اسپانیا گفت: «من می‌خواهم اینطور تصور می‌کنم که آنها تکالیف خود را انجام دادند. بیش از یک سال پیش در یکی از اردوهای اسپانیا به آنها گفتم که باید حداقل ۱۰۰۰ پنالتی تمرین کنند و بعد به اینجا بیایند. اگر صبر کنند که به اینجا برسند و بعد پنالتی تمرین کنند اصلاً کافی نخواهد بود. در لحظه پنالتی زدن استرس و تنش به اوج می‌رسد، این زمانی است که باید نشان دهید تا چه حد روی اعصاب خود کنترل دارید و می‌توانید ضربه را به جایی که در نظر دارید وارد کنید، البته اگر قبلش ۱۰۰۰ بار تمرین کرده باشید. پنالتی زدن خیلی چیزها در مورد هر بازیکن می‌گوید. نحوه مدیریت تنش‌ها با تمرین زیاد قابل کنترل است. شانس آنقدرها دخیل نیست. دروازه‌بان‌ها بیشترین تاثیر را دارند. ما دروازه‌بان بسیار خوبی داریم، هر یک از این سه نفر می‌توانند در این شرایط خیلی خوب عمل کنند. هر بار که تمرین را تمام می‌کنیم، بازیکنان زیادی را می‌بینم که پنالتی می‌زنند و تمرین می‌کنند.»

اونای سیمون، دروازه‌بان اسپانیا، ضربه بدر بانون را مهار کرد ولی بعد ستاره پاری‌سن‌ژرمن، اشرف حکیمی، با ضربه چیپ تماشایی کار اسپانیا را تمام کرد.

مراکش برای اولین بار در تاریخ به مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی رسیده و با پرتغال روبرو خواهد شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • آریا IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    مراکش با فوتبال چرک به جمع هشت تیم رسید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی