علیرضا فغانی
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بعد از مصاف پرتغال – اروگوئه علیرضا فغانی اعلام کرد، احساس کرد در صحنه مورد اشاره مدافع تیم اروگوئه برای حفظ تعادل خود سود استفاده و مسیر توپ را تغییر داد و به همین دلیل به سود تیم پرتغال پنالتی اعلام کرد.

علیرضا فغانی امروز متوجه شد که دیگر شانسی برای قضاوت در بازی‌های جام جهانی دارد و به دلیل اشتباهی که در بازی پرتغال – اروگوئه داشت، می‌بایست دوحه را ترک کند.

این در حالی است که ابتدا اشتباه علیرضا فغانی در این بازی برای فیفا جای تردید داشت و به همین خاطر این داور را تا پایان مرحله یک هشتم نهایی بازی‌ها در دوحه نگه داشت، اما کولینا بعد از نشست مشترکی که با اعضای کمیته داوران فیفا داشت، به این نتیجه رسید که اشتباه علیرضا فغانی محرز بود و بهتر است دوحه را ترک کند.

بعد از مصاف پرتغال – اروگوئه علیرضا فغانی اعلام کرد، احساس کرد در صحنه مورد اشاره مدافع تیم اروگوئه برای حفظ تعادل خود سود استفاده و مسیر توپ را تغییر داد و به همین دلیل به سود تیم پرتغال پنالتی اعلام کرد. اعضای حاضر در اتاق VAR هم به علیرضا فغانی اعلام کردند که باید به سود تیم پرتغال پنالتی اعلام کند. این در حالی بود که علیرضا فغانی در جریان بازی تصمیم درستی گرفته بود و دستور به ادامه بازی داد.

بعد از محرز شدن تصمیم فیفا مبنی بر کنار گذاشتن علیرضافغانی داور اصلی اتاق VAR در جریان بازی پرتغال – اروگوئه خطاب به کولینا گفت علیرضا فغانی ابتدا تصمیم درستی گرفته بود و توصیه من باعث شد که نظرش تغییر کند اما رئیس کمیته داوران این ادله را قبول نکرد. به این خاطر که داور مسئول تصمیمات در جریان بازی است و براحتی می‌تواند نظر کمک داور ویدئویی را رد کند.

علیرضا فغانی در حالی با دو قضاوت در جام جهانی ۲۰۲۲ دوحه را ترک می‌کند که در جام جهانی قبلی چهار قضاوت مهم به خصوص بازی رده بندی را پشت سر گذاشت و در سال ۲۰۲۲ فیفا می‌خواست او را به عنوان داور دیدار نهایی برگزیند اما یک اشتباه همه رویای او را به باد داد. البته که باید مقصر اصلی را فدراسیون فوتبال دانست، چرا که چند ماه پیش او را از لیست داوران بین المللی فوتبال ایران در سال ۲۰۲۳ کنار گذاشت. آنجا بود که تمرکز علیرضا فغانی بهم خورد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۷
  • از پیدایش کره خاکی0مقام بین المللی IR ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    سوووود استفاااااده؟؟؟!!!🤔🤭😄
  • اعتدال IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    بنده خدا در قطر موند و همه تلاششو کرد که یک داوری بگیره. هر روز می رفت با کولینا صحبت می کرد. التماس می کرد با اینفانتینو صحبت کنه اما اینفانتینو وقت نداشت. ریشی که برای جوگیری و نمایش عزا برای ایران گذاشته بود تراشید و از تاج خواهش کرد پیش اینفانتینو وساطت کنه، اما نشد که نشد. آخه اشتباهش خیلی فاحش و سنگین بود. دو اشتباه داشت. در اشتباه اول اصلا برخورد توپ به دست را ندید، و در اشتباه دوم، وقتی که از رو مونیتور دید، تصمیم اشتباه گرفت. به هرحال، با حکمت خدا نمیشه کاری کرد. او دوست داشت از علی دایی و علی کریمی عقب نمونه و با درخشش در جام جهانی، بر علیه ایران صحبت کنه، اما خدا نخواست و نجاتش داد. شاید در گذشته کار خیری انجام داده بود که اینجا خدا بهش پس داد. تو نیکی می کن و در دجله انداز که ایزد در بیایانت دهد باز.
    • احسان معتمدی IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
      سلام مطالبت کاملا درست است ، خدای متعال دشمنان کشورمان را خوار و ذلیل و نابود می کند این حتمی است چون شهدایی تقدیم شده بی نظیر و افراد دیگر هم جانشان را در دست گذاشته اند برای حفظ ایران و طرفداران آمریکا و شیاطین راهی بجایی نخواهند برد
  • اعتدال IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    ضمنا، بنده خدا در این چند روزی که در قطر موند از همه خواهش کرد. حتی از رئیس داوری اتاق وار خواهش کرد گردن بگیره اما نشد که نشد. با حکمت خدا نمیشه کاری کرد. حالا هنوز جوونه. استرالیا هم که اهل تبعیض نژادی نیست، و تازه اگه هم باشه، به دلیل این که فغانی از ایران انتقاد کرد باهاش خوبند و برای دوره بعد به عنوان نماینده استرالیا معرفیش می کنند. امیدوارم فغانی درس خوبی گرفته باشه و با تفکر در حکمت خدا، درک کنه که دنیا بی حساب و کتاب نیست. تازه دنیای دیگه ای هم هست.
  • مجید IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    جناب فغانی باعث افتخار همه ما ایرانیان است.مگه میشه داوری اشتباه نکنه خود کولینا چندین بار اشتباه کرده تو دوره کاریش
  • محمد امین IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
    یه روز دونفر رفتن برای استخدام. مسئول گزینش از نفر اول که قبلا سفارش شده بود پرسید الان روزه یا شب اونم گفت روز گفت شما استخدامی. نفر دوم که سفارش نشده بود رو صدا زد و ازش پرسید تانژانت زاویه ۳۰ درجه تقسیم بر انتگرال نیروی خمشی بر مرکز سطح ضربدر ممان انرسی بعلاوه سینوس ۴۵ درجه تقسیم بر کتانژانت زاویه دوم منهای داده های قسمت اول تقسیم بر رادیکال ایکس دو... یه وقت نفر دوم گفت آقا قبولم نمیکنی نکن این سوالات چیه؟ حالا شده قضیه کولینا کچل خان میخوای داور ایرانی قضاوت نکنه راحت بگو دیگه این چرت و پرتها چیه میگی.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی