انتقاد دوباره آقا معلم از کی‌روش؛ ۸ سال قبل در تلویزیون گفتم با او آینده‌ای نداریم/ دلایل حفظ کی‌روش را نمی‌توانم هضم کنم
منبع: آنا
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: دلایل حفظ کی‌روش را متوجه نمی‌شوم و در حال دادن غرامت‌هایی هستیم که عامل آن مدیریت غلط است.

مجید جلالی در مورد اینکه تیم ملی فوتبال ایران در سه دوره سرمربیگری کارلوس کی‌روش در جام جهانی از گروهش صعود نکرد و در دو دوره جام ملت‌های آسیا نیز نتوانست به فینال صعود کند، با این حال بحث تمدید قرارداد او برای سرمربیگری در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ مطرح است، عنوان کرد: بیش از ۴۵ سال است که با مربیان ایرانی و خارجی در آسیا مقام قهرمانی نیاوردیم. در جام جهانی هم از گروه خود صعود نکردیم. همیشه برای حضور در تورنمنت‌های معتبر دعوای انتخاب و کیفیت سرمربی داریم و این موضوع گاها تا ۶ ماه در صدر اخبار بوده است. مشکل اصلی ما سرمربی نیست بلکه ایراد در ساختار مهندسی فوتبال ما است. نوع سیاست گذاری در فوتبال و بینش سیاست گذاران آن مشکل دارد.

نمی‌توانم دلیل حفظ کی‌روش را متوجه شوم

تیم ملی فوتبال ایران با با خیلی از مربیان ایرانی و خارجی مختلف نتوانست از گروه خود در جام جهانی صعود کند یا در جام ملت های آسیا موفق شود، با این تفاوت که سرمربی پرتغالی بیش از ۸ سال هدایت تیم ملی را بر عهده داشت و فرصت‌های زیادی را از دست داد. در چنین شرایطی ادامه همکاری با او برای جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ نگران کننده است یا خیر، جلالی در ابن باره عنوان کرد: واقعا نمی‌توانم دلیل حفظ کی‌روش را متوجه شوم. این موضوع برای من قابل هضم نیست که مسئولان فوتبال ما حتی آن‌هایی که از جنس این ورزش هستند چه انتظاری از این مربی دارند که چندین بار به او فرصت دادند و آمارها درباره نتایج کسب شده گویای همه چیز است.

میلیون‌ها دلار خرج مربیان خارجی مثل کی‌روش کردیم

وی افزود: یادم است بعد از جام جهانی ۲۰۱۴ همین بحث در مورد ادامه همکاری با کی‌روش مطرح بود و ۸ سال قبل در میزگرد تلویزیونی گفتم با این مربی آینده‌ای نداریم. تا زمانی که او هست تیم ملی جنبه‌هایی از بازی دارد، ولی اگر برود همین جنبه‌ها را هم از دست می‌دهیم. دنبال ایده‌ای باشیم که تیم ملی را به نتایج با ثبات برساند. در همان برنامه مجری در جواب من گفت می‌خواهیم سال آینده در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ قهرمان شویم و چه کار داریم ۱۰ سال دیگر چه می‌شود. سال بعد آمد و در مرحله یک چهارم نهایی به عراق باختیم و حذف شدیم. دوباره کی‌روش را نگه داشتیم و در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه از گروه صعود نکردیم و در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ هم در نیمه‌نهایی حذف شدیم. میلیون‌ها دلار خرج مربیان خارجی مثل کی‌روش کردیم اما یک دلار صرف تربیت مربیان داخلی نکردیم. این‌ها همه غرامت‌های مدیریت‌های غلطی است که کشور ما می‌دهد. در حال حاضر آن چیزی که باعث عقب ماندگی فوتبال کشور ما می‌شود موضوع سرمربی نیست بلکه ایرادات ساختاری است و پس از رفع آن باید موضوع سرمربی را مدنظر قرار دهیم.  

انتقاد دوباره آقا معلم از کی‌روش؛ ۸ سال قبل در تلویزیون گفتم با او آینده‌ای نداریم/ دلایل حفظ کی‌روش را نمی‌توانم هضم کنم

فکر می‌کنیم آنهایی که به ما ضربه زدند منجی هستند

جلالی با اشاره به ضعف‌های موجود در فوتبال ایران یادآور شد: مربیان زیادی را تغییر دادیم، ولی به چیزی نرسیدیم. هر از چندگاهی به واسطه حضور بازیکنانی که مستعد بودند و نسل خوبی دور هم جمع شدند نتایج آنی، مقطعی و دل خوش کننده برای ما به همراه داشته، ولی در نهایت وقتی ما نگاه می‌کنیم می‌بینیم خیلی از کشورها در حوزه فوتبال از ما جلو زده‌اند یا در حال جلو زدن هستند. در رده امید هم به ارمنستان و تاجیکستان می بازیم و این یک هشدار برای آینده‌ای نزدیک است؛ بنابراین نیازمند برنامه هستیم نه آدم‌ها. برنامه‌ای ساختاری که آینده را تضمین کند و از طریق آن برنامه بتوانیم آینده را تصاحب کنیم. بتوانیم از ظرفیت‌هایی که داریم به خصوص ظرفیت‌های انسانی و منابع مالی بهترین استفاده را ببریم. تا این برنامه را نداشته باشیم مانند انسان‌های درمانده خودمان را به یکسری افراد وابسته می‌دانیم. هر چه از طریق آن‌ها ضربه می‌خوریم فکر می‌کنیم منجی ما هستند. این روند تحقیرکننده‌ای است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • آشنا روشنا IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    همه با زبان بی زبانی میگن مشکل ما مدیریتی است اما هیچ اراده ای برای هدایت درست این فوتبال وجود نداره.گویا قبول کرده ایم عده ای نالایق سکان دار محبوبترین ورزش باشند و ۸۵ میلیون حرص بخوریم. یه پولی بدید این تیم مدیریتی ول کنه بره.
  • محمد خاتمی CH ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    آقا معلم چی هستن ؟ایشون سال‌هاست ایده های ماقبل مدرنیته دارند.اقای معلمها و فرگوسن های وطنی که منتظر شکست تیم ملی بودند تیم ایران شرایط خاصی داشت در این دوره.بیشارسن حاشیه های تاریخ فوتبال در این دوره بود .هیچ مربی جای کی‌روش نمیتونست این تیم را بعد از شکست انگلیس جمع کنه.هیچکس به دنبال دلایل حاشیه ای این تیم نیست ؟ غیر از آن تیمهای ژاپن و کره و سوییس و دیگر تیمها که پیشرفت داشتن در هر منطقه ای چند زمین فوتبال باکیفیت هست که اکثرا دارن تمرین می‌کنند مانند کارخانه بازیکن تولید می‌کنند.بچه های چهار پنج ساله آموزش فوتبال در بهترین زمین‌ها را می‌بینند.ایران صد سال عقبه.لیگ داخل را اصلا نمیشه نگاه کرد انگار اسلو موشن فوتبال اروپاست.
    • اشکان IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
      حالا بر فرض که بقول شما تیم این دوره شرایط خاص داشت. دو دوره جام ملتها با کی روش، هم شرایط خاص داشت؟! کی روش کجا و کی تیمی رو جمع کرده که ایران دومیش باشه؟! ضعیفترین تیم جام جهانی یعنی ولز رو بزور ده نفره شدن و دقیقه ۹۸ و بالاتر گل زدن هنر نیس، اون ولز رو عباس آقا و ابرام چرخی هم می‌بردن اونم ۱۱ نفره! مشکل مدیریتی هست وقتی برنامه ریزی نباشه گواردیولا هم نمیتونه نتیجه بگیره وقتی برنامه ریزی باشه یه مربی داخلی از خود ژاپن که هیچ کس اونو نمی‌شناخت آلمان فلیک و اسپانیای انریکه رو شکست میده و پا به پا با کرواسی خوب دالیچ مبارزه می‌کنه. برای فهمیدن مشکلات مدیریتی و بالادستی فوتبال ایران نیازی نیست فرگوسن باشی. خودت داری میگی لیگ ایران عقبه انگار اسلو موشن اروپاست ،خب؟ کدوم سرمربی بیاریم که مشکلات لیگ رو حل کنه؟! هیچ‌کس نمیتونه مگر مدیران ، مگر با برنامه ریزی، البته مدیرانی که واقعا مدیر باشن نه افرادی که مدیر بدنیا اومدن و هر روز با روابط و رانتی که دارن سر از یه گوشه در میارن
    • عیسی IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
      فرگوسن خارجی !جلالی هم همینوداره میگه .درضمن یه مترسک هم 8سال تیم دستش بودیه حرکت مثبتی میزدبجزاین کیروش بقول خودت ماقبل تاریخ
  • دلسوز IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    همین جلالیو بکنن سرمربی ، شاید نتیجه بده
    • آبی رنگ عشقه IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
      آقای دلسوز مطمئن باش از کی روش بهتر نتیجه میگیره
  • کارلوس کیروش بزرگ IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    امروز یه راننده تاکسی از بدی کی‌روش میگفت
    • آبی رنگ عشقه IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
      حتما جنابعالی مفسر کبیر فوتبالی ضمنا کی روش برای کبیر ندیده هایی مثل تو بزرگه برای ما اندازه پشه هم نیست
  • کارلوس بزرگ IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    حرفهای آقا مجید در مورد فوتبال اصولا منطقی و درسته چون برپایه تجربه و علم هست ای کاش آقا مجید بعنوان همکار نه دستیار بعنوان نماینده و کارشناس فوتبال ایران در بازیها کنار کیروش می نشست الان هم دیر نشده ضمن اضافه کردن یک دستیار و مربی جوان ایرانی آقا مجید هم در کنار کیروش باشد مطمئنا نیمکت قویتری خواهیم داشت .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی