نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟
علیرضا فغانی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

علیرضا فغانی به خاطر اشتباه در اعلام پنالتی به سود پرتغال در بازی با اروگوئه از ادامه قضاوت‌های جام جهانی محروم شد.

علیرضا فغانی بعد از اینکه به دلیل اشتباه در بازی پرتغال – اروگوئه شانس ادامه قضاوت در جام جهانی را از دست داد، یادداشتی را در صفحه شخصی منتشر کرد.

او خطاب به مخاطبین خود گفت: درود و ارادت، امروز آخرین روز حضورم در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بود. قبل از هر حرفی، عذرخواهی می‌کنم که نتوانستم مثل دوره قبل اتفاقات خوبی را برای داوری ایران رقم بزنم. با توجه به شرایط کشور در چند وقت اخیر، خیلی سعی کردم که تمرکز کافی روی مسابقات داشته باشم، ولی متاسفانه شرایط اونطوری که باید پیش نرفت. ولی «هر پایان، یک شروع جدید هست» همیشه آخرش خوبه، اگر هنوز خوب نیست، «یعنی هنوز آخرش نرسیده» پس ادامه بده.

علیرضا فغانی از عدم تمرکز خود برای این بازی‌ها حرف زد. اما عدم تمرکز علیرضا فغانی از کجا آغاز شد؟

پیش از اینکه فدراسیون فوتبال جهان یعنی فیفا قلم قرمز روی نام علیرضا فغانی بکشد و از او بخواهد دوحه را ترک کند، فدراسیون فوتبال ایران نام علیرضا فغانی را خط زد. از لیست داوران بین المللی فوتبال ایران در سال ۲۰۲۳ میلادی. دلیل هم تغییر جغرافیای محل زندگی علیرضا فغانی بود! ورود علیرضا فغانی به سن ۴۵ سالگی تنها یک بهانه بود به این  خاطر که فیفا محدودیت سنی را برداشته است.

این تصمیم فدراسیون فوتبال به این معنی بود که علیرضا فغانی به دلیل مهاجرت به استرالیا  دیگر در لیست داوران ایرانی قرار ندارد! در حالی که او بعد از حضور در استرالیا هر گاه به ایران می‌آمد، برخی از بازی‌های لیگ برتر را سوت می‌زد و حتی تصمیم داشت در ماجرای کمک داور ویدئویی هم به فدراسیون فوتبال کمک کند.

خط زدن نام علیرضا فغانی از لیست داوران بین المللی فوتبال ایران در سال ۲۰۲۳ میلادی بدجوری ذهن این داور را بهم ریخت! هر چند به حذف خود واکنش محترمانه‌ای نشان داد. از همه بدتر اینکه کمیته داوران علیرضا فغانی را از ماه‌ها قبل در جریان تصمیم خود قرار نداد! در این صورت او می‌توانست با فدراسیون فوتبال استرالیا لابی کند و وارد لیست داوران بین المللی فوتبال این کشور شود اما او زمانی به ماجرا پی برده بود که فدراسیون فوتبال استرالیا هم لیست داوران بین المللی خود را به فیفا اعلام کرده بود.

علیرضا فغانی به خاطر اشتباه در اعلام پنالتی به سود پرتغال در بازی با اروگوئه از ادامه قضاوت‌های جام جهانی محروم شد و در این شکی نیست اما بدون شک تصمیم فدراسیون فوتبال ایران هم در برهم زدن تمرکز علیرضا فغانی تاثیر گذار بود و از همه مهمتر انتظار می‌رفت در سال منتهی به جام جهانی کمیته داوران با انتشار نام علیرضا فغانی در لیست داوران بین المللی فوتبال ایران در سال ۲۰۲۳ میلادی به این داور روحیه می‌داد. این رفتار همانند مربی‌ای است که بازیکن را به دلیل لژیونر شدن از تیم ملی خط می‌زند!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی