اکسل دسپیگلائر
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

هشت سال پیش تیم ملی بلژیک در جام‌جهانی برزیل هم در داخل و هم در خارج از زمین خوش درخشید. در داخل زمین به خاطر عملکردهای نسل طلایی نوظهورش و در خارج از زمین به خاطر هوادارش «اکسل دسپیگلائر».

جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل به خاطر هواداران بلژیک و جرقه نسل طلایی آنها در یادها مانده است.

مردان مارک ویلموتس که در مرحله یک‌چهارم نهایی از آرژانتین شکست خوردند، هر سه بازی مرحله گروهی خود را بردند و در مرحله یک‌هشتم نهایی آمریکا را شکست دادند و خود را به عنوان یکی از تیم‌های شگفت‌انگیز معرفی کردند. تیم جوان بلژیک شامل انبوهی از بازیکنان بااستعداد بود که در سال‌های بعدی به یکی از بهترین‌های فوتبال جهان تبدیل شدند. ادن آزار، کوین دی‌بروینه، روملو لوکاکو و تیبو کورتوا، در کنار ونسان کمپانی و عدنان یانوزای خودنمایی می‌کردند. اما این فقط فوتبال ابریشمی بلژیکی‌ها نبود که توجهات را به سمت خود جلب می‌کرد، بلکه ظاهر هوادارانشان هم در این امر دخیل بود، به ویژه «اکسل دسپیگلائر».

سرنوشت جالب دختری که در جام‌جهانی عکسش وایرال شد/ از همکاری با برند آرایشی معروف تا انتشار پست جنجالی علیه آمریکایی‌ها

دسپیگلائر ۱۷ ساله به لطف این مسابقات به میزبانی برزیل به شهرت رسید. تصویری از او که پیراهن بلژیک پوشیده در شبکه‌های اجتماعی وایرال شد و در دومین بازی مرحله گروهی بلژیک مقابل روسیه که با پیروزی ۱-۰ تیمش به پایان رسید، او کلاهی با شاخ شیطانی به رنگ قرمز، زرد و سیاه بر سر گذاشت و پوم پوم در دست بلژیک را تشویق می‌کرد.

عکاسان ورزشگاه ماراکانا از عکس گرفتن از اکسل سیر نمی‌شدند و اینطور به نظر می‌رسید که تمام چشم‌ها در این ورزشگاه خیره به اوست. زمانی که اکسل و دوستانش صعود بلژیک به مرحله حذفی را جشن می‌گرفتند، بزرگترین شرکت لوازم آرایش دنیا یعنی کمپانی بزرگ «لورئال» هم نظرش به او جلب شد. مانند دی‌بروینه که با منچسترسیتی قراردادی خیره‌کننده به دست آورد، دسپیگلائر نیز با توجه به حضور پررنگش در جام‌جهانی، قراردادی از این کمپانی زیبایی دریافت کرد. او در کمپین رسانه‌های اجتماعی لورئال که بیش از ۲۰۰۰۰۰ دنبال‌کننده در یک صفحه تازه تاسیس فیس‌بوک داشت، برای تبلیغ محصولات مختلف ظاهر شد.

اما شهرت او بلافاصله به بدنامی تبدیل شد. در حالی که بلژیک به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود می‌کرد تا در مقابل تیم هیجان‌انگیز ایالات متحده‌ای قرار بگیرد که موفق شده بود از گروه مرگ فرار کند، اکسل تصویری از خود منتشر کرد که در آن اسلحه‌ای در دست داشت و با شادی در کنار جسد غزال بزرگ آفریقایی ژست گرفته بود.

زیر عکس نوشت: «شکار موضوع مرگ یا زندگی نیست. خیلی مهمتر از این‌هاست. این عکس حدود یک سال پیش گرفته شده... امروز آماده شکار آمریکایی‌ها هستم، هاها.» موجی از واکنش‌ها به راه افتاد و او را مجبور کرد که این پست را پاک کند، اما آتش خشم مردم خاموش نشد. او نوشت: «من قصد نداشتم به کسی توهین کنم... این فقط یک شوخی بود.»

سرنوشت جالب دختری که در جام‌جهانی عکسش وایرال شد/ از همکاری با برند آرایشی معروف تا انتشار پست جنجالی علیه آمریکایی‌ها

لورئال از این موضوع مطلع شد و به سرعت همکاری خود را با او قطع کرد. هرچند آنها تایید نکردند که قطع همکاری با اکسل به دلیل این عکس تلخ بوده است. سخنگوی این کمپانی به نشریه «ایندیپندنت» گفت: «لورئال با او به صورت موردی همکاری کرد تا ویدئویی برای رسانه‌های اجتماعی بلژیک تولید کند، اکنون این قرارداد تکمیل شده است.»

شهرت دسپیگلائر در صحنه جهانی به پایان رسید اما در کشورش همچنان تحسین‌برانگیز بود. باشگاه بروژ او را که از هواداران پر و پا قرصش است، پیش از اولین بازی خانگی خود در فصل ۲۰۱۵-۲۰۱۴ لیگ برتر بلژیک به زمین آورد.

سرنوشت جالب دختری که در جام‌جهانی عکسش وایرال شد/ از همکاری با برند آرایشی معروف تا انتشار پست جنجالی علیه آمریکایی‌ها

هشت سال و نیم از ظهور سریع و سقوط سریع‌تر چهره دسپیگلائر در دنیا می‌گذرد. او اکنون ۲۵٫۶ هزار دنبال‌کننده در اینستاگرام دارد، و با امیل استیارت ازدواج کرده و به کار برنامه‌ریزی مجالس عروسی و دیگر مراسم‌ها مشغول است. اما هواداری از فوتبال را کنار نگذاشته و در یورو ۲۰۲۰ در حال تشویق بلژیک در مرحله یک‌چهارم نهایی مقابل ایتالیا دیده شد.

با توجه به اینکه شیاطین سرخ به شکلی کابوس‌وار از جام‌جهانی امسال قطر حذف شدند، اگر اکسل دسپیگلائر بخواهد یک بار دیگر در تورنمنتی بزرگ خودی نشان بدهد، باید تا یورو ۲۰۲۴ آلمان صبر کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • اسد IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    آفرین به این زن شجاع که مرعوب امپریالیسم آمریکا نشد و بصورت نمادین این دیو سیاه را شکار کرد
    • بن بست پنجم IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
      شما خوبی
  • محمد IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
    احسنتم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی