نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
ورزشگاه دونباس آرنا در یورو ۲۰۱۲
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

ورزشگاه دونباس آرنا که آخرین بازی رقابتی بین انگلیس و فرانسه در آن برگزار شد، حالا نابود شده و نشانی از آن ورزشگاه باشکوه را ندارد.

ورزشگاهی که آخرین مرتبه میزبان دیداری بین انگلیس و فرانسه در یک تورنمنت بود، حالا وضعیت اسف‌باری دارد و هدف گلوله‌باران است، چرا که در میان یک منطقه جنگی قرار گرفته است.

ورزشگاه «دونباس آرنا» که ورزشگاه خانگی تیم شاختار دونتسک بود، از ۴ بازی مسابقات یورو ۲۰۱۲ میزبانی کرد. حالا این ورزشگاه مظلوم رها شده و گرفتار تهاجم روس‌ها به اوکراین است.

یورو ۲۰۱۲

آخرین بازی انگلیس و فرانسه در یک تورنمنت رسمی در یورو ۲۰۱۲ با تساوی ۱-۱ به پایان رسید. در دونباس ابتدا جولئون لسکات برای انگلیس گلزنی کرد و سپس سمیر نصری با گلزنی برای فرانسه کار را به تساوی کشاند. فرانسه و انگلیس در همین ورزشگاه به مصاف اوکراین رفتند که هردو پیروز شدند. خروس‌ها با ۲ گل ژرمی منس و یوهان کابایه و انگلیس با تک گل وین رونی.

حالا قرار است روز شنبه انگلیس حدود ۴ هزار کیلومتر آنطرف‌تر در ورزشگاه البیت در دیداری از مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر به مصاف فرانسه برود.

انگلیس - فرانسه؛ یورو 2012

دونباس و جنگ

اما اولین تهاجم به ورزشگاه دونباس سال ۲۰۱۴ رخ داد، وقتی که نیروهای نظامی روسیه و اوکراین در شرق اوکراین درگیر شدند و گلوله‌باران باعث شد به بیرون این ورزشگاه آسیب برسد. بعد از این اتفاقات هم باشگاه شاختار دونتسک خانه به دوش شد و از این شهر رفت تا در خارکیف و کیف به مصاف رقبا برود.

با شروع جنگ روسیه و اوکراین هم دونتسک کانون این جنگ و درگیری‌ها بوده و ورزشگاه باشکوه شهر دونتسک هم به طول کلی نابود شده است.

ورزشگاه دونباس

ورزشگاه دونباس


 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی