نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟
لیونل مسی
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

شب عجیب و غریب لیونل مسی در جام‌جهانی/ از رکوردشکنی تا ادابازی!

آرژانتین اگرچه در دقیقه ۱۱+۹۰ نزدیک بود از مسابقات هم کنار برود، ولی پس از تساوی ۲-۲ مقابل هلند در ضربات‌پنالتی موفق بود و با برتری ۴-۳ راهی مرحله نیمه‌نهایی شد.

حالا لیونل مسی بعد از شبی پرحاشیه و تاختن به سرمربی و بازیکنان حریف و حتی ادایی به سمت نیمکت حریف درآورد که باعث شد حواشی هم پیش آورد.

رکوردهای لئو

لیونل مسی حالا در جام‌جهانی ۱۰ گله شده و حتی می‌تواند یک رکورد خاص را در نیمه‌نهایی به تنهایی به خودش اختصاص بدهد. لئو که حالا مدعی آقای‌گلی قطر ۲۰۲۲ هم هست، با ۴ گلی که در این مسابقات زد به رکورد گلزنی گابریل باتیستوتا رسید. گابی‌گل در ۳ دوره جام‌جهانی گلزنی کرد؛ در ۱۹۹۴ موفق شد ۴ گل بزند، در ۱۹۹۸ دروازه رقبا را ۵ مرتبه باز کرد و در ۲۰۰۲ هم یک گل به ثمر رساند. اما مسی در ۲۰۰۶ اولین گلش را زد، سپس در ۲۰۱۴ موفق شد مثل این دوره ۴ گل به ثمر برساند، در دوره گذشته یعنی سال ۲۰۱۸ تنها یک گل به ثمر رساند و این دوره هم که ۴ گله است و می‌تواند رکورد خودش را هم بشکند.

اما مسی حالا با ۲۳ بازی رکورددار حضور در جام‌جهانی با پیراهن آرژانتین هم هست. او که در همین دوره رکورد دیگو مارادونا با ۲۱ بازی را شکست، می‌تواند با حضور در هردو بای آلبی‌سلسته در نیمه‌نهایی به رکورد بازی تاریخ جام‌جهانی که با ۲۵ بازی در اختیار لوتار ماتئوس است هم برسد.

شب عجیب و غریب لیونل مسی در جام‌جهانی/ از رکوردشکنی تا ادابازی!

حواشی مسی

اما دیدار مقابل هلند برای مسی کم‌حاشیه هم نبود. مسی که موفق شد اولین گل آرژانتین را برای ناهوئل مولینا بسازد و دومی را خودش از روی نقطه پنالتی به ثمر برساند، اعصابش از دست داور خرد شده بود و حتی با نیمکت هلند هم درگیری پیدا کرد. مسی ابتدا متئو لاهوس را به خاطر گرفتن زمان اضافه بسیار که باعث شد ووت وخورست گل تساوی را به آرژانتین بزند، تاخت.

سپس بعد از بازی به سراغ لوئی فان‌خال رفت و درگیری لفظی با نیمکت‌نشینان هلند داشت که ادگار داویدز او را آرام کرد. مسی که رو به نیمکت آرژانتین ادا هم درآورده بود، درباره عصبانیتش گفت: «فان‌خال به همه می‌گوید که می‌خواهد فوتبال زیبا بازی کند، ولی فقط بازیکن بلند قد می‌فرستد و به توپ‌های هوایی رو می‌آورد.»

در هر صورت آرژانتین از این خطر عبور کرد و مسی هم به هدفی که می‌خواست رسید؛ اگرچه به‌سختی!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی