نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
۱۲
مراکش - پرتغال
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

در سومین دیدار مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ شگفتی دیگری رقم خورد و مراکش موفق شد پرتغال را شکست دهد.

در ورزشگاه الثمامه دیداری از مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر بین مراکش و پرتغال برگزار شد که در میان ناباوری شیرهای اطلس با برتری ۱-۰ راهی نیمه‌نهایی شدند.

نیمه نخست در کمال تعجب مراکش تیم بهتر میدان بود و فرصت‌های بهتری هم داشت. در نهایت این شیرهای اطلس بودند که با استفاده از خروج اشتباه دیوگو کوشتا در دقیقه ۴۲ به گل برتری رسیدند. ارسال یحیی عطیه‌الله را یوسف النصیری با ضربه سر با تور دروازه پرتغال آشنا کرد تا با همین یک گل نیمه نخست تمام شود.

فرناندو سانتوش که باز هم کریستیانو رونالدو را نیمکت‌نشین کرده بود خیلی زود و در دقیقه ۵۱ او را به جای روبن نوس به میدان فرستاد تا گل خورده را جبران کنند. دقیقه ۶۳ شوت برونو فرناندش با فاصله بسیار کم و نفسگیر از روی دروازه به بیرون رفت. دقیقه ۸۲ هم شوت دیدنی پای چپ ژوائو فلیکس را یاسین بونو به زیبایی مهار کرد. دقایق پایانی هم با این که پرتغال یکپارچه حمله شده بود ولی به گلی که نیاز داشتند نرسیدند. دقیقه ۷+۹۰ هم ضربه سر پپه با فاصله خیلی کم از کنار دروازه بونو به بیرون رفت. ولید شدیره از مراکش هم در دقیقه ۳+۹۰ از بازی اخراج شد.

به این ترتیب مراکش که برای اولین مرتبه در یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی حضور داشت، برای اولین مرتبه هم به نیمه‌نهایی رسیدند تا اولین تیم آفریقایی حاضر در این مرحله باشند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • مرتضی مقدم IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    اووووووف چه میکنه این مراکش ،این همون تیمی نبود که اسپانیا باخت تا بیفته طرفی که این تیم بود؟ رونالدو رو گریه انداختن ،هرچند شاید از بی عرضه بودن خودش ناراحت بود مثل هویج اومد فقط یه یاره پرتغالو کم کرد ، چه کرد مراکش ،برخلاف کرواسی که با نجاست میبره به بدترین و کثیفترین شکل مراکش مقتدرانه ،زیبا ،قهرمانانه .... و حق دارن رکراکی رو بندازن بالا ،میثاقی تو محدود حرفای حقش گفت( که بازیکنای مراکش برا بما لطف کردی اوردی جام جهانی نمیندازن بالا حقشه بره بالا )
    • شاهکار IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      جالبه به فوتبال اتوبوسی و کثیف میگید فوتبال زیبا ولی وقتی کیروش همینکارو میکنه هم شما هم اون میثاقی و احمدی و بقیه بهش گیر میدن که چرا اتوبوسی بازی میکنه؟؟!!!!! کرواسی و مراکش گند زدن به هیجان جام با این نوع فوتبال مسخرشون،یادمه یه سال یونان با همین روش قهرمان اروپا شد وای هیچ وقت دیگه خبری ازش نشد،درسته بردن مهمه ولی برای منه بیننده هیجان فوتبال زیبا مهمتر هست، مثل بازی زیبای هلند آرژانتین
    • مرتضی مقدم IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      اگه شما به برد یک هیچ تو نود دقیقه اونم جلو تیمی که شیشتا به سوییس زده میگی اتوبوسی و نازیبا دیگه کاری از فوتبال برنمیاد رشتتو عوض کن ،حتی دیگه حسه بحث درباره کیروشم نیست ،این مربیو همه دنیا به این نتیجه رسیدن دورش گذشته شما چرا فداییش شدین خدامیدونه.
    • پدرام CA ۰۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      شاهکار جان شما که هیجان و زیبایی فوتبال برات مهمه فقط بگو چجوری عاشق کیروش شدی؟ مراکش فوتبال دفاع/ضدحمله بازی میکنه نه اتوبوسی. اگه میخوای فرقش رو ببینی به آمار و تعدادموقعیتهای مراکش تو هر بازی نگاه کن بعد این رو با امار و موقعیتهای تیم کیروش مقایسه کن. فرقش هم در برنامه داشتن (یا نداشتن) در زمان تصاحب توپه. در ضمن کرواسی 3 بار تو همین 6 دوره گذشته جام جهانی به نیمه نهایی رسیده مقایسه اش با یونان هم مثل جریان کره و ژاپنه که هر موقع از تیم کیروش میبرند یا موفق ترند میگید مال اینه که 20 سال به خاطر برنامه ریزیشون از ما جلو تراند ولی اگه کس دیگه مربی باشه باخت ما بهشون مال "عیار" مربیمونه!
    • P IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      صحب شما درسته این شاهکار زیبا نیست ولی راه حل بازی تیمنای ضعیف همینه که بازی رو جمع کنن ژاپن با وجود مهارت در بازی مالکانه ولی از همین روش در برابر اسپانیا و المان استفاده کرد انصافا کرواسی حقش نیست به فینال بره ولی ممکنه بره ولی در مورد تاکتیک بالاخره یک روش کارگروهی و نمیشه انتقاد بهش داشت تیم مقابل باید بتونه تاکتیک رو دور بزنه و کرواسی به دلیل برد در پنالتی ها این شایستگی رو نداره وگرنه اگه در بازی برده بود ایرادی به کارش وارد نیست
  • علی IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    ن
  • ایران IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    رونالدو بازی نمیکنه ولی میگین مراکش رونالدو حذف کرد و آرژانتین به لطف دروازبانش میره مرحله بعد میگین شاهکار مسی یکم توجهات بهش زیاده
  • آشنا روشنا IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    از خودتون بپرسید چرا فوتبال نگاه میکنیم، اونوقت معلوم میشه ازش چی میخوایم. ما مسی ها رو بخاطر اینکه فوتبال زیبا بهمون ارائه میدند دوست داریم. اگه فوتبال نتیجه گرا حاکم بشه، هیجان فوتبال کم میشه. شاید با این روند روزی برسه که فوتبال جای خودشو به ورزشهای دیگه بده. فیفا هم اینو درک کرده.راهکارهای جدید مثل محاسبه ی دقیق وقتهای اضافه برای جلوگیری از ضدفوتباله.
  • علیرضا IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    پس کامرون جام 90 ایتالیا چی؟
  • P IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    4 سال پیش با حضور مربی تیم ملی تیم ما همین نظم تیمی و قدرت دفاعی تیم مراکش رو پیدا کرده بود که اگه مربی کارامد تری می اوردیم سبک رو کامل می کرد با اوردن اسکوچیچ و تصمیم اشتباه همه اون چیزی رو که بدست اوردیم طی سه سال از دست دادیم اون موقع کی روش می خواست با کنار گذاشتن سید جلال و منتظری و اندو و ... کنعانی و بقیه رو دوباره بسازه و معرفی کنه که فرصت رو ازش گرفتیم ولی میشد با انتخاب مربی که ادامه دهنده راه کی روش و مکمل اون باشه و حرفه ای تر مسیر رو درست ادامه داد ولی با انتخاب اشتباه اسکوچیچ خود کیروش هم نتونست تیم رو در دو ماه جمع کنه و حاصل کار شد 6-2 انگلیس البته این دستیاران جدید کی روش تمرین دهنده های خوبی هستند و سبک بازی ما تلفیقی از سبک انگلیس و پرتغال در بازی با ولز خودش رو نشون داد هم سانتر از جناحین رو داشت و هم پاس های کوتاه و بازی نزدیک اگه بتونن این سبک رو به همراه سبک تدافعی غالب کنن که روند همیشگی بازی تیم بشه یکی از بهترین روش های بازیه بازی با امریکا از نظر قدرت فیزیک کم اوردیم که اونارو کی روش میتونه بازسازی کنه ولی سبک بازی مهمه این سبک بهترین نمایش دوران فوتبالی
  • P IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    این سبک بهترین روش بازی دوران فوتبالی ما بوداگه بتونن این روش رو اجرا کنن ادامه راه با کی روش نتیجه میده مشروط به اینکه بازی مالکانه رو در تیمای پایه تمرین کنن تا فوتبال از پایه سبک خودش رو پیدا نکنه تیم بزرگسالان لنگ میزه و نمیشه روش کار کرد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی