نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
وحید امیری
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

وحید امیری اصلاً انتظار نداشت حتی یک دقیقه هم در جام جهانی به میدان نرود و حالا برای بازگرداندن روحیه او، گل‌محمدی کار سختی دارد.

وحید امیری که بعد از مصدومیت و انجام عمل جراحی دیسک کمر، بیش از ۴ ماه دور از میادین بود و تمریناتش را زیر نظر کادر پزشکی پرسپولیس و تیم ملی پیگیری می‌کرد، در بازی مقابل اروگوئه در اردوی اتریش فرصت حضور در ترکیب تیم ملی را برای دقایقی به دست آورد.

این وینگر ملی پوش که در اردیبهشت ماه تحت عمل جراحی قرار گرفت، پیش از این سوژه شایعاتی شده بود که بر اساس آن، او شاید به جام جهانی نرسد. امیری در چند بازی آخر پرسپولیس قبل از جام جهانی به صورت فیکس بازی کرد و کی‌روش هم او را با خودش به جام جهانی برد.

وحید امیری تا قبل از مصدومیتش در همه بازی‌های تیم ملی به صورت فیکس به میدان می‌رفت. با این حال بعد از مصدومیت شرایط ستاره پرسپولیس به کلی تغییر کرد. شاید کمتر کسی فکر می‌کرد که وحید امیری جایی در ترکیب اصلی تیم ملی مقابل انگلیس نداشته باشد، ولی نه تنها این اتفاق رخ داد، بلکه در بازی با ولز و آمریکا هم خبری از حضور وحید امیری نبود.

هرچند امیری هنوز با دوران اوجش فاصله زیادی داشت و به آمادگی کامل نرسیده بود، ولی کی‌روش نتوانست روی نام او قلم قرمز بکشد و بازیکن مورد علاقه‌اش را به جام جهانی برد. امیری قبل از شروع بازی‌ها داشت به مرز آمادگی می‌رسید و امیدوار بود در دومین جام جهانی خود هم به میدان برود.

با این حال وقتی ترکیب تیم ملی برای دیدار مقابل انگلیس، ولز و آمریکا اعلام شد، خبری از وحید نبود و ستاره پرسپولیس کار را از روی نیمکت شروع کرد و حتی یک دقیقه در قطر فرصت بازی کردن پیدا نکرد.

خیلی‌ها فکر می‌کردند که با توجه به قدرت جنگندگی و دوندگی بالای وحید امیری، کی‌روش از او در ترکیب اصلی استفاده می‌کند. اتفاقی که رخ نداد و کی‌روش ترجیح داد از بازیکنان دیگری در جام جهانی استفاده کند.

دردسر تفکرات کی‌روش برای گل‌محمدی/ مأموریت بازگرداندن روحیه ستاره پرسپولیس

امیری در دوره قبلی یکی از بهترین‌های تیم ما بود و در هر ۳ بازی تیم ملی هم مقابل مراکش، اسپانیا و پرتغال به صورت فیکس به میدان رفت ولی در جام جهانی قطر اوضاع برای او طور دیگری پیش رفت. امیری در حالی به یک نیمکت نشین مطلق در تیم ملی تبدیل شد که بازیکنان جانشین او هم عملکرد بدی داشتند و نتوانستند درخششی داشته باشند ولی با این حال سرمربی پرتغالی به آچار فرانسه تیمش اعتماد نکرد.

امیری کلا بازیکن آرام و بی‌حاشیه‌ای است و خیلی اهل مصاحبه کردن و فعالیت در فضای مجازی نیست تا ناراحتی اش از بازی نکردن در جام جهانی را بروز دهد. دوستان نزدیک وحید می‌گویند، امیری معمولا اتفاقات تلخ را درون خودش می‌ریزد و سعی می‌کند خیلی ناراحتی اش را نشان ندهد. با این حال کیست که نداند وحید چقدر رویای بازی کردن در جام جهانی را داشت و بعد از حذف تیم ملی هم یکی از ناراحت‌ترین بازیکنان اردوی تیم ملی بود.

وحید به همراه سایر ملی پوشان پرسپولیس، چند روزی است که به تمرینات بازگشتند تا خودشان را برای دربی بزرگ پایتخت در شروع مجدد بازی‌های لیگ برتر آماده کنند. ملی پوشان پرسپولیس با شرایط روحی خوبی به تمرینات برنگشتند ولی کار یحیی برای بازگرداندن روحیه و انگیزه به وحید امیری کمی سخت تر از سایر ملی پوشان تیمش است.

علیرضا بیرانوند، مهدی ترابی و مرتضی پورعلی گنجی به طور حتم بازیکن فیکس پرسپولیس در دربی خواهند بود ولی شاید شرایط آمادگی وحید به گونه‌ای باشد که گل محمدی حتی می‌تواند از علی نعمتی در پست مدافع چپ استفاده کند. با این حال فرمول یحیی برای بازگرداندن امیری که یکی از ستاره‌های پرسپولیس محسوب می‌شود، به شرایط ایده آل این است که از او در دربی به عنوان بازیکن ثابت استفاده کند تا امیری اعتماد به نفس از دست رفته اش را بازیابی کند.

یحیی خوب می‌داند که وحید چه مهره مفیدی برای تیمش در ادامه فصل خواهد بود و نمی‌خواهد با نیمکت نشین کردن این ستاره ملی پوش در دربی کار را برای این بازیکن در ادامه فصل سخت کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی