قلم قرمز تاج روی نام کی‌روش با انتخاب یک گزینه/ مذاکره با وزیر ورزش برای توافق روی یک سرمربی!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

رئیس فدراسیون فوتبال فعلاً هیچ گزینه داخلی دیگری جز نکونام ندارد و می‌خواهد تمام انرژی خود را روی این مربی بگذارد.

بعد از قطعی شدن حضور کارلوس کی‌روش در تیم ملی اعلام شد او یک دستیار ایرانی را کنار خودش قرار خواهد داد. تنها گزینه فدراسیون فوتبال هم برای دستیاری کی‌روش، جواد نکونام سرمربی فعلی فولاد است.

تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال صراحتاً اعلام کرد که تنها گزینه او برای دستیاری کی‌روش نکونام است و حتی قرار است بعد از رقابت‌های جام جهانی کی‌روش به عنوان مدیرفنی و نکونام به عنوان سرمربی تیم ملی در جام ملت‌های آسیا حضور داشته باشند. با توجه به قرارداد نکونام با فولاد، این مربی برای حضور در تیم ملی باید رضایت مدیران فولاد را جلب کند. باشگاه فولاد هم با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد مخالف حضور نکونام در تیم ملی است.

کاملاً هم طبیعی به نظر می‌رسید که این اخبار، تمرکز بازیکنان فولاد را به هم بزند که همینطور هم شد. رئیس فدراسیون حتی برای جلب اعتماد بیشتر نکونام مدعی شده بود که: «در قرارداد فعلی ما با آقای کی‌روش، ایشان الان سرمربی ما در جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا نیست. شاید از کی‌روش در جام ملت‌ها به عنوان مدیر فنی استفاده کنیم و از نکونام به عنوان سرمربی. صحبتش را داشتیم. البته برای نکونام همچنان در حال رایزنی هستیم تا اتفاقی رخ بدهد.»

البته سرمربی بعد از چند روز صراحتاً پاسخ منفی‌اش را به درخواست کی‌روش رسانه‌ای کرد تا تیم ملی تکلیفش را بداند. در نهایت هم آنها دوباره سراغ مارکار آقاجانیان رفتند.

حمیدرضا گرشاسبی مدیرعامل باشگاه فولاد اما از تکرار دوباره این اخبار به شدت دلخور است. او می‌گوید: «حاشیه‌های قبل از جام جهانی و حضور جواد نکونام روی نیمکت تیم ملی فوتبال ضربه بدی به تیم فولاد زد و باعث شد تمرکز تیم بهم بریزد و نتایج در لیگ به ضرر فولاد تمام شود. هرچه که بوده تمام شده است و نمی‌خواهم بیشتر از این در این باره حرفی بزنم، اما امیدوارم دیگر چنین اتفاقاتی را برای تیم فولاد رقم نزنند .جواد نکونام با صراحت اعلام کرده است که به تیم ملی فکر نمی‌کند و در فولاد خواهد ماند. اجازه ایجاد مجدد حاشیه‌ها را نمی‌دهیم.»

رئیس فدراسیون فوتبال فعلاً هیچ گزینه داخلی دیگری جز نکونام ندارد و می‌خواهد تمام انرژی خود را روی این مربی بگذارد تا شاید سرمربی فولاد که دستیاری کی‌روش در جام جهانی ۲۰۲۲ را نپذیرفت این بار با نظر جمعی هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال، هدایت تیم ملی ایران را بر عهده بگیرد.

در صورتی که نکونام هدایت تیم ملی ایران در جام ملت‌های ۲۰۲۳ و جام جهانی ۲۰۲۶ را بپذیرد قطعاً خط قرمز روی اسم کی‌روش خواهد نشست در غیر این صورت گزینه‌های ادامه فعالیت او در جایگاه فنی دیگری جز سرمربیگری فعال خواهد شد.

کی‌روش بدون مذاکره جدی با فدراسیون فوتبال تهران را ترک کرد و در روزهای گذشته گمانه‌زنی‌های مختلفی درباره وضعیت نیمکت تیم ملی مطرح شده است. اگر مدیران فدراسیون تصمیم به قطع همکاری با کی‌روش بگیرند، فوتبال ایران دوباره وارد روزهای آشفته و سردرگمی خواهد شد.

البته در این میان نام‌های مختلفی هم شنیده می‌شود که هنوز هیچ‌کدام‌شان از منابع موثق رسانه‌ای نشده است. به نظر می‌رسد فدراسیون همچنان پیگیر وضعیت نکونام خواهد بود و اگر او روی موضع خودش بماند آنوقت تاج و دوستانش باید سراغ گزینه‌های دیگری بروند.

رئیس فدراسیون فوتبال قصد دارد پروژه استفاده از مربی داخلی را با گرفتن نظر مثبت وزیر ورزش و ارکان اجرایی کشور قطعی کند و سپس سراغ نکونام برود تا این مربی حمایت همه‌جانبه‌ای برای امور فنی تیم ملی فوتبال ایران داشته باشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۹
  • علی IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    نتیجه انتخاب نکونام مشخص هست، خرابکاری در جام ملت ها و مجدد روز از نو ....واقعا زوده براش و سوخت میشه
  • مازیار IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    نکو نام اینکاره نیست بی خود وقت تلف نکنید ودنبال گزینه خوب باشید ؟.
  • فرهنگ IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    با نکونام سقوط فوتبال ملی به قهقرا ! نکونام برای باشگاه های ایرانی در لیگ خوبه، اما برای تیم ملی هرگز !
  • آبی رنگ عشقه IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    اگر قرار به ایرانی بودن مربی باشه بهترین گزینه امیر قلعه نویی است
  • علی IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    بابا از نکونام بکش بیرون، کپی کیروشه، نمیزاره بازیکنا خلاقیتشونو نشون بدن، جلوی حرکتشونو با بازی تدافعی میگیره، کاری که در باشگاه فولاد داره انجام میده. والله برن گل محمدی رو بزارن بهتره با تفکر هجومیش، یا قلعه نویی یا هرکی که هجومی باشه، شما وقتی اجازه بازی سازی به حریف بدی معلومه نابودت میکنه، دیدید مراکش تا اخرین دقیقه بازی داشت از جلو پرس میکرد، کرواسی هم همینطور، پرس از جلو اجازه بازیسازی نمیده به حریف. نسل تیم ملی باید عوض بشه کلی جوان مستعد در خارج کشور داریم. مراکش اکثر بازیکناش توی تیم های عالی اروپا هستن. کرواسی هم همینطور
  • تاجی IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    یه مربی تاپ خارجی با تاکتیک میخاییم ، نه نکونام که شاگرد کیروشه
    • یک ایرانی IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      چنتا تاپ خارجی اومدن هیچی به فوتبالمان ندادن جز وقت کشی کی میخوایدعبرت بگیرید،ازایویچ بلاژویچ ویلموتس و...بگیرالی آخر،کاش برایکباربه ایرانی چهارسال زمان میدادن وحمایت میکردن
  • جهانگیر IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    درود .بر دوستان .تیم ملی باید بر پایه بازی سازی و حمله بنیان گزاری شود ....این مربیان تدافعی به درد ایران نمی خورند ...........همیشه بازنده هستیم .
  • کیون IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    نکونام ،مجیدی ،،این هادست کمی دست کمی از کی‌روش تدارند چه بسا بدتر هم هستند ورو میارن به فوتبال کثیف دفاعی مطلق الان نکو فولاد را نابود کرد حمید درخشان با فوتبال هجومی از نکونام بهتره،سال گذشته مجیدی با فوتبال دفاعی مطلق و فشار روی داوران وامتیازات معیشتی ،پنالتی های باد آورده و...دنبال امتیاز گرفتن بود تو ایران مربی در حد جام‌جهانی حتی جام ملت‌های آسیا نداریم همه دنبال باند بازی وبزن زیرش هستند ما مربیانی میخوایم مثل مربی عربستان که فوتبال این کشور را متحول کرد اگه اونو می تونستیم بیاریم خیلی عالی بود یا حتی مربی کره هم عملکرد خوبی داشت وباید به تیم‌های پایه وامید توجه کرد وتیم با ترکیب تجربه و جوانی وارد مسابقات کرد آخه کدام مربی عاقلی میاد نورافکن آماده،اسماعیلی فر بهترین راست لیگ،محبی ،فلاح و...کنار میزاره وپیر وپاتالهایی مثل چشمی،انصاریفر،،حاج صفی،میلاد محمدی،و...وبازیکنای مصدومی مثل کریمی،امیری،میبره جام جهانی نتیجه کار هم میشه همین
    • هموطن IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      حتما بازیهای امارات رو پیگیر نیستی و نمیدونی تیم فرهاد مجیدی با فوتبال دفاعی تو آخرین بازیش ۶ تا گل زده.بازیکنان ایرانی دوست دارن دفاعی بازی کنن و نتیجه گرایی محض حاکم. بر لیگ ایرانه.دفاع و پیروزی با یک گل وقتی بازیکن‌های تربیت نمی‌کنیم انتظار تیم هجومی نباید داشته باشیم.
  • Amir IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    انقد اخبار تکراری منتشر نکنید لطفا.. اگه بنا به ایرانی باشه ک همین کیروش بمونه بیشتر به بفعمونه.. کدوم مربی بزرگتر از کی روش اینجا میاد اخه
  • مردم IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    نمی‌دانیم کی کشور ما میخواهد اصولی ..منطقی ...و مطابق با واقعیتها و درست مربی استخدام کنه ..که کشور از آن بهره ببرند نه خسارت سالها پرداخت کنه و هیچ عاید نشود
  • بهمن IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    از اسکوچیچ عذرخواهی کنید و به هر قیمتی شده او را برگردانید. برای نکونام زوده
  • شهرام IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    تا فرار نکرده، تاج را دستگیر و بازداشت کنید. در شرایط فعلی فقط اسکوچیچ و برانکو برای تیم ملی خوب است
  • علی IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    یعنی واقعا ما نمیتونیم یه انریکه یا مارتینز بیاریم همون اندازه قرارداد کیروش برای سه ماه این دو مربی که دانششون نسبت به کیروش بروز تر هم هست برای یه سال میگرفتن ولی تاج و رفقاش چسبیدن به کیروش و نکونام تا تیم ملی به فنا ندن هم راحت نمیشینن
  • ایران عزیز IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    برانکو بهترین گزینه است بزارین قهرمان آسیا بشیم خواهشن دنبال برانکو باشین فوتبال ببینیم
  • مجید IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    واقعا که! نکونام چه معضلیه ولمون کنیدبابا ، این یارو زمانی که بهش بهترین پیشنهادو دادید طاقچه بالاگذاشت چه رویی دارین که باز میریدسراغش تازه از مربیگریه داخل هم باید عزلش کنید
  • تاج کبیر IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    کاش تاج واقعا سکته شدید میکرد و از دنیا میرفت تا یه دنیا از شرش خلاص بشند.
  • محمدرضا IR ۰۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
    نکونام که اصلا مربی نیست، اصلا بار فنی نداره بهترین گزینه برانکو یا اسکوچیچ هست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی