نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
۱۲
کریستیانو رونالدو
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

کریستیانو رونالدو در جام‌جهانی ۲۰۲۲ هم ناکام بود تا احتمالاً پرونده ۵ دوره حضورش در این تورنمنت بدون کسب جام به پایان رسیده باشد.

پایان یک آرزو برای همیشه؟ کریستیانو رونالدو مثل لیونل مسی نگفته که قطر ۲۰۲۲ آخرین جام‌جهانی‌اش خواهد بود، ولی در دوره بعدی ۴۱ ساله است و خیلی بعید است بتواند همراه سلسائوی اروپا در مسابقاتی که به طور مشترک در آمریکا، کانادا و مکزیک برگزار خواهد شد، حضور پیدا کند.

در همین دوره هم ۷۰ درصد مردم پرتغال از ابتدای تورنمنت اعتقاد داشتند جای رونالدو روی نیمکت تیم فرناندو سانتوش است.

وداع اشکبار

این مرتبه عجیب نبود که رونالدو را روی نیمکت پرتغال ببینیم، چرا که گونسالو راموس جانشین آینده‌دار او موفق شده بود ۳ گل در دیدار مقابل سوئیس بزند و مرد اول آن میدان بود. با این حال وقتی بازی گره خورد و دیوگو کوشتا با اشتباهش در خروج باعث شد تا مراکش پیش بیفتد، سانتوش چاره‌ای به جز استفاده از رونالدو نداشت.

اما تحت فشار رونالدو هم نتوانست کاری از پیش ببرد و در مقابل مدافعان شیرهای اطلس تقریباً یک بازیکن بیکار بود. رونالدو فقط یک شانس خلق کرد و یک ضربه در چارچوب داشت. ۳۹ دقیقه در ورزشگاه الثمامه هیچ‌گاه از ذهن او پاک نخواهد شد، چرا که احتمالاً آخرین دقایق حضورش در جام‌جهانی بوده.

رونالدو که اولین دوره در جام‌جهانی ۲۰۰۶ برای سلسائوی اروپا به میدان رفت و مقابل ایران هم از روی نقطه‌پنالتی گل زد، در مجموع در ۲۲ بازی این تورنمنت بازی کرد. او موفق شد ۸ گل بزند که یک گل در سال ۲۰۰۶، یک گل در سال ۲۰۱۰، یک گل در سال ۲۰۱۴، ۴ گل در سال ۲۰۱۸ و یک گل در سال ۲۰۲۲ بود. رونالدو حتی نتوانست به رکورد ۹ گل اوزبیو هم برسد و چمن سبز الثمامه را با اشک ترک کرد.

ناکام جدید جام‌جهانی ۲۰۲۲؛ کریستیانو رونالدو/ آقای همیشه طلبکار با اشک رفت!

واکنش‌های احساسی و عجیب نامزد و خواهر

مثل همیشه وقتی همه‌چیز بر وفق مراد کریستیانو رونالدو نیست، به یک‌باره جورجینا رودریگس شریک زندگی‌اش و کاتیا آویرو خواهرش وارد می‌شوند. بعد از دیدار مقابل مراکش و حذف از جام‌جهانی ۲۰۲۲ هم هردو استوری گذاشتند و به فرناندو سانتوش هم تاختند.

جورجینا نوشت: «امروز دوست و مربی تو تصمیم اشتباهی گرفت، موقعی که وارد زمین شدی همچیز تغییر کرد ولی دیر شده بود. شما نمی‌تونید بهترین بازیکن جهان و قویترین سلاحتون رو دست کم بگیرید. زندگی بهمون درس میده، امروز نباختیم، یاد گرفتیم. ما دوستت داریم کریستیانو.»

کاتیا هم که همیشه مواضع تندتر و احساسی‌تری دارد هم در یک استوری اینستاگرامی نوشت: «منتظر فهرست مقصرهای این شکست هستم... تحلیل‌گران باهوش (رسانه‌های ورشکسته) پرتغال باید نگران شغل‌شان باشند. چقدر برای تیم ملی غمگینم که حالا باید سرش را بالا بگیرد و به راهش ادامه بدهد ... فقط خدا همه چیز را می‌داند.»

خواهر رونالدو در یک استوری دیگر روی تصویر کریستیانو که در حال اشک‌ریختن بود نوشت: «این چیزی است که قلب من را می‌شکند. در نهایت این ما هستیم. این من هستم و غرورم که در هم شکست. داستانی که برادرم نوشت، داستان تلاش و افتخار. ما با تو هستیم برادر، تا لحظه مرگ.»

ناکام جدید جام‌جهانی ۲۰۲۲؛ کریستیانو رونالدو/ آقای همیشه طلبکار با اشک رفت!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • یوسف IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    حرف مفت نزنید همه از قدرت رونالدو اینجور وحشت دارن آدمهای حسود
  • سامان IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    اسم رونالدو به تنهایی وزنه ای بود که می‌توانست مراکش را در نیمه اول در زمین خودش نگه دارد،،،،حالا که نبود مراکش جلو کشید و گل زد و بعد هم دفاع بی نظیری انجام داد و تمام،،،،مقصر صددرصد حذف پرتغال کسی نیست جز سرمربی
    • سینا LU ۰۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      البته رونالدو هم حرف گوش نمیده تمرین هرجور دوس داره میکنه لج بازی میکنه مربی هم خب ناسلامتی مربیه ولی اینا کنار. اگر همین بازی از اول بود یکاری میکرد اخر بازی اورده که چی بشه دیگه جادو نمیتونه بکنه. اون بازی و این بازی هرد اخر بازی اومده خب فکرش حاشیه حرف مردم و کلی چیز هست که نمیتونه بازی کنه. شرایط روحی ی فوتبالیست باید چند روز قبل هیچ دعدغه و ناراحتی نداشته باشه
  • ایرانی IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    تنها پرتغالی طلبکار که همه ی ما ایرانیها می شناسیم= کی روش بدون هیچ دستاوردی. بهتره به رونالدو بخاطر پشتکار و دستاوردهاش احترام بگذارید.
  • کمال‌ IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    رونالدو یکی از اسطوره های فوتبال هستش و در هر شرایطی قابل احترام. مثل خیلی از بزرگان دیگه...
  • ناشناس IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    خدا را شاکرم که در دوره ای بودم که اسطوره ای همچون رونالدو را دیدم 🙏همیشه برای من بهترینی❤
  • محسن IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    رونالدو بهترینه
  • حسین محمدی IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    رونالدو قهرمان همه است و مثل یع اسطوره تو قلب ها مون میمونه❤️
  • Amazing IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    معلومه فن مسی هستی 😂
  • شهرام IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
    مسی جونتون به لطف دوست قدیمی (لاهوز) هلند را شکست داد هرچند اخلاق نداشته رو باختند اما مراکش حال همه تون و میگیره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی