جنجال‌های تلویزیون؛ از توهین به کی‌روش تا زدن ریش و سیبیل/ تیمی که حمایت مردم را نداشته باشد دوزار هم نمی‌ارزد
منبع: ایسنا
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

نوع پوشش مسابقات در بیست‌ودومین دوره جام‌ جهانی خالی از حاشیه نبود؛ به‌ طوری که در این مدت چندین ویدئو از اظهارات عجیب‌وغریب گزارشگران و کارشناسان در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفت.

«جام‌ جهانی فوتبال برای تلویزیون‌های کم‌مخاطب یک هدیه آسمانی بود؛ کادویی که سازمان صداوسیما با آن توانست آنتن خودش را پر کند و کلی هم درآمد به دست بیاورد. با این حال نوع پوشش مسابقات در بیست‌ودومین دوره جام‌ جهانی هم خالی از حاشیه نبود؛ به‌طوری که در این مدت چندین ویدئو از اظهارات عجیب‌وغریب گزارشگران و کارشناسان در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفت.

تیم ملی بدون حمایت مردم

نخستین جنجال جواد خیابانی روی آنتن تلویزیون زمانی رقم خورد که بعد از شکست سنگین تیم ملی ایران برابر انگلستان، ویدئویی شامل حرف‌هایی با این مضمون از او در شبکه‌های اجتماعی وایرال شد: «تیمی که حمایت مردم را نداشته باشد دوزار هم نمی‌ارزد. دلیل شکست تیم ملی این بود که حمایت مردم را نداشت، دلیل پیروزی عربستان بر آرژانتین هم این بود که حمایت کامل مردمش را داشت.» این اظهارات سروصدای زیادی در فضای مجازی به پا کرد و مورد توجه قرار گرفت، اما خیابانی یک روز بعد با انتشار ویدئویی جدید مدعی شد سخنانش تقطیع شده و چنین وصله‌هایی به او نمی‌چسبد.

ریش و سبیلم را می‌زنم

دومین رفتار پربازتاب خیابانی روی آنتن تلویزیون در دوران برگزاری مسابقات جام‌ جهانی، وعده او در مورد پیروزی ایران بر آمریکا بود. خیابانی که از پیش به عنوان گزارشگر بازی سوم تیم ملی در قطر انتخاب شده بود، قول داد در صورت پیروزی ایران برابر آمریکا ریش و سبیل خود را بتراشد. کاربران فضای مجازی هم به سرعت طرح‌های زیادی از صورت جواد بدون ریش و سبیل منتشر کردند، اما نهایتا ایران باخت و فرم ظاهری خیابانی هم تغییر نکرد.

چوب کبریت

هت‌تریک جنجال‌سازی‌های جواد خیابانی در این جام اما، همین دیروز رخ داد؛ جایی که او با انتقاد شدید از کارلوس کی‌روش مدعی شد: «اگر یک چوب کبریت روی نیمکت تیم ملی ایران بود، ما می‌توانستیم آمریکا را شکست بدهیم.» مخاطبان حرفه‌ای فوتبال می‌دانند که مشکلات موجود بین خیابانی و کی‌روش قدیمی است و گزارشگر شناخته‌شده تلویزیون در آخرین ماه‌های دوران قبلی حضور مربی پرتغالی به‌شدت منتقد نگاه از بالای کارلوس به ایرانیان شده بود. با این حال بعد از بازگشت کی‌روش، او اعلام کرد به خاطر منافع تیم ملی حامی این مربی خواهد بود اما حالا که تیم ایران در جام‌ جهانی عملکرد ضعیفی داشته و خود کی‌روش هم به دلایل مختلف از حداقل پایگاه اجتماعی برخوردار است، جواد جاده را برای تسویه‌حساب با او هموار می‌بیند.

بز هم آنالیز می‌کرد

جملات شگفت‌انگیز این روزهای تلویزیون در مورد تیم ملی اما به همین مقدار محدود نمی‌شود، چرا که کارشناس شبکه پنج هم بعد از بازی با آمریکا با ادبیاتی تند نزدیک به این مضمون به انتقاد از کادر فنی تیم ملی ایران پرداخت: «کی‌روش سال‌ها در فوتبال ایران کار کرده و همیشه هم همین روش بازی را داشته است. خیلی معذرت می‌خواهم، اما بعد از این همه تکرار اگر یک بز هم روی نیمکت حریف بود، می‌توانست تیم ایران را آنالیز کند.»

گفتند: زیاد حرف نزن!

از زمان اعلام قطر به عنوان میزبان جام‌ جهانی ۲۰۲۲، ادعاهای زیادی مطرح شد در مورد اینکه قرار است ایران هم در برگزاری این مسابقات به کشور همسایه کمک کند و از این پروژه سود ببرد. انواع و اقسام رویاپردازی‌ها در این مورد صورت گرفت و البته نهایتا هم به جایی نرسید. با شروع مسابقات اما پیمان یوسفی در شبکه اول مشغول اظهار نظر در همین زمینه بود و لحنی انتقادی هم داشت، اما ناگهان سخنانش را متوقف کرد و گفت: «توی گوشی به من می‌گویند زیاد حرف نزن!»

شگفت‌انگیزترین پرده

با احترام به همه دوستانی که در این مدت شاهکار آفریدند، جایزه عجیب‌ترین شگفتی‌سازی را باید به زوج محمدحسین میثاقی و محمدرضا احمدی داد. این دو نفر بعد از شکست سنگین تیم ملی ایران برابر انگلستان، مدعی شدند کارلوس کی‌روش از قصد دستش را در این بازی رو نکرده و هدف او فریب‌دادن ولز و آمریکا بوده است! میثاقی برای تکمیل شگفتی یک گام دیگر هم برداشت و گفت: «ما البته در نیمه دوم خیلی خوب بودیم و در واقع سه‌ بر ‌دو به انگلستان باختیم.» این جمله بازتاب‌های منفی بسیار زیادی داشت؛ تا جایی که وقتی کره‌ جنوبی بعد از شکست چهار بر صفر برابر برزیل در نیمه اول، در وقت دوم موفق شد یک گل به سلسائو بزند، میثاقی روی آنتن با خودش شوخی کرد و گفت: «الان دو نفر در تلویزیون کره‌ جنوبی نشسته‌اند و می‌گویند ما نیمه دوم را یک‌ بر صفر بردیم!»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۷
  • کاربرجدید IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    مردم ایران تیم ملی فوتبال ندارند .
  • حسین IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    مردم پدر این تیم رو در اوردند، این تیم تنهاترین تیم تاریخ بود ، و واقعا همون تک برد مقابل ولز هم شاهکار بود، این همه حجمه و توهین و …. سابقه نداشته، تصور کن ما در شرایط عادی هم حریف انگلستان نمیشیم ولی وقتی اونا با روحیه سالم میان و ما با فحش خوردن میریم تو زمین نتیجه قراره چی بشه؟ حتی تو ورزشگاه هم به بازیکنا توهین میکردن
    • ف دال IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      درود. از قدیم گفته و می‌گن؛ «خلایق، هرچه لایق». یاهو.
    • میلاد IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      عجب؟!!!!! اون زمانی که هر کدوم 10 تا سکه و 15000 دلار پاداش و حواله ورود خودرو بدون محدودیت و ...... میگرفتن که اصلا مردم براشون مهم نبود
  • یا العجب ! IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    مردم حامی تیم ملیشون هستن اما مافیای سرخ و عناصر لنگی ( نه هواداران فهیم پرسپولیس ) بخاطر خط خوردن بازیکنان یکیجی مثل همیشه مقابل تیم کشورشون بودن چون اسکوچیچ حتی استیلی رو هم جذب کرده بود اما کیروش گوشش به این حرفها بدهکار نیست و به کسی باج نمیده
    • سعید IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
      سکوت گاهی چاره سازتره
  • Fereydoun US ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    Khiabany dorost migoyad, Keyrosh inkare nist

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی