معادلات گل‌محمدی به هم ریخت/ گلزن استقلال قطعاً در دربی فیکس بازی می‌کند
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

در روزهای اخیر مسئولان باشگاه پرسپولیس پیگیر وضعیت مهاجم گلزن آبی پوشان بودند.

در اواخر آبان ماه موضوع بدهی باشگاه استقلال به باشگاه سانتاکلارا پرتغال باعث شد موجی از نگرانی بین طرفداران تیم آبی پایتخت به وجود بیاید که مبادا گلزن تیم شان مجبور شود در ادامه مسابقات به پرتغال و سانتاکلارا برگردد.

در اوایل آذرماه این موضوع به یکی از دغدغه‌های اصلی طرفداران استقلال تبدیل شد و حتی عدم حضور محبی در یکی از جلسات تمرینی این شائبه را ایجاد کرد که باشگاه پرتغالی مانع از حضور این بازیکن در تمرین استقلال شده است. اما ظرف روزهای اخیر حضور محبی در دیدار دوستانه استقلال مقابل نفت مسجد سلیمان شرایط را به شکل دیگری تغییر داد تا خیال هواداران استقلال بابت این موضوع تغییر کند.

با این همه شنیده ها از پرسپولیس حاکی از آن است که مسئولان حقوقی باشگاه رقیبِ استقلال نسبت به موضوع قرارداد محبی با باشگاه سانتا کلارا و پرداخت شدن یا نشدن حق انتقال این بازیکن در حال پیگیری پرونده ستاره گلزن استقلال هستند. شنیده ها حاکی از آن است که رقیب استقلال در آستانه دربی از هیچ تلاشی در ارتباط با پی بردن به آخرین وضعیت محبی دریغ نکرده است.

 معادلات گل‌محمدی بهم ریخت/ گلزن استقلال قطعاً در دربی فیکس بازی می‌کند

در همین ارتباط با یکی از مسئولان آگاه در باشگاه استقلال صحبت کردیم که این فرد مطلع همه اما و اگرها در ارتباط با حضور محبی را به طور دقیق پاسخ داد.

این فرد آگاه که نامش نزد خبر ورزشی محفوظ است، در این باره اظهار داشت: «۹۰ هزار دلار از مبلغ ۲۳۰ هزار دلار تعیین شده در قرارداد انتقالی محبی به استقلال در حساب باشگاه سانتاکلارا نِشسته (واریز شده) و مدارک لازم در ارتباط با واریز ۱۲۰ هزار دلار باقی مانده هم از طریق راه های مختلف مانند ایمیل زدن به باشگاه پرتغالی به مسئولان مربوطه در سانتاکلارا اطلاع داده شده است».

این فرد مسئول خاطرنشان کرد: «باشگاه سانتا کلارا دریافت ۹۰ هزار دلار را تایید کرده و البته رسید ها و مدارک مستند در ارتباط با ایمیل های باشگاه استقلال برای پرداخت مابقی پول نیز موجود است».

وی افزود: «برای نمونه ما به باشگاه سانتا کلارا پیشنهاد کردیم در تهران فردی را معرفی کنند تا مبلغ باقی مانده را به صورت نقد در اختیارش قرار بدهیم که نپذیرفتند. همچنین پیشنهاد کردیم فردی را برای همین منظور در لیسبون معرفی کنند تا آنجا پول را به دستشان برسانیم که این هم مورد موافقت قرار نگرفت. حتی ما از آنها درخواست کردیم از طریق سفارت پرتغال در تهران این مبلغ را بپردازیم و یا در سفارت ایران در پرتغال این کار را انجام بدهیم اما باشگاه سانتا کلارا این شرایط را هم قبول نکرد».

 معادلات گل‌محمدی بهم ریخت/ گلزن استقلال قطعاً در دربی فیکس بازی می‌کند

این مقام مسئول در این باره که با توجه به عدم پرداخت ۱۲۰ هزار دلار باقی مانده آیا احتمال می‌دهد که باشگاه پرتغالی در آستانه دربی در این زمینه مشکلی برای بازیکن استقلال به وجود بیاورد یا نه، توضیح داد: «اولاً ما با پرداخت ۹۰ هزار دلار به باشگاه سانتا کلارا حُسن نیُت مان در ارتباط با پرداخت پول باشگاه پرتغالی را اثبات کرده ایم. از طرفی رسید پول ها و مدارک موجود در ارتباط با پرداخت مابقی این مبلغ هم گواهی می‌دهد که ما این پول را به حساب سانتاکلارا واریز کرده ایم اما هنوز آنها دریافتش را تایید نکرده اند».

وی یادآور شد: «با این همه و در بدترین حالت این پروسه زمان بر خواهد بود و اگر باشگاه سانتا کلارا بخواهد بابت ۱۲۰ هزار دلار شکایت کند اولاً این پروسه از چند ماه بعد آغاز می‌شود و در آن صورت باشگاه استقلال می‌تواند با استناد به مدارک موجود اثبات کند که از راه های مختلف قصد داشته این پول را بپردازد. در واقع اینها مشخص می‌کند که باشگاه استقلال اراده کامل برای پرداخت این مبلغ را داشته و آنها هم تایید کرده اند».

 معادلات گل‌محمدی بهم ریخت/ گلزن استقلال قطعاً در دربی فیکس بازی می‌کند

 این فرد آگاه اضافه کرد: «ما با همان پرداخت ۹۰ هزار دلار پرونده را از حالت شکایت خارج کرده ایم و دیگر خطری باشگاه و بازیکن مان را تهدید نمی‌کند. اگر هم حتی فیفا یک درصد باشگاه استقلال را در ادامه این پرونده که پروسه اش چندین ماه طول میکشد، مقصر بداند نهایتاً باشگاه مقدار کمی جریمه خواهد شد. بنابراین محمد محبی هیچ مشکلی برای همراهی استقلال در تمرینات و مسابقات پیش رو نداشته و در حال حاضر هم با قدرت و انگیزه بالا آماده حضور در دیدار دربی مقابل پرسپولیس است».

شایان ذکر است؛ با این توضیحات اگر یحیی گل محمدی احتمال می‌داد شاید محبی به دلایل حقوقی بین دو باشگاه استقلال و سانتاکلارا نتواند در دربی بازی کند با این توضیحات معادلات سرمربی سرخپوشان کاملا تغییر خواهد کرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • ع ق قطر QA ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    ههههه شش تائی ها چشمی و مجید حسینی حسین حسینی و علی کریمی هنوز جونشون گرمه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی