نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
مهدی عبدی
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

مهدی عبدی ستاره پرسپولیس در دیدار دوستانه با سپاهان لقب گرفت و تیمش را از شکست حتمی در آستانه دربی نجات داد.

در بازی تدارکاتی اخیر پرسپولیس و سپاهان اصفهان بار دیگر شاهد نیمکت نشینی مهدی عبدی بودیم. مهاجمی که جوان ترین گلزن دربی لقب گرفت و به نوعی متخصص بازی مقابل استقلال است.

در حالی که دیدار تدارکاتی دو تیم سپاهان و پرسپولیس با برتری دو برصفر تیم اصفهانی دنبال می‌شد ناگهان مهدی عبدی کولاک کرد.

این مهاجم جوان یک پاس گل به حامد پاکدل داد و یک پنالتی گرفت که همراه با اخراج مدافع حریف بود. بر همین اساس مهدی عبدی ستاره پرسپولیس لقب گرفت و تیمش را از شکست حتمی در بازی دوستانه در آستانه دربی نجات داد.

این در حالی است که مهدی عبدی بهترین گلزن پرسپولیس در فصل گذشته در فصل جاری به یک نیمکت نشین مطلق تبدیل شده است. مهاجم جوان و خوش آتیه مازندرانی، در فصل جاری نتوانسته است نظر یحیی گل محمدی را به خود جلب کند. برخی‌ها خرید لوکادیا و بازی با تک مهاجم را عامل اصلی این نیمکت نشینی می‌دانند اما ظاهرا جی پس اس علیه او بوده است!

سرمربی پرسپولیس و دستیارانش در فصل جاری این تیم بارها به مهدی عبدی توصیه کرده‌اند: «اگر می‌خواهی بازیکنی بیشتر بدو...!» مهدی عبدی شاید کم بدود اما در میان بازیکنان پرسپولیس، موفق ترین بازیکن در تقابل با استقلال بوده است.

۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۸ به قول پرسپولسی‌ها یک بچه مدرسه ای از کلاس درس آمد، به استقلال گل زد و رفت! مهدی عبدی را تا قبل از بازی رفت استقلال و پرسپولیس در هفته چهارم لیگ نوزدهم، کسانی می‌شناختند که به طور جدی فوتبال پایه را دنبال می‌کنند و واقعا چند نفر در عالم هواداری و رسانه توجهشان روی مسابقات رده پایه است؟ عبدی سال گذشته آقای گل رده سنی امیدهای ایران شد اما در پایان فصل توسط پرسپولیس به لیگ یک و تیم بادران رفت.

درخشش امیدوارکننده ستاره دربی‌باز پرسپولیس/ وقتی یک بچه مدرسه‌ای منجی سرخ‌ها شد!

با آمدن گابریل کالدرون، پرسپولیس در جذب بازیکنان جدیدش تغییر ایدئولوژی داد و مرد آرژانتینی تقریبا تمام جوانانی که در یکی دو فصل گذشته در این تیم بودند را کنار گذاشت و جا را برای بازیکنان جدیدتر باز کرد. مهدی عبدی یکی از این بازیکنان بود که در ابتدای فصل و با کمی دشواری به پرسپولیس بازگشت و وقتی کالدرون چند روز قبل محمدامین اسدی را از لیست خارج کرد شانس بیشتری برای بازی کردن پیدا کرد اما واقعیت این است که حتی خاص‌ترین کارشناسان و آنالیزورها هم نمی‌توانستند حدس بزنند که امیرروستایی در لیست هجده نفره قرار نگیرد و در حالی که اسامی مطرحی روی نیمکت هستند او بتواند مرد اول تیمش لقب بگیرد.

کالدرون دو تعویضش را انجام داده و همه در انتظار تعویض سوم او هستند. گزارشگر بازی جواد خیابانی دست به پیش بینی می‌زند و اسامی را پشت هم می‌گوید: «عالیشاه، نادری و ربیع خواه؛ کدامیک به بازی خواهند آمد» و پاسخ کالدرون این بود: هیچکدام. ساعت دقیقه ۸۰ بازی را نشان می‌دهد و مرد آرژانتینی آخرین تعویضش را یک سورپرایز است رو می‌کند. او وحید امیری ستاره ملی پوشش را از زمین بیرون می‌آورد و به جای آن اسامی مطرحی که دارد یک جوان هجده ساله به میدان می‌فرستد. جوانی که یک دقیقه بعد اولین لمس توپ خودش را تبدیل به گل برتری پرسپولیس کرد تا یک شبه ره شهرت صد ساله را طی کند.

مهدی عبدی البته یک سال و اندی بعد در جدال با استقلال محمود فکری نیز در دقیقه ۵۱ دروازه استقلال را در دیداری باز کرد که با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید. مهدی عبدی با زدن ۲ گل در حال حاضر بهترین گلزن پرسپولیس در دربی است!

حالا این آمار و درخشش مهدی عبدی در دیدار دوستانه با سپاهان اصفهان، یحیی گل محمدی را برای بازی دادن به این مهاجم جوان مجاب می‌کند؟ باید منتظر ماند و دید!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی