نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
وضعیت عجیب شاگردان کی‌روش در دیدار تدارکاتی پرسپولیس/ ناآماده و ناامیدکننده!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

ملی‌پوشان پرسپولیس در دیدار تدارکاتی مقابل سپاهان عملکردی دور از انتظار داشته‌اند.

دیدار تدارکاتی پرسپولیس و سپاهان در پایان با تساوی ۲ بر۲ میان دو تیم مدعی به پایان رسید. در این بازی دوستانه، یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس تصمیم گرفت از هر ۴ بازیکن ملی‌پوش خود در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر استفاده کند.

بر اساس شنیده‌ها این ۴ ملی‌پوش نتوانستند در حد انتظار ظاهر شوند هر چند این یک بازی دوستانه بود! در همین رابطه گزارش زیر را بخوانید.

۱- علیرضا بیرانوند؛ دروازه‌بان اول تیم ملی و ستاره پرسپولیس در ۱۱ هفته ابتدایی لیگ بیست و دوم در دیدار دوستانه با سپاهان ۲ گل خورد. البته علیرضا بیرانوند پیش از شروع فصل جاری نیز در دیدارهای دوستانه گل‌هایی خورده بود اما با شروع مسابقات رسمی شاهد یک علیرضا بیرانوند دیگر بودیم. دروازه‌بانی که به گواه کارشناسان عامل اصلی موفقیت پرسپولیس در فصل جاری بوده است.

۲- مرتضی پورعلی گنجی؛ بهترین پاسور (!) تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، در خط دفاعی ایران یک مهره ثابت بود. مدافع مورد علاقه کارلوس کی‌روش در هر ۳ بازی تیم ملی ایران به میدان رفت و در مجموع تیم ما ۷ گل دریافت کرد. پورعلی گنجی مورد اعتماد یحیی گل‌محمدی است و گرچه عملکرد خوبی برابر سپاهان نداشت اما محال است سرمربی پرسپولیس قید این بازیکن ملی‌پوش را بزند. مدافعی که زمان دراگان اسکوچیچ حتی در لیست ۵۰ نفره اردوی تدارکاتی اتریش هم جایی نداشت اما به یکباره با بازگشت کارلوس کی‌روش، مهره فیکس تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شد.

۳- وحید امیری؛ یحیی گل‌محمدی معتقد است وحید امیری می تواند مدافع چپ هجومی و مورد نظرش در دربی باشد. این در حالی است که این بازیکن چپ پا هنوز نتوانسته است به دوران اوج و آمادگی پیش از عمل جراحی کمر خودش برسد. امیری به همین خاطر نتوانست در تمرینات و اردوی تیم ملی نظر کارلوس کی‌روش را جلب کند و در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برخلاف جام جهانی روسیه حتی یک دقیقه هم فرصت بازی پیدا نکرد. وحید امیری هم ظاهرا یکی از بازیکنان ضعیف بازی دوستانه پرسپولیس و سپاهان بوده است.

۴- مهدی ترابی؛ ستاره مورد علاقه یحیی گل‌محمدی از جمله بازیکنانی بود که در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر عملکرد مناسبی داشت. او هر گاه به میدان رفت موفق ظاهر شد و بازی خوبی ارائه داد. مهدی ترابی اما دوباره با بازگشت به تمرینات پرسپولیس به تنظیمات کارخانه بازگشته و مقابل سپاهان نتوانست نمایش مطلوبی ارائه دهد. یحیی گل‌محمدی اما روی توانایی‌های تکنیکی و مهارت مهدی ترابی برای پیروزی و موفقیت در دربی حساب ویژه ای باز کرده است.

نکته؛ به نظر می رسد یحیی گل‌محمدی تصمیم گرفته است از هر ۴ بازیکن ملی‌پوش خود در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در دیدار حساس و سنگین مقابل استقلال استفاده کند. سرمربی پرسپولیس به تجربه علیرضا بیرانوند، وحید امیری، مرتضی پورعلی گنجی و مهدی ترابی نیاز دارد و امیدوار است روز دربی هر ۴ بازیکن ملی‌پوش پرسپولیس در اوج باشند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • داش فر IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    بستگی به سرمربی داره که چطور ازشون استفاده کنه. برای مثال، ترابی در تیم ملی آزاد بود که علاوه بر کنار خط، به سمت وسط و در نیم فضا ها حرکت کنه، اما یحیی محدودش می کنه به حرکات در کنار خط که یا به پیش بره و با مثلث هایی که تشکیل میدن از کناره ها یا نیم فضا سانتر کنند، و یا اگه نتونست در کنار خط به پیش بره، به احتمال زیاد اوت دستی بگیره تا بتونند با پرتاب بلند اوت دستی به محوطه جریمه حریف برسند. ترابی در این محدودیت ها نمی تونه توانائیس در پیشروی سریع و انفجاری را به کار بگیره.
  • ع ق قطر QA ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    هههه نا امید کننده ؟ خواهید دید از اونور تیتر می زنید استقلال غوغا کرد تو زمین بدون حریف ۵ گل زدند
  • زهرا مرادی ماشین IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
    زهرا مرادی ماشین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی