نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟
انتقاد تند و تیز قهرمان جهان از سرمربی کشتی آزاد/ نباید با وزن این ستاره بازی می‌کردید
منبع: طرفداری
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

قهرمان سابق کشتی آزاد جهان به انتقاد از استراتژی کادر فنی تیم ملی در جام جهانی آمریکا پرداخت.

تیم ملی کشتی آزاد ایران در فینال مسابقات جام جهانی کشتی آزاد مقابل آمریکا شکست خورد و قهرمانی را به میزبان واگذار کرد. در این رقابت‌ها علی سوادکوهی طلسم جردن باروز را شکست و اجازه نداد قهرمان جهان و المپیک، پانزدهمین پیروزی خود مقابل کشتی‌گیران ایرانی را جشن بگیرد.

امیرمحمد یزدانی هم که در مسابقات جهانی بلگراد به دلیل تقابل با حریف اسرائیلی در قرعه‌کشی، نتوانست فرصت حضور روی تشک را پیدا کند، در جام جهانی مقابل آلک پانتالئو مغلوب شد.

همچنین کامران قاسمپور قهرمان دو سال اخیر وزن ۹۲ کیلوگرم جهان یک وزن بالاتر رفت و برابر کایل اسنایدر، قهرمان جهان و المپیک در وزن ۹۷ کیلوگرم قرار گرفت و شکست پنج بر صفر را تجربه کرد.

حالا قهرمان ایرانی سابق جهان و دارنده مدال برنز المپیک ۲۰۰۸ پکن به انتقاد از کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد پرداخته و استراتژی پژمان درستکار و دستیارانش را اشتباه قلمداد کرده است.

مراد محمدی درباره کسب عنوان نایب‌قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات جام جهانی آمریکا اظهار داشت: کشتی‌گیران بعد از مسابقات لیگ به جام جهانی اعزام شدند. آنها به لحاظ آمادگی، چون در مسابقات لیگ شرکت کرده بودند شرایط خوبی داشتند. البته می‌توانستند از نفرات دیگر برای حضور در جام جهانی استفاده کنند اما از قبل ترکیب تیم مشخص بود. آمریکا هم با تیم اصلی خود در این مسابقات شرکت نکرده بو و؛ با وجود نفرات دوم توانست در خاک این کشور قهرمان شود. البته برخی اشتباهات فردی و ترکیب تیم باعث شد تیم ما به عنوان نایب‌قهرمانی برسد، در حالی که آنها توانایی کسب سکوی قهرمانی را داشتند.

وی در خصوص عملکرد امیرمحمد یزدانی و سایر کشتی‌گیران گفت: یزدانی یکی از کشتی‌گیران خوب و بااستعداد است و اکنن شرایطش خیلی بهتر شده ولی گاهی وقت‌ها انتظارات را برآورده نمی‌کند. کشتی او بالا و پایین زیاد دارد و هنوز به ثبات نرسیده است. در این مسابقات بد کشتی نگرفت اما نیاز است بیشتر کار کند تا به ثبات برسد.

محمدی تاکید کرد: در وزن ۶۱ کیلوگرم یک کشتی‌گیر به نام ابراهیم الهی داشتیم. این کشتی‌گیر تازه از رده نوجوانان به جوانان آمده و بلافاصله کادرفنی او را به تورنمنت جام جهانی آمریکا اعزام کرد که به اعتقاد من اصلا کار درستی نبود. هر چند آنها خودشان می‌گویند ما جوانگرایی کردیم و به او میدان دادیم، در حالی که با این تصمیم این کشتی‌گیر را نابود کردند چون هر وقت اسم حضور در رده بزرگسالان را بشنود استرس زیادی می‌گیرد. کار معقول و منطقی این بود که ابتدا او را به چند تورتمنت در رده جوانان اعزام می‌کردند و کم‌کم در رده بزرگسالان کشتی می‌گرفت، نه اینکه به یک باره او را به مسابقات جام جهانی اعزام کنند.

مربی کشتی آزاد با اشاره به اشتباه کادرفنی در مورد کامران قاسم‌پور گفت: کادر فنی قصد داشت در این مسابقات کامران قاسم‌پور را محک بزند اما کاملا اشتباه کرد. وقتی آنها شرایط اسنایدر را دیده بودند و دو کشتی هم گرفته بود، باید اجازه می‌دادند کامران قاسم‌پور در وزن خودش به میدان برود تا امتیاز بگیرد و تیم قهرمان شود. ضمن اینکه اگر آنها قصد داشتند قاسم‌پور را محک بزنند باید در چند تورنمنت این کار را می‌کردند، نه اینکه در اولین میدان او را مقابل قهرمان جهان که یک وزن بالاتر از او بوده قرار بدهند تا محک بخورد.

وی افزود: جالب اینکه بعد از شکست قاسم‌پور، کادرفنی می‌گفت این نتیجه قابل پیش‌بینی بود! اگر قابل پیش‌بینی بود پس چرا کشتی‌گیر ایران را مقابل یک قهرمان دنیا آن هم در یک وزن بالاتر قرار دادید؟! اگر این کشتی‌گیر در تورنمنت‌های دیگر در وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی می‌گرفت، بهتر بود تا اینکه اولین بار مقابل قهرمان دنیا محک بخورد.

محمدی درباره پیروزی علی سوادکوهی مقابل جردن باروز عنوان کرد: سوادکوهی کار بزرگی کرد، او نشان داد در لیگ ایران یک زنگ خطر برای سایر کشتی‌گیران است. سوادکوهی اگر سال گذشته مقابل جردن باروز شکست خورد به خاطر اشتباهی بود که انجام داد و داور می‌توانست نادیده بگیرد اما این کار را نکرد. با این حال پیروزی او مقابل جردن باروز در خاک آمریکا نشان داد سوادکوهی به پختگی کامل رسیده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ناشناس IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
    این ترکیب جوان گرایی تیم را بفال نیک میگیریم باید جوانها بمیدانهای بزرگ بروند تا در اینده بزرگی کنند برد یاباخت اشکال ندارد بیشتر تست این جوانها در نظر بوده که الحمدالله نتیجه نسبتا خوبی گرفتندبهتر از این نمیشد
    • سعید IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
      دقیقا همینطوره. ولی نمیدونم اونهایی که ادعا پیشکسوتی دارند چرا الکی انتقاد میکنندو یه باخت کامران رو در یه وزن دیگه اونهم ده دوازده کیلو بالتر از وزن خودش رو که جهت تست بوده و امادگی برا المپیک بوده رو الکی زیر سوال میبرن . پس از نظر این منتقدین قرار پس تو خود المپیک تست بشن انگار از کشتی تست جوانها و امادگی چیزی نمی‌فهمن.
  • رابین IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
    من بازی رو دیدم اتفاقا حریف امریکایی هیچ چیز در برابر قاسمی نداشت فقط تنها فاکتور برتریش وزنش بود اما از لحاظ فنی هر موقع زیر گرفت با بدل قدرتمند قاسمی رو برو شد و تنها زیر این حریف روی خستگی و فشار روحی بود که منجر به خاک شد تصمیم مربی و قاسمی درست بود و متمعا برای المپیک راحت این حریف شکست میخوره و مسیر درست هست قابل توجه اون نتیجه بگیران کوته نظر باید گام بزرگ برداشت نه مثل بچه ای که با آب نبات رازیش میکنند
    • حسین IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
      سلام از نظر شما این کشتی اینطور بود ولی خراب کردن روحیه کشتی گیر بزرگ ترین فاکتور هست من هم دوست داشتم کامران برای ۹۷ برای المپیک به مسابقه روانه شود ،ولی نه این مدل به عقلی با تقریبا ده کیلو کم داشتن کمه کم باید در داخل یک سال بعد از پر کردن وزن کشتی میگرفت نه اینکه در جام بزرگ بنده خدا رو بردن اون هم با ده کیلو کم وزنی یک کار غیر حرفه ای و نادانی بوده دلم فقط به کامران میسوزه که همچنین نخبه ها رو با این مدل اشتباه خراب میکنند معنی نداشت این کار مربی و فدراسیون متاسفانه درست کار انسان خوبی هست ولی هیچ عنوان نداره در جهان حرفه ای عنوان قابل قبول این همه قهرمان و مربی خوب داریم موندم ایشان چرا توهین نمیکنم ولی در حد تیم ملی بزرگ سالان نیستند آقای درست کار ایشان خود اصلا زیر گیری بلد نیست تو تمام دوران حرفه ای خود یک زیر گیری نداشته من ایشان را کاملا میشناسم بابت کشتی اصلا انتخاب درستی نبوده انتخاب آقای درست کار متاسفم که ما در کشور انقعدر راحت پشکسوت های عالی داریم که استفاده نمیشود از آنها بخدا همان مربی جویبار مربی سازنده بهترین هستند همراه با متخصص بدنساز و دکترهای روانپزشک
  • سیاوش IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
    این مسابقات ازنظر اهمیت در رده چهارم قرار داشت ؛اینجا جوانها نخوان وارد میدانهای جهانی بشن پس کجا وارد بشن آقای پیشکسوت!!! در المپیک؟؟؟؟
  • سهراب IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
    کاملا حرف دلم را زدی مراد خان بنده به عنوان یک مربی تکواندو با ارنج تیم نتیجه را از قبل به پسرم اعلام کردم.چون ان فعالیت کشتی داره.حتی درحد شرط که اگر قهرمانی به ایران رسید روسری تو سر کنم تا شب عید.خدا بهم رحم کرد
  • س و IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
    کامران قاسم پور نمیتواند وزن پر کند چند سال هست ۹۲ کشتی میگیره اما اون یک ۸۴ هست نه ۸۶ هم برای او سنگین هست حسن یزادانی بفرستن به ۹۷ کیلو تیلور کامران میزنه
  • محسن IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
    با سلام در صورتی که بدون برنامه ریزی کمیل قاسم پور قهرمان جهان در فینال با کشتی گیر آمریکایی روبرو شد یک پاتک سنگین از طرف خودیها بود اگه میخواست در این وزن کشتی بگیرد کشتی های قبلی را هم در این وزن می گرفت و این کار عمدی بود که ایران به تیم َ آمریکا ببازد لطفا کمیته حقیقت یاب جهت کشف موضوع با کارشناسان خبره کشتی تشکیل گردد
  • احمد IR ۰۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    اصلاکارمربی اشتباه،حرف پیشکسوت اشتباه،درستکارنه کشتی گیرخوبی بوده و نه مربی خوبی ودرکل همه اشتباه ولی خداییش خودتون به پیامهای ارسالی یک نگاه بندازین چقدرانتقادوچقدرقضاوت وکی می‌خواهیم من نوعی یاد بگیرم درکاری،که من هیچ تبحری ندارم ویابالفرض گیرم تبحرهم دارم ولی جایگاه شوندارم نبایدانقدرمواضع تندانتقادی داشته باشم.وایاخودم در همان جایگاهی که الان مشغول کارم انتقادپذیرهستم ویایک انتقادبهم نمیریزم.من که درمسئولین حداقل خیلی کم دیدم باقی مردم که هیچ.طرف آمده گفته درستکارزیرگیرخوبی نبوده و مربی خوبی هم نیست وهستندخیلی مربی های درجه یک که بازیکن قابلی نبودن وبلاعکس بازیکنهای درجه یک که مربی خوبی نبودم.ویااقای مراد محمدی گفته درتورنمنت های سبک ترمحک می‌زدیدجوانهاروویاوقتی ازمطمئن بودی که قاسمی بازنده چراگذاشتی اون وزن وحرف درستی زده ولی پیام دادن که اینجامحک نخورن در المپیک محک بخورند.چقدرخوبید،چقدرشمااطلاعات قوی داریدراضیم ازتون ادامه بدید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی