نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟
لیونل مسی مقابل کیلیان امباپه
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

یک‌شنبه شب در ورزشگاه لوسیل فینال جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر در حالی بین آرژانتین و فرانسه برگزار خواهد شد که نگاه‌ها به ساق‌های دو فوق‌ستاره است.

لیونل مسی که سال‌ها در جام‌جهانی درخشیده اما جامی نگرفته در مقابل کیلیان امباپه که در اولین حضورش در جام‌جهانی ۲۰۱۸ هم در فینال گل زد و هم قهرمان شد.

مقایسه آمار این دو فوق‌ستاره نشان می‌دهد که امباپه در حال سبقت گرفتن از مسی است. در ۲۳ سالگی امباپه ۱۳ مرتبه در جام‌جهانی بازی کرده و با همین روند در دوره‌های بعدی همه رکوردهای مسی را خواهد شکست. مسی در فینال می‌تواند با ۲۶ بازی از لوتار ماتئوس بگذرد و رکورددار بیشترین بازی در جام‌جهانی شود. این رکورد شاید ۲ دوره بعد توسط امباپه شکسته شود.

امباپه ۹ مرتبه در جام‌جهانی گل زده، در حالی که مسی ۱۱ گل به رقبا زده. امباپه نه تنها می‌تواند رکورد مسی را بزند، بلکه او شانس شکستن رکورد ۱۶ گل میروسلاو کلوزه را هم خواهد داشت. امباپه هر ۱۱۲ دقیقه در جام‌جهانی گلزنی کرده که این عدد برای مسی ۱۹۹ دقیقه بوده است.

شکستن یکی از رکوردها برای امباپه سخت خواهد بود و آن‌هم گلسازی است. مسی ۸ پاس‌گل در ۵ حضورش داده، در حالی که امباپه فقط ۲ پاس‌گل ارسال کرده است.

اما رکورد مهم دیگر تأثیرگذاری مسی بوده که رسیدن به آن‌هم برای امباپه دشوار است. مسی ۷۲ شانس در جام‌جهانی خلق کرده و این عدد برای امباپه ۲۰ شانس است.

در هر صورت امباپه خیلی زود به آرزویی که مسی سال‌ها دارد رسیده و می‌خواهد دوباره طعم خوش قهرمانی در جام‌جهانی را بچشد، در حالی که لئو به دنبال پایانی خوش با جام قهرمانی است.

مقایسه لیونل مسی و کیلیان امباپه

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی