نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟
اینجا پرسپولیس است؛ خانه خاله نیست که لوکادیا برای خودش برود/ لیونل مسی همین الان باید خداحافظی کند!
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

پیشکسوت پرسپولیس به خبرورزشی گفت: بازی با استقلال مهم‌ترین بازی سال پرسپولیس و یحیی گل محمدی است و این آقا قبل دربی می‌گوید می‌خواهم بروم!

وقتی با جمشید شاه محمدی مهاجم اسبق پرسپولیس تماس گرفتیم به شدت عصبانی و ناراحت بود. دلیل آن را جویا شدیم که شاه محمدی به ما گفت: من نمی‌دانم چرا هر بازیکن یا مربی خارجی که به ایران می‌آید تبدیل به یک غیر حرفه‌ای می‌شود. اینجا پرسپولیس است و بازیکنانی در آن بازی کرده اند که از لوکادیا به مراتب بزرگ تر بوده اند. مگر اینجا خونه خاله است که هر وقت یورگن لوکادیا عشقش کشید بخواهد ساکش را جمع کند و برود؟

وی ادامه داد: شنیدم او مدعی شده همسرم بیمار است یا اینکه مشکل خانوادگی دارد. اگر هم درست باشد مهاجم هلندی اول باید دربی را بازی کند و بعد یک مرخصی یکی دو روزه بگیرد و زود برگردد. متأسفانه اینها زمانی که به ایران می‌آیند یکسری دور و بری هم پیدا می‌کنند که خط و خطوط غلط به آنها می‌دهند. بازی با استقلال مهم ترین بازی سال پرسپولیس و یحیی گل محمدی است و این آقا قبل دربی می‌گوید می‌خواهم بروم! من شنیدم حتی پول قراردادش را هم پیش پیش می‌گیرد و هیچ بهانه‌ای هم برای این رفتارها ندارد. الان من دقیق نمی‌دانم لوکادیا رفته، نرفته یا اینکه داخل هواپیما نشسته است اما این را می‌دانم که آقای درویش و یحیی گل محمدی مدیرعامل و سرمربی باشگاه پرسپولیس به هیچ عنوان نباید چنین اجازه‌ای به او بدهند. رفتن لوکادیا به معنای تأیید بی نظمی‌و مرخصی رفتن بی موقع است و حتی می‌تواند تیم را تحت تأثیر قرار دهد. اصلا و ابدا نباید چنین اجازه‌ای به او یا هر بازیکن دیگری داد.

اینجا پرسپولیس است؛ خانه خاله نیست که لوکادیا برای خودش برود/ لیونل مسی همین الان باید خداحافظی کند!

شاه محمدی در خصوص پیش بینی دربی نیز گفت: ببینید من فکر می‌کنم فشار روی استقلال بیشتر از پرسپولیس باشد. استقلال تیم دوم جدول است و پرسپولیس صدرنشین و این شاید یک مقدار کار پرسپولیس را راحت تر جلوه دهد اما دربی به هر حال دربی است. یک بازی مهم برای تیم و هواداران و برخی ها می‌گویند این دیدار ۶ امتیازی است اما من یکی معتقدم دربی ۹ امتیازی است و برای آن هم دلیلی دارم. اول اینکه با پیروزی در این دیدار بزرگ شما ۳ امتیاز از این دیدار خودتان می‌گیرید. دوم اجازه نمی‌دهید رقیب بزرگ و مستقیم شما ۳ امتیاز بگیرد و این می‌شود ۶ امتیاز! از آن گذشته ۳ امتیاز روحی و روانی هم برای شما دارد که چند هفته تیم شما و هواداران را شاد و خوشحال نگه می‌دارد. بنابراین اصلا نمی‌توانید بگویید این بازی هم مثل بقیه بازی هاست و فقط ۳ امتیاز دارد.

وی در مورد انتخاب محمد حسین زاهدی فر به عنوان داور دربی نیز خاطرنشان کرد: زاهدی فر از داوران با تجربه ماست و قطعا سوت زدن در دربی برای خود او هم یک افتخار و فرصت خیلی مهم است. زاهدی فر باید نشان دهد داور بزرگی است و انتخاب خوبی برای این بازی بوده است. به نظرم شهامت داور و زیاد سوت نزدن به جذابیت بازی کمک می‌کند. دربی هم که بدون تماشاگر برگزار می‌شود و فشار کمتری روی دوش داور مسابقه است. بنابراین امیدوارم زاهدی فر سوت های اضافی و زیادی نزند و با آوانتاژ دادن اجازه بدهد شاهد یک دربی تماشایی و زیبا باشیم. نقش او در این دربی بسیار حائز اهمیت است همان طور که در آخرین دربی در فصل گذشته اشتباه داوری شاید قهرمانی را از پرسپولیس گرفت. تعویض پرسپولیس سوخت، یحیی گل محمدی که واقعا عصبانی شده بود محروم شد و کلی تبعات آن دربی به دنبال داشت. انشالله شاهد قضاوت خوبی از سوی زاهدی فر در این دیدار باشیم.

شاه محمدی همچنین به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اشاره کرد و افزود: شاید خیلی ها تصور می‌کردند روی کاغذ فرانسه قهرمان می‌شود ولی آرژانتین برنده بازی شد. در مجموع بازیکنان فرانسه  قوی‌تر از آرژانتینی‌ها به نظر می‌رسیدند و استثنایی مثل مسی را کنار بگذارید! بازیکنانی که  در ترکیب فرانسه به میدان رفتند از لحاظ کیفیت شرایط بهتری داشتند اما آرژانتین یک نابغه در ترکیب خودش داشت.

اینجا پرسپولیس است؛ خانه خاله نیست که لوکادیا برای خودش برود/ لیونل مسی همین الان باید خداحافظی کند!

این پیشکسوت فوتبال ایران در ادامه به تقابل مسی و امباپه اشاره کرد و گفت: کیلیان امباپه با اینکه بازیکن خوبی است اما در سطح مسی نیست. او هوش و ذکاوت بالایی دارد و هت تریک هم کرد ولی تجربه و قدرت رهبری مسی را نداشت. مسی تا الان یک تنه تیم راتا فینال و قهرمانی اینجا بالا برد ولی تیم فرانسه بود که به فینال جام جهانی قطر رسید. امباپه آقای گل شد اما همه کاره فرانسه نبود. این تیم ژیرو، گریزمان و چندین ستاره دیگر داشت که همگی نقش مهمی‌داشتند. شاید بهترین صحنه این جام بوسه لیونل مسی بر کاپ قهرمانی جام جهانی بود. هر کسی که در دنیا یه ذره هم به فوتبال علاقمند بوده باشد از این صحنه لذت برده است.

شاه محمدی در پایان به نکته جالبی هم اشاره کرد و گفت: به نظر من لیونل مسی همین امروز باید از تیم ملی آرژانتین خداحافظی کند. شاید او بتواند یکی دو سالی دیگر در رده باشگاهی بازی کند اما دیگر توان آن را ندارد که در این سن و سال یک جام جهانی دیگر را تجربه کند مضاف بر اینکه او می‌تواند مثل یک قهرمان از تیمش خداحافظی به موقعی داشته باشد تا اسم بزرگ و پرآوازه خودش را در کشورش جاودانه تر کند. شاید ادامه دادن با تیم ملی آرژانتین وجهه او را هم خراب کند!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • مرتضی مقدم IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    خداحافظی در اوج احتمالا خودش یروزی یجایی تو فوتبالش یکار مهمی که حداقل بنظر خودش مهم بوده کرده الان میگه اگ اون موقع خدافظی میکردم الان همه با همون صحنه منو یادشون میومد ،مثل استیلی ،خداداد،سپهر حیدری و... برا همین برا مسی نسخه میپیچه ،بقول خود مسی میخاد چند سال به عنوان قهرمان جهان تو تیم ملی بازی کنه و لذتشو ببره نکه جام بعدم باشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی