نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
برخورد ساپینتو با بازیکنان، استقلال را برنده دربی می‌کند/ یک استقلالی و یک پرسپولیسی به درد نیمکت تیم ملی می‌خورند!
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

شاهرخ بیانی هافبک اسبق تیم های استقلال و پرسپولیس اعتقاد دارد شرایط  آبی پوشان برای بازی دربی بهتر از حریف سنتی است.

شاهرخ بیانی قطعاً یکی از دربی‌بازترین فوتبالیست‌های ایران در دهه ۶۰ بود. بازیکنی که البته سابقه گلزنی در ترکیب هر دو تیم هنگام برگزاری دربی تهران را دارد اما دوران حضورش در استقلال به مراتب بیشتر از پرسپولیس بوده و خودش هم همچنان تأکید دارد که ضمن احترام به پرسپولیسی‌ها، یک استقلالی است. دیروز به بهانه دربی تهران با آقاشاهرخ که حالا یکی از اعضای کادر فنی هوادار محسوب می‌شود همکلام شدیم.

قلعه‌نویی و تیم ملی

امیر قلعه‌نویی مربی خوب و باتجربه‌ای است که در این شرایط اگر قرار باشد سرمربی ایرانی برای تیم ملی بگذاریم به درد این تیم می‌خورد، یحیی گل‌محمدی هم همین‌طور. مربیان ایرانی از نظر روحی و روانی شناخت بهتری نسبت به بازیکنان ما دارند از طرف دیگر فوتبال خودمان را بهتر می‌شناسند. کارلوس کی‌روش چهار سال قبل در جام جهانی‌ خوب نتیجه گرفت چون فوتبال ما را می‌شناخت ولی در این برهه شناخت کافی نداشت.

الگوبرداری از ژاپن و مراکش

شما به همین جام جهانی‌ نگاه کنید. مگر ژاپن که اینقدر خوب نتیجه گرفت سرمربی خارجی داشت؟ مراکش که تا رتبه چهارم هم بالا آمد سرمربی خارجی داشت؟ باید به سرمربیان ایرانی اعتماد کنیم. باور کنید ما مربیان وطنی خوبی داریم که می‌توانند در تیم‌های ملی به فوتبال ایران کمک کنند. قلعه‌نویی و گل‌محمدی را گفتم، مربیان دیگری هم هستند، از ساکت الهامی تا سایرین. اصلاً فکر نکنیم که سطح مربیان ایرانی از خارجی‌ها پایین‌تر است. آنها می‌توانند به فوتبال ما در عرصه ملی کمک کنند.

تمرکز روی بازیکنان داخلی

من خودم در مقطعی خارج از کشور بازی کرده‌ام و اطمینان دارم اگر یک فوتبالیست به خارج از ایران برود و پیشرفت کند، به نفع فوتبال ما می‌شود ولی نکته اینجاست که وقتی لژیونرهای ما در تیم‌های خارجی خود بازی نمی‌کنند لزومی ندارد حتماً در تیم ملی فیکس باشند. اتفاقاً می‌توان به بازیکنان شاغل در لیگ برتر خودمان بیشتر اعتماد کرد. در همین جام جهانی‌ اگر مهدی طارمی را کنار بگذاریم گل‌های تیم ما مقابل ولز توسط روزبه چشمی و رامین رضاییان به ثمر رسید. بازیکنانی که هر دو در لیگ برتر ایران توپ می‌زنند. به بچه‌های داخلی باید بیشتر توجه کرد.

شرایط بهتر استقلال

بازی استقلال و پرسپولیس اصلاً به وضعیت دو تیم در جدول کاری ندارد و همه این مسئله را می‌دانند. در حال حاضر وضعیت استقلال بهتر از پرسپولیس است چون بازیکنان تیم روزهای گذشته دریافتی داشته‌اند و علاوه بر آن برخوردهای احساسی ریکاردو ساپینتو هم موجب شده تا ارتباط عاطفی خیلی خوبی میان او و شاگردانش شکل بگیرد. البته این اصلاً به معنای آن نیست که پرسپولیس اوضاع بدی دارد، اصلاً این‌طوری نیست. من معتقدم شرایط هر دو تیم خوب است اما اوضاع استقلال بهتر است. دلم می‌خواهد مسابقه‌ای کاملاً جوانمردانه و زیبا را شاهد باشیم که در نهایت با پیروزی استقلال تمام شود. به بازیکنان هر دو تیم هم می‌گویم استرس نداشته باشند چون تماشاگر در ورزشگاه نیست. در دوره ما صد هزار نفر داخل ورزشگاه بودند و ما استرس نداشتیم حالا که بازی قرار است در استادیوم خالی برگزار شود.

کلیدهای استقلال

مهدی قایدی می‌تواند یکی از کلیدهای استقلال برای پیروزی در دربی باشد چون سابقه این بازی را دارد و حتی گلزنی هم کرده است. محمد محبی و کوین یامگا هم قطعاً می‌توانند مؤثر باشند البته به نظرم اگر یامگا را در خط حمله به کار بگیرند، خیلی بهتر است. به این نفرات باید ارسلان مطهری را اضافه کرد که اگر بازی کند حتماً می‌تواند مؤثر باشد البته سجاد شهباززاده هم تجربه زیادی دارد.

به عزیزیان گفتم کجا می‌زنم

پس از اینکه از پرسپولیس دوباره به استقلال برگشتم همیشه دلم می‌خواست محبت هواداران استقلال را جبران و اتفاقات گذشته را به نوعی از ذهن آنها پاک کنم، به همین خاطر قول دادم که در دربی گل می‌زنم. این اتفاق زمستان سال ۶۹ رخ داد. بازی خیلی خوبی بود. وقتی داخل محوطه جریمه پرسپولیس روی خود من خطا کردند، اغلب بچه‌ها با توجه به حساسیت بازی اصلاً به توپ یا نیمکت نگاه نمی‌کردند و نمی‌خواستند پنالتی را بزنند اما توپ را گرفتم و گفتم خودم می‌زنم. جالب اینجاست که سال قبل با سعید عزیزیان که حالا دروازه‌بان پرسپولیس شده بود در استقلال همبازی بودیم و می‌دانست که سمت راست می‌زنم، حتی به خودش قبل از زدن گفتم سعید! می‌زنم سمت راست. همین کار را هم کردم ولی نتوانست پنالتی را بگیرد. فیلم آن بازی موجود است و خودتان می‌توانید ببینید.

برخورد ساپینتو با بازیکنان استقلال را برنده دربی می کند | یک استقلالی و یک پرسپولیسی به درد نیمکت تیم ملی می خورند!

گل آفساید فرشاد

از همان بازی که پنالتی زدم، حالا ۳۲ سال می‌گذرد ولی همچنان با قاطعیت می‌گویم گلی که فرشاد پیوس به ما زد آفساید بود و اگر خطای آفساید اعلام می‌شد ما می‌توانستیم برنده آن مسابقه باشیم. پس از اینکه من گل زدم و استقلال جلو افتاد برای دقایقی طرفداران محترم پرسپولیس ساکت شدند اما ناگهان چند نارنجک روی پیست منفجر شد و هیاهوی زیادی ورزشگاه را گرفت. در همان لحظه سانتر کردند و فرشاد با وجود اینکه حدوداً یک متر در آفساید بود دروازه ما را باز کرد و تیم داوری هم آفساید نگرفت. پس از گلزنی پرسپولیس هم چند نارنجک دیگر منفجر شد و جو ورزشگاه خیلی عجیب و غریب شد. من فیلم آن بازی را دارم و می‌دانم که این گل در شرایط آفساید به ثمر رسید. البته حالا دیگر گذشته‌ها گذشته و همه چیز به تاریخ پیوسته است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مسلم IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    خوب

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی