نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟
گئورگی گولسیانی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

کمتر کسی فکرش را می کرد ستاره دربی یک مدافع میانی باشد اما این اتفاق در دربی شماره ۹۹ رخ داد تا همه شگفت زده شوند.

در غیاب یورگن لوکادیا که ایران را ترک کرد، گئورگی گولسیانی در دیدار حساس مقابل استقلال حسابی خوش درخشید و ۲ گل زد تا پرسپولیس و یحیی گل محمدی بازنده زمین را ترک نکنند. شاید برخی‌ها خیلی گئورگی گولسیانی را نشناسند یا با روحیات او آشنا نباشند. اینکه او در دینامو تفلیس، ذوب آهن اصفهان، نساجی مازندران و سپاهان اصفهان توپ زده بر کسی پوشیده نیست اما این مدافع سرزن یک حرفه‌ای به تمام معناست.

یک فوتبالیست حرفه ای، فوتبال را شغل خود می‌داند و آگاه است که در مدت زمان معین و مفید باید بهترین توانایی خود را ارائه دهد. پیشرفت کند و بتواند از این شغل درآمدزایی خوبی داشته باشد. گئورگی گولسیانی به گواه کسانی که با او کار کرده اند یک بازیکن کاملا حرفه‌ای است. سال ۱۳۹۷ این مدافع گرجی با عقد قرارداد رسمی‌و پس از پایان قراردادش با ذوب آهن اصفهان به نساجی مازندران پیوست.

سرمربی تیم نساجی مازندران در آن زمان، جواد نکونام بود که پس از ۲۴ سال موفق شد این تیم را به لیگ برتر برساند. در آن مقطع نگارنده مطلب به عنوان مدیررسانه‌ای این تیم مشغول به کار بودم و... در یکی از بازی‌ها گئورگی گولسیانی مصدوم شد. آسیب دیدگی او به گونه‌ای بود که یک هفته تا ۱۰ روز باید فیزیوتراپی می‌کرد. پزشک تیم موضوع را با سرمربی وقت نساجی مازندران درمیان گذاشت و  او هم از مدافع تیمش خواست به جای تمرین گروهی مشغول فیزیوتراپی شود.

فردای آن روز بازیکنان یکی پس از دیگری سر تمرین گروهی در ورزشگاه کارگران حاضر شدند و عجبا گئورگی گولسیانی هم سرتمرین آمد در حالی که می‌توانست استراحت کند! جواد نکونام سرمربی نساجی مازندران، گئورگی گولسیانی را صدا زد و پرسید: «مگر قرار نبود بروی فیزیوتراپی انجام دهی و بعد استراحت کنی؟ چرا آمدی سرتمرین؟!»

یک خاطره جالب از ستاره گرجستانی دربی و جواد نکونام/ بنویسید گئورگی گولسیانی؛ بخوانید یک فوتبالیست سوپرحرفه ای!

گئورگی گولسیانی هم پاسخ داد: «من بازیکن تحت قرارداد شما هستم. قرارداد حرفه‌ای بستم و به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای وظیفه دارم هر روز به باشگاه و تمرین بیایم و خودم را به شما معرفی کنم.»

جواد نکونام که خودش رکورددار بازی ملی، لژیونر در لالیگا و فوتبالیست حرفه‌ای بوده است آن روز به راقم این سطور گفت: «می‌بینی؟ ما در فوتبال ایران بازیکنانی داریم که وقتی با یک مصدومیت ولو جزیی روبرو می‌شوند سه روز می‌خوابند و استراحت می‌کنند یا اینکه دنبال بهانه برای غیبت سر تمرین هستند اما گئورگی نه تنها فیزیوتراپی انجام داده بلکه سرتمرین آمده تا کنار تیم باشد و ... این بازیکن حرفه‌ای است.»

باری، گئورگی گولسیانی یک فصل درخشان را در نساجی مازندران به نمایش گذاشت و به عنوان یک مدافع وسط موفق شد ۵ گل در لیگ هجدهم به ثمر برساند.

آنچه اما این مطلب را به درازا کشاند شناخت از این بازیکن به عنوان تعریف کاملی از یک فوتبالیست حرفه‌ای در داخل و خارج از زمین بود. بازیکنی گرجستانی که برخلاف اغلب بازیکنان خارجی شاغل در فوتبال ایران، هرگز حاشیه‌ای نداشته و در خدمت باشگاهش بوده است. یحیی گل محمدی و پرسپولیسی‌ها باید خیلی خوشحال باشند که گئورگی گولسیانی را درست در فصلی به خدمت گرفته اند که سید جلال حسینی بازنشسته شده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • پوارو IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    گولسیانی خودش میگه اومده پرسپولیس تا از سید جلال یاد بگیره
  • مهدی IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    داشتیم بازی دربی با بی میلی تماشا می کردیم با توجه به پایان جام جهانی ۲۰۲۲ ولی گولسیانی بازیکن مدافع پرسپولیس باعث شد بازی را بااشتیاق فراوان و درحد بازیهای جام جهانی تماشاکنیم.
  • بهمن حسین پور IR ۰۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    صددرصد با نگاه تحلیلی وتجربی آقا جوادنکونام موافقم که : گئورگی را یک بازیکن حرفه ای و ناجی پرسپولیس در دربی 99 نامیده است ... من اضافه میکنم ضعیف ترین بازیکنان 2 تیم دروازه بانان دربی بوده اند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی